سخنگوی دولت درباره احتمال صدور قطعنامه درشورای امنیت درموردفعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران، گفت: اگر صدور قطعنامه به محرومیت از حقوق ما بیانجامد، زمینه برای اتخاذ مواضع مناسب را برای خود محفوظ می‌دانیم.

غلامحسین الهام روز دوشنبه 22 آبان در جلسه هفتگی خود با خبرنگاران با تاکید براینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید به وظیفه خود به صورت مستقل و قانونی عمل کند ، گفت: ارتباط با آژانس در چارچوب تحقق تکالیف و بهره مندی از حقوق است.

الهام تاکید کرد: ما به همه تکالیف خود پایبند بوده‌ایم، در مورد حقوق قانونی نیز حق مسلم ماست که از حق برخورداری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای استفاده کنیم .

سخنگوی دولت در پاسخ به این سووال که عکس العمل ایران در صورت صدور قطعنامه احتمالی چه خواهد بود، گفت: هر زمان که لازم باشد بارعایت جهات مختلف در جهت استیفای حقوق مردم تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.

الهام در پاسخ به سووالی در خصوص نتیجه انتخابات آمریکا و پیروزی دموکراتها، گفت: مشارکت پائین مردم به منزله نفی سیاستهای خشونت‌طلبانه و زورگویانه دولت آمریکاست.

سخنگوی دولت تاکید کرد : تحولات عالم شکست قطعی این سیاستهای را رقم خواهد زد و درهمه جای دنیا مردم نسبت به سیاستهای زورگویانه و ناقض حقوق انسانها معترض هستند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سووال خبرنگاری مبنی بر اعلام آمادگی دولت آمریکا برای مذاکره با ایران و سوریه در مورد عراق، ابراز امیدواری کرد که آمریکا در رفتارش تجدید نظر کند.

وی گفت: امیدواریم آمریکا در رفتارش تجدید نظر کند ، منطقه را به حال خود رها کند دست از جنگ طلبی بردارد به حمایت از گروههای تروریستی و صهیونیستها پایان دهد و به پیام صلح جویی و عدالت خواهی مردم منطقه پاسخ مثبت دهد.

الهام با تاکید براینکه اگر چرخش ‪ ۱۸۰‬درجه‌ای در سیاستهای آمریکا صورت گیرد اتفاق خوبی است ، گفت: اگر آمریکاییها این تصمیم را بگیرند مشکلات و مسائل قابل حل است.

خبرنگاری از سخنگوی دولت پرسید راهکار اجرایی دولت برای مقابله با تحریم احتمالی چیست ؟، الهام در پاسخ گفت: جمهوری اسلامی ایران از تحریم هیچ آسیبی نمی‌بیند، ملت ما آزموده شده و باتجربه است، اما دولت برای هر شرایطی برنامه دارد و برنامه‌های دولت برای مقابله با هر وضعیت و شرایط خاص تنظیم شده است.

الهام باتاکید براین که ما در تحریم آب دیده تر می‌شویم، گفت: ما آمادگی کامل داریم ضمن اینکه شرایط سختی را هم پیش بینی نمی‌کنیم.

سخنگوی دولت طولانی شدن تصمیم‌گیری گروه ‪ ۵+۱‬برای صدور قطعنامه در شورای امنیت علیه ایران را نشان‌دهنده مشکلات موجود در بین خود آنها دانست و گفت: تصمیم به تحریم ایران خود آن کشورهای را تهدید می‌کند.

الهام ابراز امیدواری کرد که آنها راه حل درستی را انتخاب کنند و به مذاکره و گفت وگو روی بیاورند.

وی تاکید کرد که ایران خواهان ارتباط همه جانبه با همه کشورهای دنیا است.

کد خبر 8197

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز