سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

اجرای طرح پارک ممنوع در حاشیه برخی خیابان‌های شلوغ و پر تردد، به طور قابل‌ملاحظه‌ای در کاهش بار ترافیکی و روان‌تر شدن حرکت خودرو‌ها موثر واقع شده است.

در این طرح هر خودرویی که در حاشیه خیابان توقف کند به سرعت جریمه خواهد شد. اما با وجود ویژگی‌های مثبت این طرح یک نکته وجود دارد و آن چگونگی مراجعه به فروشگاه‌های حاشیه خیابان برای یک خرید فوری است. به عنوان مثال در صورتی که راننده‌ای بخواهد از یک سوپرمارکت واقع شده در حاشیه خیابان‌های مشمول این طرح خرید کند، نمی‌تواند خودرو را حتی برای مدتی کوتاه پارک کند واین در حالی است که در خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف هم جای پارک پیدا نمی‌شود.

البته این مشکل در مقابل برخی فروشگاه‌ها با اجرای طرح پارکبان و حذف تابلوی پارک ممنوع حل شده  است. به این ترتیب هم پارک خودرو‌ها در حاشیه خیابان قانونمند‌ می‌شود و هم امکان مراجعه به فروشگاه‌ها برای رانندگان وجود دارد.

توجه به رژیم غذایی مشتریان

چاقی یکی از بیماری‌هایی است که با توجه به شیوه زندگی و نوع غذا‌هایی که امروزه مصرف می‌شود به مشکلی تبدیل شده که دامنگیر اغلب خانواده‌هاست. به همین دلیل آن دسته از افرادی که بیشتر به سلامت خود بها می‌دهند از رژیم‌های غذایی سالم‌تر استفاده می‌کنند.

این در حالی است که در صورتی که برخی از این افراد ناچار باشند وعده‌های غذایی خود را در خارج از منزل صرف کنند، رستوران‌های محدودی وجود دارند که منوی غذایی رژیمی ارائه می‌دهند. از آنجایی که تغذیه سالم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تقاضای نسبتا زیادی در مورد استفاده از غذا‌های رژیمی وجود دارد، خوب است رستوران‌ها از الگوی سرو غذا‌های رژیمی پیروی کنند.

شب در دست کامیون‌ها

عقربه ساعت که به 10شب نزدیک می‌شود خیابان‌های شهر تبدیل به جولانگاه معدود راننده‌ کامیون‌هایی می‌شود که برای سرعت مجاز، حق تقدم و بالاخره بسیاری دیگر از قواعد راهنمایی و رانندگی ارزش زیادی قائل نیستند.

اگرچه این موضوع در مورد بسیاری راننده‌های خودرو‌های دیگر نیز صدق می‌کند اما خلوتی زمان تردد، سرعت بالا، سنگینی، حجم خودرو و بالاخره آمار بالای تصادفات منجر به مرگ این دسته از راننده‌ها باعث می‌شود نوع تخلف‌های آنها از حساسیت بیشتری برخوردار باشد.

این حساسیت به حدی است که رانند‌ه‌های هوشیار خودرو‌های دیگر در ساعات رفت و آمد خودرو‌های سنگین نه تنها فاصله قانونی از آنها را حفظ می‌کنند بلکه برای اطمینان، این فاصله را به چندین برابر می‌رسانند تا خود را از سوژه شدن در صفحه حوادث روزنامه‌های صبح فردای همان شب، برهانند.

به هر حال به نظر می‌رسد این نوع رانندگی معدود راننده‌های خودرو‌های سنگین باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و برای کنترل رانندگی آنها قوانین سخت‌گیرانه‌تری وضع و به اجرا درآید.

بیمه مشتری‌های آرایشگاه 

این روز‌ها همه جور بیمه‌ای برای انواع خسارت‌های جانی و مالی شهروندان در نظر گرفته شده است. برای نمونه چنانچه بیماری با قصور جراح تلف‌ شود یا خانه‌ای با قصور پیمانکار روی سر ساکنان خراب شود بیمه تا حد زیادی به داد فرد می‌رسد و خسارت‌های مالی را جبر ان می‌کند.

اما معلوم نیست چرا شهروندانی که زیر دست استاد سلمانی، دارای ظاهر جدیدی می‌شوند و وقتی به خانه می‌رسند کسی آنها را نمی‌شناسد تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند. از شوخی گذشته گاهی اوقات که مشتری موهای خود را به علت سهل‌انگاری آرایشگر از دست می‌دهد، میان آرایشگر و مشتری درگیری لفظی رخ می‌دهد که در برخی مواقع این درگیری منجر به درگیری فیزیکی نیز می‌شود.

این در حالی است که چنانچه مشتری‌های اینچنینی راه عملی برای دریافت خسارت داشته‌ باشند، کار به دعوا و زد  و خورد نمی‌انجامد و همه چیز به صورت مسالمت آمیز حل و فصل خواهد شد.

کد خبر 81783

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز