سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر نهادینه کردن رفتارهای اجتماعی شهروندان، افزایش منزلت اجتماعی را مهمترین سرمایه پلیس دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس،سردار اسماعیل احمدی مقدم روز سه شنبه در دوازدهمین همایش تخصصی معاونان اجتماعی استان‌ها و پلیس‌های تخصصی نیروی انتظامی که در سالن جلسات فجر ستاد ناجا برگزار شد، گفت: معاونت اجتماعی ناجا بنابر ماموریت های بسیار مهمی که دارد، یکی از حوزه هایی است که شخصا پیگیر راهبرد ها و فعالیت‌های آن هستم.

وی مشارکت اجتماعی را سرمایه اجتماعی ناجا برشمرد وادامه داد: قرن 21 دوره رسانه و تصویر است و باید به جریان سازی روی بیاوریم، زیرا تاثیر آن می تواند از صدها سمینار هم بیشتر باشد.

فرمانده نیروی انتظامی جنس برنامه توسعه پنجم را فرهنگی دانست و اظهار داشت : مهارت های اجتماعی، هنری، فرهنگی باید بر اساس قدرت نرم باشد تا بتوان تغییر رفتار جامعه را دید.

سردار احمدی مقدم با تاکید بر اینکه باید نگرشها را در مورد پلیس تغییر دهیم، گفت : نگاه جامعه به نیروی انتظامی این است که اقداماتش مشروع و قانونی باشد .

وی با اشاره به این که ذائقه های مردم را باید درست تشخیص داد، گفت: باید مطالبات مردم ارزیابی شود و ضمن بازخورد گرفتن آن، پاسخگوی خواسته های آنها نیز باشیم.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش با تاکید به اینکه ما باید به دنبال جامعه شناسی مشارکتی باشیم، گفت: وقتی ما طرح امنیت اجتماعی را اجرا کردیم در ابتدا همه کارشناسان با آن مخالف بودند ولی پس از اجرایی شدن طرح و بازخورد اولیه آن در جامعه، اکثر جامعه شناسان بر ضرورت اجرای آن تاکید کردند.

وی گفت: فرهنگ عدم تجاوز به حقوق دیگران، رعایت حقوق شهروندی، قناعت و قانون گرایی را ما باید از کودکی نهادینه کنیم تا اثر بخشی آن در جامعه مشخص شود.

سردار احمدی مقدم با تاکید بر اینکه قدرت فیزیکی باید به قدرت نرم افزاری تبدیل شود : گفت: هر دوی این مقوله باید پشتوانه و عقبه و پژوهش نظری داشته باشد.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه آموزش باید دستاوردهای این مقوله را همگانی کند، تصریح کرد: آموزش، پژوهش، اجتماعی و فناوری چهار رویکرد اصلی نیروی انتظامی در برنامه پنجم توسعه کشور است که می بایستی به صورت نرم در خدمت مردم باشد.

کد خبر 81766

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز