مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۰
۰ نفر

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران به همشهری گفت: تاکنون بیش از هزار چراغ چشمک زن به سیستم سولار مجهز شده است.

مسعود نعمت‌اللهی، کاهش مصرف انرژی، استفاده از انرژی پاک و آلایندگی کمتر را از محسنات این طرح دانست. وی تاکید کرد: با تجهیز تمامی 2800 تقاطع شهر تهران به سیستم خورشیدی سولار، صرفه‌جویی عظیمی در صنعت برق کشور رخ خواهد داد.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: بنابراین امسال به‌صورت پایلوت طرحی را اجرا خواهیم کرد که برق برخی از تقاطع‌ها از طریق سیستم خورشیدی سولار  تامین شود تا درصورت مثبت بودن نتایج این طرح، سال‌های آتی بتوانیم این مهم را  به  همه تقاطع‌های شهر تعمیم دهیم.[آشنایی با تاریخچه چراغ‌های​ راهنمایی و رانندگی]

بنا براین گزارش، سیستم  خورشیدی سولار سیستمی است که با استفاده از انرژی خورشید امکان روشنایی چراغ راهنمایی را تامین می‌کند و قادر است تا 3 روز بی‌نیاز از تامین انرژی برق به‌طور مستمر کار کند.

شیوه کار به‌گونه‌ای است که تنها با چند ساعت ذخیره نورخورشید 3 تا 4 روز باتری‌های چراغ‌ها شارژ خواهند بود.  وی گفت: این آمادگی وجود دارد که تمامی ساختمان‌های مدیریت بحران را نیز به سیستم خورشیدی سولار مجهز کنیم تا در مواقع لزوم و بحرانی این ساختمان‌ها بی‌نیاز از مصرف برق بتوانند خدمات لازم را به شهروندان ارائه دهند.

کد خبر 81869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز