قیمت دلار در بازار غیررسمی به کمتر از ۵۰ هزار تومان رسید. این اتفاق به موج منفی کل بازار ارز و طلا دامن زده و ضمن کاهش قیمت همه ارزها در بازار غیررسمی، قیمت طلای داخلی را نیز کاهش داد.

وضعیت بازار ارز در اولین روز هفته

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت دلار در بازار غیررسمی به کمتر از ۵۰ هزار تومان رسید. این اتفاق به موج منفی کل بازار ارز و طلا دامن زده و ضمن کاهش قیمت همه ارزها در بازار غیررسمی، قیمت طلای داخلی را نیز کاهش داد.

روند نزولی قیمت دلار در بازار غیررسمی در حالی ادامه‌دار شده که در زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه، قیمت دلار در فضای هیجانی وارد روند صعودی شده بود و تا مرز ۵۴ هزار تومان نیز رشد کرد. در همان زمان، مسئولان اعلام کردند که هیچ تغییر بنیادین در اقتصاد سیاسی ایران رخ نداده است که قادر به اثرگذاری بر نرخ ارز باشد و قیمت دلار دوباره نزولی خواهد شد.

گرچه در آن دوره، با جوسازی‌هایی که در مورد ورود ایران به جنگ غزه می‌شد، بسیاری نمی‌توانند برگشت قیمت دلار را متصور شوند؛ اما گذشت زمان اثبات کرد که با تداوم سیاست‌های ثبات اقتصادی، فعلاً جایی برای رشد قیمت دلار وجود ندارد.

در معاملات امروز بازار ارز غیررسمی تهران، معاملات دلار از بالای ۵۰ هزار تومان آغاز شد و بلافاصله به زیر حمایت روانی ۵۰ هزار تومان رفت. در ادامه، افت قیمت دلار به‌آرامی ادامه پیدا کرد و در لحظه تنظیم این گزارش، هر دلار آمریکا ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

در حاشیه تحولات بازار ارز، بازار طلا نیز با افت قیمت مواجه شد؛ اما میزان این کاهش قیمت باوجود تداوم روند نزولی طلای جهانی کمتر از بازار ارز بود.

در نتیجه این اتفاق، حباب قیمت سکه تمام نسبت به روز قبل افزایش یافت؛ به‌گونه‌ای که حباب قیمت سکه تمام طرح جدید ۶ درصد و حباب قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ درصد بیشتر شد.

در معاملات امروز بازار طلا، هر سکه تمام بهار آزادی ۲۹ میلیون تومان قیمت خورد که ۵ میلیون و ۱۷۲ هزار تومان بیشتر از ارزش ذاتی آن است. همچنین قیمت هر سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، به ۲۵.۵ میلیون تومان رسید که یک‌میلیون و ۶۷۲ هزار تومان آن، حباب است.

آخرین قیمت ارز در بازار غیررسمی

نام ارز

قیمت (تومان)

درصد تغییر

دلار

۴۹,۷۰۰

۰.۵۶-

یورو

۵۴,۵۶۰

۰.۷۲-

درهم امارات

۱۳,۶۱۰

۰.۵۳-

پوند انگلیس

۶۳,۰۰۰

۱.۳-

لیر ترکیه

۱,۷۱۰

۰.۵۸-

فرانک سوئیس

۵۷,۶۳۰

۱.۰۱-

یوان چین

۶,۹۸۰

۰.۵۷-

ین ژاپن

۳۴,۶۹۰

۰.۳۴-

کد خبر 817530
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارز و طلا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha