سامانه بارشی جدید که فعالیت خود را از جمعه گذشته در کشور آغاز کرده بود، روز سه‌شنبه و چهارشنبه(۵ و ۶ دی) از کشور خارج خواهد شد. به‌گفته کارشناس سازمان هواشناسی، بارندگی‌ها همچنان در شمال غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور ادامه دارد.

اولین برف زمستانی1

به گزارش همشهری آنلاین، کبری رفیعی، در این‌باره به همشهری می‌گوید: «در مناطق جنوبی کشور نیز مانند بخش‌هایی از استان بوشهر، نیمه شمالی استان فارس و به‌تدریج ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی شاهد بارندگی هستیم.»

او با اعلام اینکه مناطقی از شمال شرق و شرق کشور نیز شامگاه شنبه(۲ دی) بارندگی داشتند، عنوان می‌کند: «البته در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف بود.»

کارشناس هواشناسی می‌گوید: «یک‌شنبه(۳ دی) ادامه شرایط جوی را برای شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز پیش‌بینی می‌کنیم. با توجه به اینکه نفوذ پرفشار را داریم، در استان‌های ساحلی دریای خزر بارندگی ادامه دارد. ضمن اینکه مناطقی از شمال غرب و غرب کشور، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی شاهد بارندگی خواهیم بود.»

به‌گفته رفیعی، شنبه و یک‌شنبه هشدار سطح نارنجی را برای مناطق شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و غرب استان‌های کردستان و آذربایجان غربی بارش‌ها شدت دارد، صادر کردیم. او ادامه می‌دهد: «بارش‌ها به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و مناطق کوهستانی سبب بارش برف می‌شود و ممکن است مخاطراتی را برای اهالی این استان‌ها ایجاد کند، حتی احتمال وقوع بهمن وجود دارد زیرا بارش برف همراه با وزش باد است و سبب کولاک می‌شود. همچنین در مناطق جنوبی کشور بارش‌ها را به همراه رگبار شاهد هستیم.»

او با اعلام اینکه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه(۵ و ۶ دی) سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود، تأکید می‌کند: «در این روزها جو آرام و پایداری را شاهد خواهیم بود. همین موضوع، سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها همراه با کاهش کیفیت هوا در شهرها و کلان‌شهرهای صنعتی می‌شود.»

به‌گفته کارشناس هواشناسی، یک‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل به‌دلیل اینکه بارندگی توأم با وزش باد شدید جنوبی را داریم، افزایش محسوس دما در این استان‌ها رخ می‌دهد. رفیعی اضافه می‌کند: «یک‌شنبه در مناطقی از شمال غرب، غرب، شرق، شمال شرق و جنوب شرق و روز دوشنبه نیز شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور پدیده غالب وزش باد، شدید خواهد بود. وزش باد حتی در برخی از مناطق سبب گرد و خاک خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

شروع زمستان با برف ؛ استان‌هایی که بیشترین بارش برف را داشتند | ارتفاع برف در این منطقه به ۲۰ سانتی متر رسید

کد خبر 818121
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • J IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    11 0
    به کارشناس هواشناسی بفرمایید کدام تداوم ؟ مگه قبلا در مرکز ایران ، تهران ، البرز ... بارشی وجود داشته که الان میفرمایید (تداوم )
  • ایلیا IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    10 0
    پس کواین بارشها چرا ما نمی بینیم شما که اول پاییز توبوغ وکرنا کردید که امسال فراتر از حدنرماله؟
  • امین IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    12 0
    توروخدا پیش بینی نکنید. بزارین بباره بعدش نظر بدین
  • شهرام IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    10 0
    ابرها رو بارور کنید
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    9 0
    خوب شد هشدار صادر کردین تهرانو برف و بارون برد
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    7 0
    درود.فقط بفرمایید چطور پاییز پر بارش رو پیش بینی کرده بودید ؟و دایم از بارش های بیش از نرمال صحبت می کردید!!!مگر با وعده و وعید هم بارون میاد!!!
  • سکولار IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    2 0
    90 روز از روزهای فصل باران میگذرد متاسفانه غیراز یکی دو بار باران نیامده و هوا آفتابی است. بعد الان هنوز خبری از باران نیست میگویید: سامانه بارشی کی از ایران خارج می‌شود؟؟؟؟؟؟ ایران نباید به خشکسالی دچار شود. ای کسانیکه غیرت ملی دارید به داد ایران برسید. الان ایران تشنه است نیاز دارد که روزهای متمادی باران و برف ببارد.
  • حسین IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    3 0
    استان بوشهر که بارون نبوده مسؤلین محترم لطفا ابرها را بارور کنید تا مردم نجات پیدا کنند کشاورز ودامدار که بدبخت شده