چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۲
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: گروه موسیقی همایون در فستیوال موسیقی ترکیه شرکت می‌کند

گروه موسیقی همایون به سرپرستی مهران مهرنیا، نواساز و مدرس تار و سه تار با همراهی دو تن از هنرمندان موسیقی قشقایی در فستیوال موسیقی ترکیه شرکت می‌کند.

مهران مهرنیا ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت:با اینکه گروه همایون از آغاز فعالیت رسمی خود در سال 1373 مبنای اجراها و کارهایش را موسیقی ردیف_دستگاهی قرار داده و در تمام این سال‌ها با این نوع موسیقی شناخته شده؛ اما به نظر من  کار در عرصه موسیقی مناطق و محلی ،خصوصأ موسیقی قشقایی  به عنوان یک تجربه ی جذاب و متفاوت هنری بسیار مفید و موثر است.

با نگاهی به سوابق کاری موزیسین‌های کلاسیک ایران و حتی جهان می‌توان دریافت کمتر هنرمندی توانسته در برابر این وسوسه ی شیرین مقاومت کند.

در ایران از استادان محمد رضا لطفی و حسین علیزاده گرفته تا جناب شجریان همگی سابقه ی کار در عرصه ی موسیقی اقوام ایران را در کارنامه ی خود دارند.

 وی افزود:گروه ما نیز با پیشنهاد سرکار خانم پروین بهمنی که از بزرگان و پیشکسوتان موسیقی قشقایی هستند تصمیم به همکاری در این زمینه گرفت.

گروه همایون در این فستیوال که از تاریخ 20 می، 30 اردیبهشت، آغاز می‌شود قطعاتی از موسیقی قشقایی را اجرا خواهد می‌کند.

شهرام صارمی_اردوان عابدی پور_سعید جوادی_یلدا یزدانی و مهران مهرنیا اعظای گروه همایون هستند که به همراه پروین بهمنی و دامون شش بلوکی (هنرمندان قشقایی) به اجرای برنامه خواهند پرداخت

کد خبر 81827

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز