آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام، بیانیه‌ای مشترک درباره گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران منتشر کردند.

بیانیه

به گزارش همشهری آنلاین، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان شامنگاه پنجشنبه و در پی انتشار گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خبرگزاری رویترز که در آن ادعا شده بود «ایران تولید اورانیوم با خلوص ۶۰ درصد خود را افزایش داده است» بیانیه مشترکی را صادر و این اقدام ادعایی ایران را محکوم کردند.

این کشورها، اقدام تهران را که مدعی هستند باعث «تشدید بی‌وقفه برنامه هسته‌ای ایران می‌شود، محکوم کردند».

این چهار کشور همچنین مدعی شده‌اند یافته‌ها نشان دهنده این است که ایران میزالن تولید ماهانه اورانیوم تا ۶۰ درصد را سه‌برابر کرده است.

آن‌ها همچنین از ایران خواستند تا فورا این گام‌ها را به عقب بازگرداند و از تشدید تنش در برنامه هسته‌ای خود خودداری کند.

آمریکا و تروئیکای اروپایی مدعی‌اند یافته‌ها نشان می‌دهد ایران به نسبت ماه‌های گذشته «گامی به عقب برداشته است».

رویترز با استناد به بیانیه‌ای که مدعی است درباره این گزارش محرمانه آژانس به اعضای خود رویت کرده، گزارش داد ایران «تولید اورانیوم با خلوص بالای خود را افزایش داده و رویه پیشین کاهش تولیدات خود از اواسط ۲۰۲۳ را به پایان رسانده است.»

در این بیانیه همچنین آمده که از زمان کاهش این تولیدات، تاسیسات نطنز و فردو اورانیوم را تا ۶۰ درصد و با سرعت ۳ کیلوگرم در ماه تولید می‌کردند.

دراین بیانیه همچنین آمده است: «آژانس تایید می‌کند که از پایان نوامبر ۲۰۲۳، سرعتی که ایران تولید اورانیوم غنی‌شده تا ۶۰ درصد را انجام می‌داد، در این ۲ تاسیسات تا حدود ۹ کیلوگرم در هر ماه افزایش یافته است.»

«محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی اما روز چهارشنبه به خبرنگار ایسنا گفت: «ما ظرفیت غنی‌سازی ۶۰ درصدی را ادامه داده و ظرفیت جدیدی ایجاد نکرده‌ایم. این فضاسازی رسانه‌ای و سیاسی سه کشور اروپایی و آمریکا برای فضاسازی از طریق رسانه‌های خود است».

اسلامی گفت: «همکاری ما با آژانس برقرار است و در چارچوب کار کرده و مشکلی نداریم».

آن‌ها مدعی شده‌اند تولید اورانیوم با غنای بالا توسط ایران «توجیه غیرنظامی معتبری ندارد» و میران تولید اورانیوم گزارش‌شده در تاسیسات فردو و نطنز «خطر اشاعه‌ای بالایی» را به همراه دارد.

در بیانیه امروز آمریکا و سه کشور اروپایی همچنین آمده است: «ما بر راه‌حل دیپلماتیک و بر عزم خود مبنی بر اینکه ایران نباید هرگز به سلاح هسته‌ای دست یابد، تاکید می‌کنیم».

ادعای غربی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران در حالی است که تهران بارها بر ماهیت صلح‌آمیز آن تاکید کرده است.

کد خبر 819723

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 81
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
    16 1
    آمریکا و اروپا اگه خیلی دلسوز هستند ، جلوی وحشی گریهای رژیم صهیونیستی را بگیرند.
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    خب خیلی شفاف بگین ۹ کیلو اورانیوم ۶۰ درصد رو برای تولید رادیو دارو میخوایم خیلی تابلوئه
  • سبحان اکبری IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    اقای اسلامی اقای بزرگوارشمابمب 100000کیلویی هسته ای هم که بسازید امریکاهیچ غلطی نمیتونه بکنه فقط دکمه تحریم روفعلا پیداکردن و ازجنگ باایران میترسند وشما باهمین فرمون بروجلو نترس من هستم هواتونو دارم
  • علی IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    واقعا هنوز نفهمیدید که ما کلاهک هسته ای داریم ؟ یا خودتونو به نفهمی میزنید! مگه میشه یه کشور در دنیا یه تنه در مقابل تمام ابرقدرتها بایسته و رهبرش هم به طور قاطع بگه جنگ نمیشود و نخاهد شد
  • US ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    بيانيه درباره ساختار تروریستی اسرائیل و چپاول خاورمیانه و جنایت و نسل کشی یادتون نره برنامه هسته ای ایران تا نابودی اسرائیل و مزدوران آنها ادامه دارد
  • امیر IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    باز آخر سال بود کسری بودجه رو با فروش دلار باید تامین کنن 😑
  • علیرضا IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    دولت میبایست تو دهنی محکمی به این اشغالها بزنه.مطمین باشید با شفاف سازی ملت هم پشت شماست.دولت اقای رییسیه دولت حسن فریدون امریکایی انگلیسی که نیست.
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    چندین دهه است نه اجازه استفاده از انرژی هسته ای را داریم نه توسعه انرژی هسته‌ای، نه میتونیم از دارایی‌های ارزی خود استفاده کنیم نه لغو تحریم شدیم نه اجازه صادرات و واردات داریم ، تازه بنظر خیلی از خودی‌ها و عقلا مقصر اصلی خودمونیم!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    حالا که سختی و تحریم را تحمل کردیم بریم برای اصل مطلب!!!!
  • سید محسن IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    سلام بروید سراغ اشغالگران صهیونیستی و نسل کشی آنها، الان اروپا و کشورهای عربی(امارات) که ادعای کذب میکند اینها همه دارند به ایران فشارمی آورند به خاطر حمایت ایران از فلسطین است
  • مهدی لزیری US ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    از متن گزارش چنین بر می آید که آژانس حکم جاسوس غربی ها عمل می کند، تمام
  • ترابیان IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    شما جانورهای سفاک جنگ افروز غربی چکاره دنیا هستید که برای ایران خط و نشان‌می کشید مگر ایران در منطقه برای اجرای برنامه هایش از شما پست فطرت ها اجازه می گیرد کدام قانون دنیا به شما جانورهای دنیا اجازه داده که رژیم صهیونیستی را مجهز به سلاح اتمی کنید
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    بیشرفهای آدم کش
  • امیر IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    مرگ بربانیان وضع موجودوبرجام خسارت محض ذلت بار . درودبردولت ومجلس انقلابی.
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    سلام مابااینهمه اعلام رسمی که فعالیت های هسته ای ماصلح امیزاست امریکاواقمارش نمی پذیرندوهمیشه انگشت اتهام رابه سوی ماگرفته اندودست بردارنیستند.ازطرفی اینهمه کشوردردنیابمب هسته ای دارند.وحشی ترین نظام هادرعالم مثل اسرائیل بمب اتمی دارند.امریکایک باردرزاپن استفاده کرده اسراییل هم که انباربمب هسته ای است مدام تهدیدبه استفاده می کند.برای موازنه قدرت وبازدارندگی خطراین قدرت ها،یک باربرای همیشه بمب ادعایی این کشورهاراتولیدبکنیم بگذاریم اماده لب طاقچه اعلام هم بکنیم که اقاجان ماهم مثل دیگران بمب هسته ای داریم تادست ازسرمابردارند.این که نمی شودمدام مزاحم مابشوند ومارامتهم به امری بکنندکه دنبال ان نبوده ایم.
  • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    حالا که برجام نیست و از سوی آمریکا تحریم هستیم چه دلیلی دارد آژانس و آمریکا هر چه می‌گه پیروی کنید
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    وقتی وزیر رژیم کودک کش مفلوک صهیونیستی غزه را به بمباران اتمی تهدید کرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تروئیکای اروپایی لال بودند و گنگ ! چرا آنجا واکنش نشان ندادند ؟ برجام خیلی وقت است مرده ! و همه طرفهای اروپایی و آسیایی حلوای آنرا خورده‌اند. جمهوری اسلامی ایران هيچگونه انحرافی در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود نداشته و ندارد و این را آژانس به دفعات اعلام کرده است و فشار های سیاسی برای به عقب راندن برنامه هسته‌ای ایران نیز راه به جایی نخواهد برد و وطن فروشان داخلی جریان فاسد و خود فروخته اصلاحات چی سرمایه صهاینه نیز طرفی از دریوزگی برای دشمن نخواهند داشت.
  • سامان IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    کشورهای غربی در اصطلاح خودشون را جانشین کشورهای جهان معرفی میکنند واقعا اقتصاد ایران را نابود کردند ومعشیت مردم را سخت کرده ومردم باتورم گرونی فقر دست پنجه نرم می‌کنند وبی ارزشترین پول دنیا مربوطه به ایران قدرتمندترین پول دنیا به کشور کویت،عمان اردن،عربستان امارات متحده
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    هرچه زودتر بمب اتم ساخته بشه
  • سرباز فدایی IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    23 13
    غلط اضافی کردن
  • یادگارمومنی DE ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    25 13
    پرونده هسته ای ایران باید برای همیشه بسته شود،ایران ملزم به افزایش غنی سازی خواهد بود،برنامه ی هسته ای ایران ربطی به هیچ کشوری ندارد و ما ملزم به توانایی هسته ای هستیم چون قدرت هسته ای ایران یک بازدارندگی برای مقابله با هر چالشی است مادامی که کشور آمریکا خودش سلاح هسته ای داشته و دارد حق ندارد ایران را ملامت کند.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    غلط میکنن چکاره آن که بخوان مانع دست یابی به موشک هسته ای ایران بشن..تولید کنین وکشور رامجهز به همه چیز کنین ولی حتی به روسیه و چین هم رو نکنین..همه کاربصورت مخفیانه.ودر چند قسمت جداگانه ورد گم کنی مشغول فعالیت کنین..وهروقتم بازرس انرژی اتمی اومد ببرین انبار غضنفر را نشونش بدین.کپی برابر اصل بدون فعالیت.یاکم فعالیت را نشونش بدین...نباید کشورمون عقب بمونه همین..ماهم بوقت خود درتوان خود کارتون بودیم و خواهیم بود...
  • حسین IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    مگر نگفته بودند غنی سازی فقط در حد سه و نیم درصد باشد‌ یعنی حالا چهار پهلوان فرمودند تا شصت درصد هم انجام شود و بالاتر نرود.
  • RUdaky IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    شما کشورهای اروپایی گوه زیادی خوردید، مگه شما کشورهای اروپایی کلاهک اتمی ساختید از آژانس انرژی اتمی اجازه گرفتید. شما کشورهای اروپایی عوضی و جنایتکار هستید اسرائیل را بر علیه مردم مظلوم و مسلمان مسلح کردید و از جنایات اسرائیل حمایت میکنید شما یه مشت وحشی هستید حیوانات از شما بهتر هستن، شما کشورهای اروپایی وقتی که کلاهک اتمی ساختید از آژانس اتمی مجوز گرفتید،شما زورگویان و مستکبران و دولتمردان وحشی اروپایی ب مسلمانان جهان زور می‌گویید و آمریکا و اسرائیل و ناتو در کشورهای اسلامی غارتگری میکنید و ظلم و ستم و با تسلیحات ممنوعه جنایت جنگی میکنید و نفت سوریه و دیگر کشورهای مسلمانان جهان را به یغما می‌برید، جلوی شما جایتکارها فقط اتم جواب میده چیزی که خودتون دارید باید از داشتن ما وحشت داشته باشید به فضل خدا و با هوشیار رهبری و آقای اسلامی و دولتمردانمان باید بسازیم کشورمان و داشته باشیم ،یادمان باشد خون سردارانمان پایمال نشود ،ما وارث خون سربداران هستیم
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    غربیاخداوخرماروباهم میخواند هم تحریم اضافه میکنند هم انتظار ات غیر معغول دارن
  • بسیجی ایرانی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    خفه شوید و گمشید من ایرانی هستم سلاحی دارم از هزار بمب اتم تخریب بیشتر دارد بروید بشینید فکر کنید نه بمب اتم این بمب. کنار آن هیچ است
  • محسن IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    افزایش تولید اورانیوم ۶۰ درصدی ،سیاست درستی مقابل غرب از خود راضی است .
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    شم سران چند کشور که از حرام زادگان جنایتکار جهان هستید به گور اجداد زنا کار خود خندیدید اصلا به شما قاتلین ۲۰۰۰۰ فلسطینی ربطی ندارد
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    آمریکا غلط اضافی میکنه .بد بختا میترسن خخخخخ
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    با رفتاری که آمریکایی ها و هم فکران آنها در غزه انجام می دهند هر انسان عاقلی در ایران متوجه می شود که ساختن بمب اتمی برای ما ایرانیان از نان شب هم واجب تر است.
  • مرتضی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    چشم حتما فقط منتظربودیم شما بگین بابا یکی اینارو توجیه کنه که ایران ازشما اجازه نمیگیره ۳۶۲
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    آمریکا و اروپا اگر خیلی نگران هستند ، جلوی وحشی گریهای رژیم صهیونیستی را می گرفتند که با بمب های ممنوعه حدود ۲۲ هزار نفر انسان بی گناه را قتل عام کردند و ۹۰ درصد غزه را ویران کرد .
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    آمریکا وتروئیکای اروپا باهم غلط کردند
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    سازمان ملل به وظایف خود درقبال ترور شهید سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نایب رئیس حشد شعبی عمل کند. سازمان ملل به وظایف خود درقبال ترور شهید سید رضی موسوی عمل کند.
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    آمریکا و اروپا غلط اضافه کردند، بهترین راه ساخت بمب اتمی است، یک بار برای همیشه بسازید تا ببینیم این اشغال ها چه غلطی می‌خواهند بکنند هر وقت این اشغال ها زرادخانه‌های هسته‌ای شون رو جمع کردند شما هم جمع کنید
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    22 22
    کشتار‌های غزه، لکه ننگی برای حامیان رژیم صهیونیستی است رژیم صهیونیستی به همراه آمریکا و سه کشوراروپایی دشمن شماره یک مسلمانان و بشریت است.
    • محندرضا IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      0 0
      اون وطن فروشهای بیغیرتی که منفی دادن اگه راست میگیدازسوراخهاتون بیرون بیاید تادرس عبرتی ماندگاربهتون بدیم مماشاتی هم درکارنیست دیگه
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    بیانیه آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام درباره ایران/ و این در حالی است که آمریکا جنایتکار از سال 1397 تاکنون عضور برجام نیست و تاکنون هم نبوده است پس دیگر هیچ گونه حق صلاحیت دخالت و مداخله در باره توافق هسته ای، برجام وغیره را ندارد. کشورهای اروپایی جنایتکار هم از سال 1394 تاکنون به تعهدات خود در برجام عمل نکردند چرا؟ ایران هم متأسفانه تاکنون در مورد آمریکا و کشورهای اروپایی در مذاکره کوتاهی کرده است چرا؟
  • رحمانی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    جنگ غزه وقتل وعام زنان وکودکان وحمایت امریکا واروپا ازفرزنددناخلفشان صهیونیستها چهره خبیثشان رو برای ملتهای جهان اشکارترکرد ایران بایست از شون بخاد باوجوداعترافات دولت اشغالگر اسرائیل به تحدید ایران ومردم منطقه با استفاده از بمب اتم اول جوابگو باشیدوقضیه هسته ای اشغالگران در الویت اژانس قرابگیرد بعد از انرژی هسته ای صلح امیز ایران سخن بگویند وقضایا رو وارونه بیان کنند ایران حتی حق ساخت بمب اتم هم دارد با این اوضاع محاصره اطرافش وپایگاهای نظامی وتحدیدات یاغیان واشغالگران
  • احمد IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    کشوری ک عرضه برا دادن آب و هوای سالم ب مردمش نیست، انرژی اتمی براش.......... البته بعید میدونم رسانه ی داخلی حکومتی نظراتی اینچنینی رو منتشر کنه...
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    بیانیه مشترک آمریکا و تروئیکای اروپایی علیه ایران دخالت و مداخله در امور داخلی ایران است و هم 100 درصد فقط به خاطر ناتوانی، کوتاهی و سکوت دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس وغیره بوده است.
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    شما نفله های حامی تروریست برید جلوی صهیونیست هاتون را بگیرید که ایران را با سلاح هسته ای تهدید نکنه عوضی ها
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    ۱۱:۲۷۰۸ دی ۱۴۰۲/ کشورهای اروپایی سگ دست نشانده آمریکا از سال 2015 تاکنون به تعهدات خود در برجام عمل نکردند چرا؟
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    درپاسخ به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آمریکایی ها جنایتکار و هم اروپایی ها جنایتکار در مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین متاسفانه به ایران اهانت و خیانت کردند پس ادامه مذاکرات برجام وین باز هم غلط و اشتباه است. طرف آمریکایی همچنان پیگیر مذاکره و گفت‌وگو با ایران است و باز هم 100 درصد فقط دروغ است میز مذاکره را ترک کنید 100 درصد فقط به نفع مردم ایران و کشور ایران است چون به خاطر مذاکره از سال 1392 تاکنون ثابت کرد که دیگر هیچ فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم ایران و کشور ایران ندارد و تاکنون هم نداشته است.
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    در سال 1392 موضوع مذاکره و گفت وگو ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی وغیره 100 درصد فقط در باره صلح آمیز هسته ای و لغو همه تحریم های آمریکا جنایتکار و اروپا جنایتکار بوده است، نه، برنامه موشکی، حقوق بشر، جنگ اوکراین و روسیه وغیره
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    سوال اینجاست خیانتکاران پس چرا در مورد صدور بیانیه آمریکا و تروئیکای اروپایی درباره برنامه هسته‌ای ایران هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟
  • مجید IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    در توهم خدمت به مردم و انرژی صلح آمیز غرق شده اید مرگ شما را از خواب غفلت بیدار خواهد کرد.
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    بارها ایران تأکید کرده که آمریکا و کشورهای اروپایی به تعهدات خود در برجام باز گردند، ایران نیز سطح غنی سازی خود به عقب برمی‌گرداند، اما کشورآمریکا و اروپایی ها می خواهند بدون هزینه و با هزینه از جیب مردم ایران به مقاصد خود برسند که این در خواست هم غیر ممکن و عملی نیست. فکر کنم، هزینه در برابر هزینه و برد در برابر برد یک پیشنهاد مناسب است.
  • بختیار IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    سلام،ایران بایدکلمه هرکزنباید به سلاح هسته ای دست یابداز نپذیرد جاتب غربی‌ها شایدخیلی ازکشورها دست یافتن چراکه ایران هرگزنباید؟
  • عمار . IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    به نام خداوند جان و خرد : در این دنیای بدون حقوق بشر غربیهای جنایتکاران سفاکهای وحشیهای نسل کشان کودک کشان مظلوم کشان بی دفاع کشان اشغالگران ظالمین ستمگران غربیها ساخت تولید تسلیحات اتمی هسته و داشتن زرادخانه های هسته ایی اتمی و غیره ... حق مسلم ایران اسلامی عزیزمان است و داشتنش ایجاد بازداندگی می کند از حمله گسترده دشمنان ایران اسلامی و ایران اسلامی باید تسلیحات پیشرفته اتمی هسته ای در زرادخانه هایش داشته باشد ایران اسلامی با کشتار جمعی غیر نظامیان مردم عوام مخالف بوده و هست ولی برای کشتار جمعی نظامیان ارتشیان دشمنانش و نابودی کامل پادگان‌ها پایگاه و ناوهای جنگی قول پیکر و زیر دریایهای قول پیکر اتمی دشمنانش باید تسلیحات اتمی هسته ای بسیار قوی نابودگر داشته باشد برای نابودی زیرساختهای مختلف دشمنانش باید تسلیحات بسیار قوی اتمی هسته ایی داشت باشد تا به وقتش دمار از روزگار دشمنانش نه تنها در خاورمیانه بلکه در دور دستترین کشورهای غربی دشمنانش با شدت حدت دربیاورد غنی سازی اورانیوم را باید به ۱۰۰/ درصد براسانید و تولید تسلیحات اتمی هسته ای را به وفور شروع کنید آزمایش رو نمایی نگهداری کنید .
  • محمد حیدری جولا DE ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    از چنین اعمال نادرست برای احیا کردن ارواح دست بردارین وگرنه خوشایندتان نخاهد بود، این پیام برای همه حکومت‌ها و ادیانی است که برای ارواح مرده هایش محصول تربیت و زحمت را که در انبارهای خود داشته اند
  • ایران سربلند IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    به آمریکا وهیچ الاغ دیگه ای ربطی نداره انشاالله سلاحهای هسته ای درمقیاس کوچک هم میسازیم نه درحدکشتارجمعی هرکی خاست مسخره کنه تحقیق کنه تابفهمه شدنیه من الکی چیزی نمیگم
  • حمید IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    چقدر پررو و زیاده خواهند این غربیها.خودشان هیچ‌یک از تعهداتشان را عمل نمی کنند آنوقت از ما می‌خواهند به عقب برگردیم.کور خوندید،دیگه قرن ۱۹و عصر استعمار گذشته.هرجور صلاح خودمون تشخیص بدیم عمل می کنیم شما هم تا پس فردا هی محکوم کنید.پشکل تو این محکوم کردناتون نیست.شما فقط زبان زور میفهمید و ما الان ابزار قدرت رو داریم.هههه
  • من یا تو چه فرقی دارد؟ IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    آنچه حق مسلم مردم ایرانست نادیده گرفته می‌شود و هرآنچه به امنیت ابرقدرتها مربوط میشود، تیتر اول رسانه ها میگردد و با آب و تاب از آن سخن گفته میشود آمریکا با داشتن قویترین ارتش چرا اینهمه از قدرت دفاعی ایران وحشت دارد موضوعی است سر بسته اما با همین داستان تحریم چه مقدار از مردم ایران به فلاکت و فقر گرفتار شدن هیچگاه مدنظر سایر دول قرار نگرفت و مسئولان ایرانی هم با تصور هرچه بیشتر قدرتمندتر شدن در منطقه و جهان، در پشت پرده فرزندان و وابستگانشان را از ایران خارج کردن تا لااقل آنها از بند ژن خوب بالاترین استفاده را ببرند و مردم کوچه و بازار محکوم به فنا شوند کاش به موازات بهینه کردن قدرت دفاعی، لااقل همان برنامه شعاریسم جامعه بی طبقه توحیدی را دنبال میکردن بلاطبع آنوقت اینهمه اختلاس هم صورت نمی‌گرفت لطفا کلاه خود را قاضی کنید
  • دیپلمات رزمی سیاسی نیروی مقاومت اسلامی پیروز IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    ناچارم با بی ادبی جواب ترویکای ارودایی را بدهم اولا سردمداران اروپایی و امریکایی همگی در جزو ابرتروریستهای جهان قراردارند و لذا گوه خوری برنامه هسته ای ما بشما کثافت های تروریستی بظاهر دموکراسی نیامده است ما هر طور صلاح بدانیم عمل می کنیم و اگر لازم باشد با نظر مقام رهبری کلاهک هسته ای برای بازدارندگی از شما اهریمنان ایجاد خواهیم کرد تا چشمتان کور شود .
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    آمریکای قاتل جهان خوار به توهیچ ربطی ندارد
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    از انرژی هسته حتی میشه برای بارورسازی ابرها و کاهش تورم استفاده کرد
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    اروپا در توافق هسته ای و برجام کاملاً شکست خورده است.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    اسراییل عوصی داره زن وکودک میکشه مردان غزه هم آنها رادرگوردستجمعی دفن میکنن.همین دیگه هیچ کی کاری نمیکنه.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    پدرسوخته ها فقط فیلم بازی می کنند خودشان در قطب شمال وقطب جنوب پروژه های وحشناکی همراه با روسیه دارند که بمب اتم یک درصد ان هم نیست انها بشریت را نابود می کنند وقدرت برای انها مهم است نه بشریت ماباید بکاریم تا دیگران بخورند هر کسی این قراداد های ننگین رو امضاکند خیانت به مردم مملت خودش است انها پروژهایی دارند که تمام دنیا رو به هم میریزه ان وقت چسبیدن به این نیمچه هسته ایی انهاهمه رو تهدید می کنند ولی ماچی ؟! هیچی !؟
  • رحیم شکری IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    ایران بایدسلاح بازدارنده اصلی خود رابیدرنگ بدنیا اعلام نماید .وجلوی این همه ترور وشیطنت های اسراییل وامریکا وغرب را بدنیانمایان کند.اینهمه کشورها خرید کلاهک وبعدزرادخانه راروییت نکرده اعلام کردن وکشورایران نبایدجلوی یهودکودک کش وامریکای جنایتکاروروسیه ابزیرکاروبه نرخ روزخورکارانجام میدهدوبه نفع منافع خوددست دوستی با دشمن ودوست ایران میبندد.ولی بایدبدانیم هیچگاه بوقت جنگ روسیه بدردمانخوردالا اینبارکه تاکنون کارنامه اش صفربوده.دین ودیانت کشوردرامنیت وکشوری محکم وکامل اتمی وفراترازانی بایدباشیم که دنیای سیاست غرب به خودخواهددید.سلاح بازدارنده ازاوجب واجبات کشورتحریم شدهای چون ایران است.تادشمنان داخلی وخارجی حساب کارخودشان رابکنند.به لطف خدا بایدتلاش برای رفاه وفقرزدایی ازکشورنمود.واقتصادکشوررابه حداعلا پیوست.
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    خودشون و اسرائیل دست یافته به ما زور می‌کند باید کاری کرد بعد غنی سازی ۹۰درصد بعد نصب آن در موشک ها بفهمند که ایران همان کشور دوره کورش کبیر هست که بر کل جهان حکومت می کردند.
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    بیانیه مشترک آمریکا و سه کشور اروپایی در مورد برنامه هسته‌ای کشورمان/ و این در حالی است که آمریکا و سه کشور اروپایی توافق هسته ای و برجام را نقض کردند.
  • علی IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    در دنیایی به این وحشی گری نداشتن سلاح هسته ای یک نوع خود کشی است ...
  • ایوب IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    اروپایی ها می خواهند پرونده هسته ای ایران را با دروغ در جریان بیندازند که جلوی و مردم دنیا از کثافت کاریها و قتل کودکان غزه سر پوشی کنند آگاه باشید ای مردم دنیا خدا عذاب سختی براشون گذاشته
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    اینها خودشون از جنگ فاصله دارند فقط زر زدن بلدند و اتش افروزی و ادم کش پرور نفت دزدی مال کشور های مردم را غارت بردن و خیلی پدر سوخته گری دیگر و بس
  • ایرانی IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    ایران هرکاری راکه فکر می کند برایاس قوانین ومقررات وحقوق مسلم خود درست وقانوتی ومنطبق با منافع ملی است ،محکم وبدن تردید ووقفه انجام دهد واز پارس سگهای ولگرد غرب ،جانزند
  • رضا IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    چه غلطها. دوست داریم به اندازه مورد نیاز تولید کنیم. هر موقع زراد خانه اسرائیل رو متوقف کردید . اونوقت تصمیم می گیریم که چطور عمل کنیم. پس فعلا خفه خون بگیرید. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    ایران‌برای‌این‌بیانیه‌های‌آبکی‌ومغرضانه‌وریاکارانه‌‌وهمچنین‌ وقیحانه‌آنهابه‌اندازه‌بال‌مگسی‌ارزش‌قایل‌نمیشود‌بایدبدانند‌که‌ وظایف‌وتعهدات‌خودشان‌راموبه‌موبایدانجام‌بدهند‌والا‌زرزرمفت نبایدبکنند‌درضمن‌گروسی‌جاسوس‌‌همین‌جنایتکاران‌بشریت میباشد.
  • 1288877580 IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    امریکا واسراییل بقول اصفهانیا گوه سگ خوردنند ایران باید سلاح روز داشته باشد همانطوری که اسراییل وحشی وامریکا دارنند مردم مسلمان غزه را تیکه تیکه می کنند براشون مهم نیست جرات حمله به ایران را ندارنند ماهم باید بمب هسته داشته باشیم تا دهن امریکا واسراییل سرویس بشه هیچ غلطی نمی توانند بکنند باید بمب هستی داشته باشیم تا هیچ قدرتی نتواند چپ به ایران نگاه کند درود به روح شهید احمدی مقدم سلام بر حاجی زاده من اخوند قبول ندارم ولی باید دهن امریکا واسراییل راگچ بگیریم
  • محمد زمانی IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    بیشرفها برید گم شید ادعای واهی والکی شماها دنیا را به این روز انداختین شما ها ادمهای نفهم وکودک کش در غزه هستین شماها ادم نیستین مثل یک حیوان داریید زندگی میکنید صد رحمت به حیوان برید گم شین 21 هزار کودک وغیر نظامیان بشهادت رساندید یشماها میگن ادم بخدا اگه بویی از ادمیزاد برده باشید رهبر فرزانه ما بارها وبارها سلاح اتم را حرام اعلام کرده بعد شماها میگن داریم سلاح اتمی درست میکنیم وقتی رهبر عزیزمان بگه حرام یعنی تا قیام ال محمد بسمت سلاح هسته ای نخواهیم رفت مرگ شما بخاطر کمک ایران به غزه است
  • محمود IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    از این حرف ها زباد زدید دیگه حنای شما رنگی برا مردم ایران ندارد
  • سالار US ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    مرگ یه بار شیونم یه بار یادمبالش ول کنید یا بسازید بمبش تا ملت راحت بشیم این همه بدبختی تحریم چند سال فقط پدر ماقشر ظعیف درآمد تا کشور های دیگه هم دست از سر تون بردارن یاجنگ بشه لاعقل دق دلمون خالی کنیم
  • ص _ ن IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    برجام = فرجام اخیراً آمریکا تروریست از برجام خارج شد . ایران اسلامی به تعهد خود عمل کرد . ۳ کشور های اروپایی دخیل در برجام از ترس آمریکا به تعهد خود عمل نکردند . آمریکا باید تضمین دهد که در دولت‌های آینده از برجام خارج نشود . فریبکاری توسط آمریکا ممنوع .
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    از اول این چهار کشور موافق نبودن ایران حتی یه پیچ گوشتی هم داشته باشند واقعاً اهل منصفانه هستند چرا علیه اسرائیل بیانیه نمی دهند
  • سید محمد شیوایی IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    ضعف غرب و رژیم دست ساز آنها یعنی اسرائیل غاصب جنایتکار آشکار شده لذا با این اتهامات می خواهند راهی برای نجات خود پیدا کنند و فرار به جلوئی را برای خود بیابند ! کور خوانده اند ! ایران مقاوم به راه قانونی و شرعی و منطقی خود خدامه می دهد .
  • ایرانی IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    واسم جالبه که کشوری که خودش بمب هسته ای در اختیار داره واسه ایران تصمیم میگیره داداش من اینو تو گوشت فرو کن عنی سازی حق ایرانه حتی به بمب هسته ای هم نیاز باشه اقدام رو به جلو میکنیم به شما هیچ ربطی نداره زیادی به شما عربا زیای به شما رو دادن اینجا ایرانه یادتون باشه هیچ غلطی نمیتونین بکنین اون زمان دیگه گذشت
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    0 0
    اروپا حق دخالت ندارد آلودگیهای چه دارد از ایران بزرگ و تاریخ تمدن 12000ساله ایران از فرهنگ و اقتصاد و علوم پزشکی و اجتماعی را از ایران دارند اروپا آدمخوار بودند
  • ص _ ن IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    قابل توجه ، رژیم موقت صهیونسیتی و انگلیس و آمریکا و فرانسه و آلمان ، دشمن بشریت اند.
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    ادعا نیست،خبرش منتشر شد که ۶۰ درصد غنی سازی میکنه
  • کاوه IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    هر چهار کشور اروپایی و آمریکا برن بجهنم