دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

روشنک محمدی: نیره وقتی به هوش آمد، سرم توی دستش بود و یک پرستار بالای سرش داشت چند تا آمپول ویتامین به سرم اضافه می‌کرد.

 «2 روز پیش اطراف ترمینال پیدایت کردند، خدا رو شکر که بالاخره به هوش آمدی.»
این جملات را پرستار بخش به او گفت. نمی‌دانست چرا آنجا است. هنوز گیج و منگ بود. از حرف‌های پرستار هم سر در‌ نمی‌آورد.

کمی که فکر کرد یک چیزهایی به یادش آمد. رو به پرستار بخش کرد و گفت: برای دیدن خواهرم که در پاکدشت درس می‌خواند از قزوین سوار اتوبوس شدم و به اینجا آمدم. وقتی از ماشین پیاده شدم دنبال تاکسی گشتم. هیچ تاکسی‌ای در ترمینال پیدا نکردم تا اینکه جوانی به من نزدیک شد و قبول کرد در قبال مبلغی کم من را به مقصد برساند. به ظاهر مسافرکش می‌آمد و من که عجله هم داشتم بی‌توجه به حادثه‌ای که در کمینم بود سوار خودرواش شدم.

اولش کمی دلهره داشتم ولی وقتی به خودرو نزدیک شدم با دیدن یک زن که او هم به ظاهر مسافربود کمی دلم آرام گرفت و سوار شدم.هنوز مسافت زیادی را طی نکرده بودیم که زن جوان بسته بیسکویتی را از کیفش در آورد و به راننده و من تعارف کرد، راننده برداشت، من هم برداشتم و چند دقیقه بعد از خوردن بیسکویت از هوش رفتم.

خوراکی‌های مسموم آلت سرقت

در شرق استان تهران 2 ترمینال فعال وجود دارد که از جمله اتفاقاتی که برای نیره افتاده است برای برخی از مسافران نیز گهگاه رخ می‌دهد و ما ماجرای تلخ این حادثه‌ها را هفتگی بارها در صفحات حوادث روزنامه‌ها به نقل از مقامات پلیسی و قضایی خوانده‌ایم.

این در حالی است که وقتی از مقام‌های انتظامی منطقه خواستار هشداری برای جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث شدیم در کمال ناباوری ادعا کردند که هیچگونه اتفاقی از این دست در این قسمت از استان تهران رخ نداده است!

خوشبختانه نیره بجز پول و گوشی‌اش مورد آزار دیگری قرار نگرفته بود. نیره گزارش ما یک هویت واقعی بود نه خیالی که ظاهرا چند روز بعد از این حادثه از بیمارستان مرخص می‌شود .در همین حال پلیس یک هفته بعد از این حادثه باند سارق را دستگیر می‌کند.

بر اساس اعتراف‌ها این افراد در ترمینال‌های استان تهران از جمله شرق اقدام به سرقت از مسافران با استفاده از داروهای بیهوشی و از طریق تعارف خوراکی می‌کردند.سارا محقق آسیب‌شناس پاکدشتی در این باره گفت: افرادی که به سرقت‌هایی از این دست اقدام می‌کنند افراد سابقه دار و معتاد هستند و بیشتر به صورت گروهی و با همکاری عده ای دیگر دست به سرقت می‌زنند.

وی افزود: این افراد به سراغ پایانه‌های مسافربری می‌روند چون می‌دانند که مسافران برای اقامت در یک شهر بیگانه، به‌طور حتم مبالغی وجه نقد با خود هم راه دارند.به اعتقاد وی پول نقد، گوشی موبایل مسافران و یا مدارک شناسایی آنها اقلامی است که بعد از بی‌هوشی از آنها ربوده می‌شود.جالب اینکه در خیلی از موارد سارقان از مسافران اتوبوس‌های مسافربری هستند نه راننده‌های خودروهای شخصی.

این افراد در مسیر، افراد تنها را پیدا کرده و کنار آنها می‌نشیند و با آنها طرح دوستی می‌ریزنند و بعد از برقراری رابطه، خوراکی‌ای که از قبل مسموم کرده بودند را به آنها تعارف می‌کنند و بعد از بی‌هوشی مسافر نگون‌بخت اموال همراهش را سرقت می‌کنند.این دقیقا اتفاقی بود که برای رامین دانشجوی دانشگاه افتاد. او بعد از این که به هوش آمد 170 هزار تومان پول دانشگاهش و تلفن همراهش را از دست داده بود. سارق به او نیز نوشابه آلوده به مواد خواب‌آور خورانده بود و بعد از بی‌هوش کردنش اموالش را ربوده بود.

محقق از همه مسافران خواست که در طول مسیر سفر خود، به هیچ عنوان به غریبه‌ها اعتماد نکنند. به علاوه اگر مسافران هر خوراکی ای را نخورند و پول نقد با خود حمل نکنند و از کارت‌های اعتباری استفاده کنند مسلما اتفاقاتی از این دست رخ نخواهد داد.
در این میان راننده‌های اتوبوس‌ها نیز باید کمی بیشتر دقت کنند افراد مشکوک را زیر نظر داشته باشند.

همشهری استانها

کد خبر 82070

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز