دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۹
۰ نفر

گروه سیاسی: پیکر مطهر حضرت آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت (رحمه‌الله علیه) 29 اردیبهشت روی دست مردم قم که بیش از 60 سال بهره‌مند از دم مسیحایی این عارف وارسته بودند، تشییع می‌شود

مردمی که روز گذشته هم در کنار پیکر این عالم ربانی در صحن حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع) به عزاداری پرداختند.

احمد حاجی‌زاده، معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم به خبرگزاری رسا گفت: مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر‌ حضرت آیت‌الله بهجت (ره) از ساعت 10 صبح 29 اردیبهشت از مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم در میدان جهاد آغاز و پیکر این بزرگوار پس از عبور از خیابان‌ 19‌ دی، ارم و میدان آستانه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده می‌شود.

به گفته حاجی‌زاده مشتاقان این مرجع عالیقدر از سراسر کشور به قم شتافته‌اند تا در کنار برخی شخصیت‌های عالی‌رتبه کشوری در این مراسم حضور داشته باشند. وی همچنین تأکید کرد که امروز هیچ محدویت ترافیکی در رودخانه خیابان ساحلی قم اعمال نمی‌شود. امروز در قم تعطیل عمومی است.

مراسم بزرگداشت

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم همچنین گفت: پس از برگزاری مراسم خاکسپاری، مراسم بزرگداشت حضرت آیت‌الله بهجت(ره) از سوی رهبر معظم انقلاب در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم با حضور مراجع تقلید، علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم از سراسر کشور، امروز پس از نماز مغرب و عشا‌ در مسجد اعظم برگزار خواهد شد. همچنین مراسم بزرگداشتی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، جامعه مدرسین حوزه علمیه و دیگر نهادها و سازمان‌ها، چهارشنبه در قم برگزار می‌شود.

در پی ارتحال این مرجع عالیقدر جهان تشیع، حوزه‌های علمیه سراسر کشور سیاه‌پوش شده است و پیام‌های علما و مقام‌های کشوری و لشکری در تسلیت این ضایعه همچنان منتشر می‌شود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، آیت‌الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت آستان قدس رضوی و امام جمعه مشهد، آیت‌الله مظاهری، رئیس حوزه علمیه اصفهان، سید مهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات، سید عبدالعزیز حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، سید حسن نمر از علمای برجسته شیعه در عربستان، سید جواد نقوی، رهبر شیعیان هند، سید نیاز نقوی، رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه پاکستان و بسیاری دیگر از شخصیت‌های مذهبی و سیاسی در سخنان و بیانیه‌های خود ارتحال این عالم ربانی را تسلیت گفتند

کد خبر 81729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز