اگر به‌دنبال جای مناسب برای ورزش آن هم در فضای زنانه هستید، خوب است بدانید در گوشه وکنار این شهر مجموعه‌های بزرگ و کوچکی دایر شده تا بانوان بتوانند آسوده‌خاطر و با کمترین هزینه از این مجموعه‌ها و امکاناتشان استفاده و سلامت روح و جسم خود را تضمین کنند.

ورزشگاه

همشهری - سعیده مرادی: امروزه تعداد مجموعه‌های ورزشی که ویژه بانوان باشد در تهران کم نیست. مجموعه‌هایی که برخی از آنها به‌دلیل داشتن ویژگی‌هایی یک سرو گردن از بقیه بالاترند.

مجموعه ورزشی آمنه

این مجموعه ۴ سالن ورزشی مجزا شامل سالن‌های چندمنظوره توپی، بدنسازی و پرورش اندام، ورزش‌های رزمی و سالن باراسل دارد.

ورزش در کنار سرشناسان

در سالن چندمنظوره، سکوی تماشاگر و رختکن مجزا پیش‌بینی شده است. همچنین یک سالن ماساژ اختصاصی بانوان وجود دارد که اینجا را به خانه‌ای مجهز برای ورزش زنان تبدیل کرده است. وجود این امکانات در مجموعه ورزشی آمنه، باعث شده تا میزبان مسابقات رشته‌های گوناگون در سطوح لیگ‌های برتر و دسته اول و مسابقات قهرمانی کشور باشد. این مجموعه برای رشته‌های ورزشی نظیر بدمینتون، والیبال، تنیس سالنی، آمادگی جسمانی، بسکتبال، ایروبیک، یوگا، پیلاتس، باراسل، بادی بلید و بادی بالانس امکانات متعددی دارد. در کنار اینها داوران فوتبال لیگ برتر نیز با حضور در اینجا به مراجعان مشاوره و خدمات آموزشی ارائه می‌دهند.

نشانی: بلوار مرزداران، خیابان اطاعتی جنوبی، کوچه نسترن

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: مرزداران

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: شهرک آزمایش

وسعت: ۲۲۰۰ مترمربع

سال ساخت: ۱۳۸۲

امکانات خاص: سالن ماساژ

منطقه: ۲

ساعت فعالیت: ۷ تا ۲۱

پارکینگ: دارد

ورودی: دارد

ایستگاه‌هایی برای سلامت و سیاحت بانوان

مجموعه ورزشی نشاط

این مجموعه ۲ طبقه‌ای، ۵ سالن ورزشی شامل سالن‌های ایروبیک، یوگا و پیلاتس و رشته‌های رزمی، بدنسازی و توپی دارد.

پاتوق حرفه‌ای‌ها و مبتدیان

وجود یک زمین چمن مصنوعی باعث شده تا تیم‌های فوتبال بتوانند از آن استفاده کنند. این زمین فوتبال جایگاه تماشاچی هم دارد. از دیگر رشته‌های فعال دراین مجموعه هم اگر بخواهید بدانید، می‌توان از تکواندو، کاراته، فول‌کیک بوکس، بدنسازی، کشتی، فوتبال و...نام برد. مجموعه نشاط نه‌تنها مکانی برای انجام ورزش‌های مختلف است، بلکه محل حضور ورزشکاران نوظهوری مانند مهشید قوامی، رتبه سوم کشوری در ورزش کاراته، مهین اسلامی، رتبه اول کشوری کاراته و مریم فراهانی، دارنده مقام کشوری در رشته ورزشی نینجا رنجرهم هست. در واقع اینجا مبتدی و حرفه‌ای‌ها می‌توانند ورزش و از همدیگر تجربه کسب کنند.

نشانی: مهرآبادجنوبی، خیابان ۱۸ متری یخچال، نبش کوچه برخورداری

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: شمشیری

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: میدان آزادی

وسعت: ۴۶۲۰ مترمربع

سال ساخت: دهه ۸۰

امکانات خاص: زمین چمن مصنوعی

منطقه: ۹

ساعت فعالیت: ۸ تا ۲۳

پارکینگ: دارد

ورودی: ندارد

ایستگاه‌هایی برای سلامت و سیاحت بانوان

مجموعه ورزشی شهیدان صادق‌زاده

سالن چندمنظوره امکاناتی برای رشته‌های توپی والیبال، بسکتبال، فوتسال، هندبال و غیرتوپی دارد و در ۴ طبقه به‌منظور ارتقای سرانه تفریحی ورزشی بانوان ساخته شده است.

سرگرمی در سالن‌های چندمنظوره

در حال حاضر جزو مجموعه‌های ورزشی فعال و پرکار در حوزه بانوان پایتخت است، اما در آینده‌ای نزدیک تعمیراتی در بخشی از سالن‌های آن انجام می‌شود تا بهتر و توسعه‌یافته‌تر از قبل پذیرای بانوان ورزشکار باشد. در سالن، رشته‌های ورزشی متنوعی برای ورزشکاران وجود دارد. در این زمینه می‌توان از امکانات رشته‌های والیبال، بسکتبال، فوتسال، هندبال، ایروبیک، زومبا، آمادگی جسمانی، پیلاتس و یوگا، چربی‌سوزی، TRX، ژیمناستیک، فیتنس و بدنسازی، کشتی، کنگ‌فو، تکواندو، کاراته، کیک بوکسینگ و دفاع شخصی و...نام برد. فعالیت این مجموعه به ارتقای سرانه ورزشی بانوان افزوده است.

نشانی: چهارراه‌سبلان، سبلان جنوبی، کوچه حقگو

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: فرودگاه

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: سبلان

وسعت: ۲۲۰ مترمربع

سال ساخت: ۱۳۸۷

امکانات خاص: -

منطقه: ۷

ساعت فعالیت: ۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰

پارکینگ: ندارد

ورودی: ندارد

ایستگاه‌هایی برای سلامت و سیاحت بانوان

مجموعه ورزشی یاس ۲۰

مجموعه ورزشی یاس ۲۰، در ۲ طبقه بنا شده و دارای سالن‌ رشته‌های ورزشی توپی، بدنسازی و ایروبیک است و سالن ورزش‌های رزمی هم در آینده‌ای نزدیک به این مجموعه اضافه می‌شود.

حضور قهرمانان کشور

با وجود رشته‌های مختلف در اینجا رشته‌های ورزشی متنوعی مانند بسکتبال، والیبال، کیک‌بوکسینگ، بدنسازی، ایروبیک، یوگا و... وجود دارد. همچنین مدرسه بسکتبال ورزشگاه هم باعث شده تا علاقه‌مندان به بسکتبال این ورزش را جدی‌تر دنبال کنند. قهرمانان کشوری هم حضور پررنگی در مجموعه دارند. افرادی مانند پانیذ زیبایی و الینا علیپور، مقام‌های اول کشوری و استانی کیک‌بوکسینگ، زهرا ستاری، مقام اول کشوری و دوم استانی کیک‌بوکسینگ، زهرا کربلائی و ثنا رسولی، مقام‌های سوم کشوری کیک‌بوکسینگ و نازنین جلالی و سوگند موسوی، مقام‌های سوم استانی کیک‌بوکسینگ در این مجموعه فعالیت کرده و به نوعی الگویی برای دیگر ورزشکاران هستند.

نشانی: سه‌راه ورامین، نرسیده به میدان معلم، میدان شهید حسن‌زاده

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: معلم

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: شهر ری

وسعت: بیش از ۲ هزار مترمربع

سال ساخت: ۱۳۸۴

امکانات: مدرسه بسکتبال

منطقه: ۲۰

ساعت فعالیت: ۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰

پارکینگ: دارد

ورودی: ندارد

ایستگاه‌هایی برای سلامت و سیاحت بانوان

مجموعه ورزشی خوش

این مجموعه در ۲ طبقه ساخته شده است و در محاصره ساختمان‌های مسکونی و پرتراکم منطقه ۱۰ قرار دارد.

پاسخگوی نیاز بانوان

اینجا اگرچه تنها ۲ سالن ورزشی دارد، اما با همین ۲ سالن به خوبی توانسته پاسخگوی نیاز بانوان ورزش‌دوست این محدوده از شهر تهران باشد و روزانه تعداد زیادی، از خدمات ورزشی این مجموعه بهره می‌برند. پس از پایان بازسازی سونا، جکوزی و اتاق بخار مجددا فعال خواهد شد. از رشته‌های فعال مجموعه ورزشی خوش می‌توان از والیبال، بسکتبال، کاراته، تکواندو، ژیمناستیک، آمادگی جسمانی، بدمینتون، یوگا و بدنسازی نام برد.

نشانی: خیابان آذربایجان، تقاطع خوش، کوچه امین الهی

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: آذربایجان

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: انقلاب اسلامی و شهید نواب صفوی

وسعت: ۹۲۰ مترمربع

سال ساخت: ۱۳۷۵

امکانات: سونا، جکوزی و اتاق بخار

منطقه: ۱۰

ساعت فعالیت: ۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰

پارکینگ: ندارد

ورودی: ندارد

ایستگاه‌هایی برای سلامت و سیاحت بانوان

مجموعه ورزشی شهدای کردستان

یکی از مجموعه‌های تازه تاسیس ویژه بانوان است که در ۴ طبقه بنا شده و ۴ سالن ورزشی دارد.

دنج و امن

حیاط این مجموعه سرپوشیده است و شرایطی فراهم شده که بانوان به راحتی و بدون داشتن پوشش بتوانند ورزش کنند. در اینجا مربیان همگی جزو مربیان درجه یک و دو هستند و بانوان ورزشکار با بهترین‌ها به تمرینات ورزشی مشغول خواهند شد. در مجموعه ورزشی شهدای کردستان، بانوان می‌توانند در رشته‌های آمادگی جسمانی، والیبال، یوگا، بدمینتون، بدنسازی، پینگ‌پنگ، فیتنس، TRX، بادی بالانس و بادی وایز و... فعالیت کنند و به سطح حرفه‌ای برسند. یکی دیگر از از امکانات ویژه این ورزشگاه نیز استخر، جکوزی و سونا است.

نشانی: ابتدای بزرگراه کردستان جنوب به شمال، بالاتر از تالار ایوان شمس

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: انقلاب - اسدآبادی

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: میدان جهاد

وسعت:۱۳۵۰ مترمربع

سال ساخت: ۱۳۹۸

امکانات: حیاط سرپوشیده و دوش

منطقه: ۶

ساعت فعالیت: ۶:۳۰ تا ۲۰

پارکینگ: ندارد

ورودی: ندارد

ایستگاه‌هایی برای سلامت و سیاحت بانوان

مجموعه ورزشی شقایق

این مجموعه اگرچه امکانات زیادی ندارد و با داشتن ۲ سالن ورزشی یعنی سالن چندمنظوره توپی و سالن TRX جزو مجموعه‌های بسیار فعال است.

ورزش بدون محدودیت

بانوان بسیاری برای ورزش به این مجموعه ورزشی مراجعه می‌کنند. این ورزشگاه روزانه پذیرای حدود حداقل ۲۰۰ نفر است و خدمات ورزشی را به بهترین شکل به این ورزشکاران ارائه می‌کند. در اینجا رشته‌های ورزشی مانند والیبال، فوتبال، بسکتبال در سالن چندمنظوره توپی و رشته‌های پیلاتس، فیتنس، ایروبیک و آمادگی جسمانی در سالن TRX برگزار می‌شود. علاقه‌مندان بدون هیچ محدودیتی می‌توانند در این رشته‌ها فعالیت کرده و سلامت جسم و روح خود را تضمین کنند.

نشانی: بزرگراه آیت‌الله سعیدی، بعداز شهرداری منطقه ۱٨، ضلع شرقی پارک شقایق

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: پژاوند

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: نعمت‌آباد

وسعت: ۱۳۱۸ مترمربع

سال ساخت: ۱۳۸۷

امکانات: دسترسی و موقعیت جغرافیایی مناسب

منطقه: ۱۸

ساعت فعالیت: ۷ تا ۱۹

پارکینگ: ندارد

ورودی: ندارد

ایستگاه‌هایی برای سلامت و سیاحت بانوان

مجموعه ورزشی مروارید

مجموعه مروارید در ۲ طبقه ساخته شده و با امکانات و شرایط منحصر به‌فرد بهترین خدمات ورزشی به‌ویژه در حوزه رشته‌های آبی را به بانوان ارائه می‌دهد.

تفریح در آب

تمرکز اصلی مجموعه ورزشی مروارید بیشتر روی ورزش‌های آبی است و امکاناتی ازجمله استخر، سونای خشک و بخار، ماساژ، جکوزی، استخر ویژه کودکان و آب درمانی دارد که علاقه‌مندان می‌توانند از آن امکانات آموزشی و تفریحی بهره ببرند. همچنین غریق‌نجات‌های حرفه‌ای هم حضور فعال دارند تا در مواقع خطر به شناگران امدادرسانی کنند. در اینجا رشته‌های شنا، آموزش غریق‌نجات، آب درمانی، ایروبیک در آب، شنا به ۲ صورت آموزشی و تفریحی آموزش داده می‌شود. البته فعالیت‌های مجموعه به رشته‌های آبی محدود نیست، بلکه در طبقه دوم این مجموعه ورزش‌هایی مانند، ورزش‌های TRX، PRX، ایروبیک، پیلاتس، ژیمناستیک، یوگا و بدنسازی هم به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

نشانی: خیابان قزوین، دوراهی قپان، خیابان شیدایی

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: پمپ بنزین

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: بریانک

وسعت: ۲ هزار مترمربع

سال ساخت: ۱۳۸۰

امکانات: آب درمانی

منطقه: ۱۷

ساعت فعالیت: ۸ تا ۱۸

پارکینگ: ندارد

ورودی: شنای تفریحی ۵۲ هزار تومان و آموزشی متغیر

ایستگاه‌هایی برای سلامت و سیاحت بانوان

کد خبر 821069
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha