نرخ مصوب آرایشگران آقا ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده اما تعرفه ویزیت پزشک متخصص ۱۳۵ هزار تومان است،‌ آیا هنر سلمانی در ایران با ارزش‌تر از طبابت است؟

دستمزد پزشکان

به گزارش همشهری آنلاین، اواسط هفته جاری بود که رئیس سازمان نظام پزشکی در انتقاد از وضعیت تعرفه‌های پزشکی عنوان کرد «تعرفه پایین به معنای کاهش پرداختی از جیب مردم نیست و به ضرر مردم و به نفع بیمه‌هاست در حالی که با افزایش تعرفه پزشکی، بیمه‌ها مجبور به انجام وظیفه می‌شوند.»

این در حالی است که طی هفته‌های اخیر هم انتقادات گسترده‌ای از دستمزدها و تعرفه‌های ناچیز پزشکی حتی در رشته‌های فوق تخصصی مطرح و عنوان می‌شود این تعرفه‌ها حتی به اندازه دستمزد یک تعمیرکار برای تعویض روغن یا یک بوتاکس چند دقیقه هم نیست؛ عددی بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان!

دکتر اورمان نظامی، متخصص داخلی و فعال صنفی هم در واکنش به تعرفه پایین پزشکان در یادداشتی نوشت: تعجب نکنید، نرخ مصوب آرایشگران ۲۰۰ هزار تومان است یعنی میلیون ریال و نرخ ویزیت پزشک متخصص در حال حاضر ۱۳۵ هزار تومان و پزشک فوق‌تخصص ۱۷۵ هزار تومان. حضرات به آرزوی خود رسیدند و بالاخره در ماراتن بین تعرفه سلمانی مردانه و پزشکان، سلمانی‌ها برنده شدند. البته آرایشگران زنانه خیلی وقت پیش برنده شده بودند.

چرا؟

آیا جامعه و دولت ما پزشکان را برنمی‌تابد؟ آیا هنر سلمانی در ایران با ارزش‌تر از طبابت است؟ آیا مردم برای پول دادن به سلمانی راضی‌ترند؟ آیا قرار است پزشکان طبقه فقیر جامعه باشند؟ و اگر چنین قراری باشد آیا پزشکان تغییر شغل نمی‌دهند!؟

مسئولان محترم!

دیگر نیازی به رسیدگی شما نیست چون یقین حاصل شده که هدف نابودی سیستم طب مدرن در ایران است و در این راه از هیچ نوع فشار، تبلیغ و تحقیری نخواهند گذشت. قطعا ارزش کار آرایشگران چنین است ولی ارزش کار طبیبان کم از آنها نیست. شاهدیم که تنها دو الی سه ماه کارآموزی برای گرفتن مدرک آرایشگری مردانه کافیست. گرچه مردم هم پیش آرایشگری می‌روند که به وی اعتماد دارند و هنرش را می‌پسندند. اما تنها برای پزشک عمومی شدن باید سال‌ها جوانی داد! خیلی شفاف و واضح است که وقتی در جامعه‌ای چنین اتفاقی می‌افتد یعنی عمدی در کار است!

بیشتر بخوانید

دستمزد جراحی قلب کمتر از تعویض روغنی‌هاست

درآمد ناخنکار از جراح زانو بیشتر است

دستمزد باور نکردنی جراحان قلب در بیمارستان‌های دولتی

کد خبر 819522
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    1 0
    اولا نرخ ارایشگاه 100 هزار تومان است پزشک متخصص 250 هزار تومان شما نرخ کجا را نوشتید ........