مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: حدود 90 درصد ازدواجهای "خودگزین " که بیشتر ناشی از عشق‌های خیابانی و اینترنتی و دوست‌یابی است، به طلاق ختم می شود

به گزارش مهر این تحقیق به مدت 9 ماه در شهرهای تهران، زنجان و رشت با بررسی همه طلاق‌های انجام گرفته و مراجعه به برخی از زوجهای مطلقه و مقایسه و در نظرگرفتن آمار سازمان ثبت اسناد انجام شده است.

دکتر مجید ابهری استاد جامعه شناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران که مدیریت این گروه" پژوهش غربالگری " را برعهده دارد در این باره با این مسئله گفت: بر اساس نتایج این تحقیق مشخص شد مبنای ازدواج‌های خودگزین که این روزها در میان جوانان افزایش چشمگیری پیدا کرده است عشق‌های خیابانی و اینترنتی و دوستی‌های کاذب است.

ازدواج‌های خود گزین به ازدواج‌هایی می‌گویند که زوجین بدون مشورت و مشاوره با خانواده‌های خود و بدون آگاهی آنها تصمیم به ازدواج با یکدیگر می‌گیرند.

بنابر گفته‌های این آسیب شناس، خلاء آموزش گزینش همسر مناسب در قالب مهارت‌های زندگی برای جوانان و عدم توجه آنها به سنخیت و توازن فرهنگی، ظاهری، عقیدتی، اجتماعی و مالی که از اصلی‌ترین عوامل بروز اختلافات است آثار خود را در 3 تا 5 سال اول نشان داده و منجر به طلاق در این نوع ازدواج‌ها می‌شود.

در همین حال نیز با نگاهی به آمار اعلام شده توسط دفتر آمار و جمعیت سازمان ثبت احوال کشور مشخص می‌شود در سال گذشته 51 هزار و 48 مورد طلاق در میان مردان زیر30 سال و 72 هزار و 87 مورد نیز در میان زنان زیر 30 سال کشور به وقوع پیوست که بیشترین میزان طلاق‌های رخ داده در میان مردان جوان در بازه سنی 25 تا 29 سال با 31 هزار و 775 واقعه و بالاترین میزان نیز برای زنان در بازه سنی 20 تا 24 سال با 29 هزار و 812 واقعه رخ داده است.

دکتر ابهری افزود: در این تحقیق همچنین مشخص شد نظریه اختلاف سلیقه با والدین و عدم پذیرش نظر آنها در امر ازدواج صحیح نیست. چرا که زوج‌هایی که با نظر والدین ازدواج کرده اند تنها 15 درصد با احتمال طلاق مواجه هستند.

مدیر گروه " پژوهش غربالگری " همچنین اعلام کرد : علاوه بر این آمار نشان می‌دهد در ازدواج‌های دانشجویی که با شناخت و مشاوره انجام گرفته است تنها 2 درصد احتمال وقوع طلاق وجود دارد.

کد خبر 82073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز