پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

وزیر کشور امروز به منظور بازدید میدانی و بررسی طرح‌های در دست اجرای دولت وارد جزیره راهبردی ابوموسی شد.

وزیر کشور در جزیره ابوموسی

به گزارش همشهری آنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور در دومین روز از سفر خود به استان هرمزگان پس از بازدید از طرح‌های مختلف بندرشهید رجایی و روند تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در این بزرگترین بندر کانتینری کشور، به همراه استاندار هرمزگان و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری امروز پنجشنبه به منظور بازدید میدانی و بررسی طرح‌های در دست اجرای دولت سیزدهم وارد جزیره راهبردی ابوموسی شد.

وحیدی که از روز نخست سفر به استان هرمزگان نسبت به اهمیت توسعه جزایر ایرانی تاکید داشته است، جزیره بوموسی را به عنوان گوهری بی‌نظیر در جغرافیای کشورمان دانسته که می‌طلبد همه نهادهای مربوطه نسبت به توسعه و آبادانی همه‌جانبه این خطه پُرگُهر از کشورمان بیش از پیش تلاش کنند.

وی در جزیره ابوموسی از طرح‌های تکمیل شده و همچنین طرح‌های نیمه تمام بازدید و از نزدیک روند پیشرفت آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد تا تصمیمات لازم برای تحقق برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم اتخاذ شود.

گفتنی است وحیدی شامگاه چهارشنبه در نشست با مهدی دوستی استاندار هرمزگان تاکید کرد که باید مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در جزایر درنظرگرفته شود و تعداد پروازها نیز به این جزیره افزایش پیدا کند.

شهرستان ابوموسی که پیش‌تر به نام ابوموسی شناخته می‌شد، متشکل از ۶ جزیره بوموسی، سیری، تنب بزرگ، تنب کوچک، فارور بزرگ و فارور کوچک بوده و مرکز آن هم جزیره ۱۲ کیلومترمربعی بوموسی است که در فاصله ۷۵ کیلومتری جنوب بندرلنگه و ۲۲۲ کیلومتری بندرعباس واقع شده است.

جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی در نزدیک‌ترین فاصله با تنگه راهبردی هرمز واقع شده‌اند که یکی از مهم‌ترین تنگه‌های بین‌المللی است و خلیج‌فارس را به دریای عمان و اقیانوس هند پیوند می‌دهد.

کد خبر 819635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    7 1
    روندی که روس ها و چینی ها علیه مالکیت ایران بر این جزایر طی می کنندمانند ابتدای شروع داستان هسته ای است که نهایتاآن را به شوری امنیت ارجاع دادند.باید جلو بیانه نویسی قدرت های بزرگ دیپلماسی هوشمندانه اتخاذ کرد