فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا در شبکه اجتماعی "ایکس" گزارش داد که دو نفتکش که با پرچم‌های نروژ و هند شناوری می کردند در دریای سرخ مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفتند.

حمله حوثی ها به نفتکش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، کشتی BLAAMANEN با پرچم نروژی که به عنوان یک نفتکش مواد شیمیایی و نفت حرکت می کرد، از مفقود شدن یک پهپاد تهاجمی حوثی ها خبر داد. تلفات یا خسارتی گزارش نشده است.

کشتی دوم، سایبابا، یک تانکر نفت خام با پرچم هند متعلق به گابن، از برخورد با یک پهپاد خبر داد که در این مورد هم هیچ آسیبی گزارش نشده است.

ناوشکن آمریکایی Laboon به درخواست کمک کشتی های آسیب دیده پاسخ داد. در اعلامیه فرماندهی آمده است: این حملات چهاردهمین و پانزدهمین حمله شبه نظامیان حوثی به کشتی‌های تجاری از ۱۷ اکتبر است.

یک روز قبل، یک هواپیمای بدون سرنشین به نفتکش Chem Pluto که از عربستان سعودی به سمت هند در حرکت بود در ۲۰۰ مایل دریایی سواحل هند مورد حمله قرار گرفت و آسیب دید اما تلفات جانی دربرنداشت.

در اواسط نوامبر، جنبش حوثی انصارالله که بر شمال یمن حکومت می کند، در مورد قصد خود برای حمله به هر کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ هشدار داد و از سایر کشورها خواست خدمه خود را از آنها فراخوانند.

پس از این، برخی از شرکت های کشتیرانی تصمیم گرفتند حمل و نقل از طریق کانال سوئز را متوقف کنند و شرکت های انرژی بریتیش پترولیوم و Equinor حمل و نقل فرآورده های نفتی را با تانکر از طریق دریای سرخ متوقف کردند.

کد خبر 818445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • واحد IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    12 9
    درود به شرف ملت غیور یمن کما فی سابق جبهه مقاومت به رهبری وفرماندهی ایران متحد باشند آمریکا وایادیش وسرسپردگان ترسوی عرب وصهیون موقتی هیچ غلطی نکنند زیرا این کلام خداوند در قرآن است ناحق هرچند قوی باشد چونکه خودش می‌داند ناحق است از حق هرچند ضعیف هم باشد می‌ترسد اگر چه به حمد خدا مقاومت قوی است۲
  • لا اله الا الله محمد رسول الله علی ولی الله IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    13 10
    اگر جنگ منطقه ای گسترش پیدا کند مردم ایران کنار مردم یمن و محور مقاومت با آمریکا و متحدانش خصوصا رژیم جعلی اسرائیل خواهند جنگید آمریکا شیطان بزرگ هست که صلح جهانی را تهدید می کند
  • جعفر جعفری IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    15 9
    سلام من لحظه شماری میکنم ایران وارد جنگ با اسرائیل بشد در حد توان خودم انتقام مردم غزه رابگیرم
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    7 5
    درود برمردم مقاوم و مبارز و باایمان یمن واقعا تودهنی خوبی به استکبار میزنند ماشاالله
    • هرکی FR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      1 1
      هیچ کاری نمیکنی
  • حسین IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    5 1
    ایران‌وایرانی‌اهل‌شروشرارت‌نیست.
  • ناشناس IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    8 0
    ‌غرب‌از عمد می‌خواهد پای‌هند را به این‌درگیری دریایی‌وا‌کند
  • مجتبی IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    4 3
    بسم الله الرحمن الرحیم حالا آمریکایی ها و انگلیسی ها خودشون کشتی ها رو هدف میگیرند و گردن انصارالله یمن می اندازند تا بقیه کشور ها هم به ائتلافش اضافه شوند این نقشه اون هاست
  • مجتبی IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    3 5
    بسم الله الرحمن الرحیم دروغ میگن آمریکایی ها و انگلیسی ها میزنند و می اندازند تقصیر ایران و یمن تا دشمن درست کنند برای ما ایرانیان و یمنی ها
  • ع ا ز CA ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    2 5
    نا فرمانی از دستورات مقاومت در دریای سرخ و دابلمندب تبعات خود را در پی خواهد داشت مسئولیت هر کونه خسارت ابتدا متوجه مالکان کشتی و سپس متوجه کاپیتان کشتی و خدمه آن است و مقاومت هیچگونه مسئولیتی را در موقعیت جنگ را قبول نمیکند زیرا بارها مقاومت منطقه هشدارهای خود را داده است .