چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس، با انتقاد از حمایت برخی کشورهای غربی از تروریست‌ها در عراق گفت: آمریکا باید به طور دقیق و شفاف به مسلمانان پاسخ دهد که چرا با ادعای دروغ مبارزه با تروریسم، از تروریست‌ها حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی، در ابتدای جلسه علنی روز چهارشنبه 30 اردیبهشت مجلس شورای اسلامی، به اعترافات روز سه شنبه 29 اردیبهشت البغدادی، عنصر موثر تروریست‌ها در عراق اشاره کرد و گفت: این اعترافات نشان داد تروریست‌ها منابع مالی عملیات خود را از چه کشورهایی دریافت می‌کردند و چه اقدامات جنایتکارانه‌ای را با این منابع در عراق انجام داده‌اند.[ویدئو اعتراف‌های بغدادی در عراق پخش شد]
 
رئیس مجلس، خطاب به کشورهای منطقه گفت: این‌ها همان کشورهای ائتلافی با شما هستند که تروریست‌ها را برای تخریب مقدس ترین مکان‌های مذهبی و کشتار مردم عراق تقویت کردند.

لاریجانی، خطاب به کشورهای غربی گفت: با این اعترافات دیگر کسی از شما باور می‌کند که دنبال سرکوب تروریست‌ها هستید؟ فکر می‌کنید با حنجره درانی در تخریب حزب الله و حماس و تکرار دعاوی تروریستی ضد این دو جریان مقاومت، از رفتار دوگانه شما ارزیابی منفی نمی‌کنند که ایالات متحده به جای مبارزه با تروریسم از طرفی با واسطه، به آنان مدد می رساند و از طرف دیگر، به عمد مجاهدان فی سبیل الله را هدف آماج تهمت قرار می‌دهد.

رئیس مجلس تاکید کرد: ایالات متحده باید بفهمد که در این زمان در کلاس حساب حاضر شده است، نه کلاس انشاء و سخنرانی؛ باید پاسخ روشن به ملل مسلمان بدهد که چرا با ادعای دروغ مبارزه با تروریسم، به صورت دیگر از آن‌ها حمایت می‌کند.

لاریجانی تاکید کرد: آمریکا باید در خصوص خون‌های ریخته شده در این سال‌ها و بن بست‌های امنیتی سال‌های اخیر در منطقه، پاسخگو باشد.

رئیس مجلس اظهار داشت: فریادهای "تغییر" شما، وقتی باورپذیر است که اقرار کنید در این همه تهمت‌های سوء به انقلاب اسلامی اشتباه کرده‌اید و عذرخواهی کنید و رفتار خود را ضد جریان‌های تروریستی که از آن‌ها حمایت کرده و می‌کنید، عوض کنید؛ نه اینکه در ملاقات با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، همان رژیم تروریستی که دستش به خون هزاران فلسطینی آغشته است، حرف‌های ارتجاعی بزنید.

لاریجانی خطاب به اوباما گفت: آقای اوباما باید بداند با تکرار واژه اسرائیل، کشور مستقل یهودی، خط بطلان بر ادعای "تغییر" خود کشیده است.

رئیس مجلس، فلسطین را کشور متعلق به فلسطینیان دانست و گفت: شما به جای اقرار به حقوق فلسطینیان، امنیت اسرائیل را تضمین کرده‌اید و بعد ادعای تغییر می‌کنید. تغییر وقتی است که شما راه گذشته را اصلاح می‌کردید؛ پس چه تفاوتی بین وضع موجود و راه گذشته ایالات متحده وجود دارد که شما را به تغییر وسوسه کرده است؟

لاریجانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، همه سناریوهای مختلف را روی میز خود نگه داشته است و مانورهای زبانی مانع کنار گذاشتن سناریوهای بدیع جمهوری اسلامی نشده است.

رئیس مجلس افزود: ما منتظریم پاسخ افکار عمومی جهان را بدهید. آیا ذره‌ای در دفاع از حقوق فلسطینیان در سخنان شما ظاهر شد؟

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: آیا حرف نویی در مسائل بین المللی زدید یا صرفا با تاکتیک‌های بیان، روزگار سپری نمودید؟

رئیس مجلس، در ادامه به سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به کردستان اشاره کرد و گفت: سفر پر از خیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی به کردستان، در ابعاد مختلف، حاوی حکمت‌های آموزنده بود. ایشان در سقز اشاراتی به برخی دسیسه‌های آمریکا در مناطق غربی کشور داشت که در عراق به کمک تروریست‌ها حرکت‌هایی ضایع را دنبال کردند.

لاریجانی یادآور شد: لازم است دولت ایالات متحده به این نکات توجه خاص نماید و با بی توجهی به عواقب آن، خود را به ورطه مشکلات نکشاند.

رئیس مجلس، همچنین عروج ملکوتی عارف ربانی، عالم وارسته، فقیه اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، مرجع عظیم الشان آیت الله بهجت را به نمایندگان محترم، ملّت ایران و مسلمانان جهان تسلیت گفت.

کد خبر 81825

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز