محسن پاک‌آیین، کارشناس مسائل سیاسی گفت: در واقع باید گفت گروهک تروریستی داعش، نیروی نیابتی آمریکا و جریان سلطه در منطقه ماست.

محسن پاک آیین

به گزارش همشهری آنلاین، گروهک تروریستی داعش بعد از یک روز مسئولیت عملیات انتحاری در کرمان را که منجر به شهادت ده‌ها تن از هموطنانمان شد بر عهده گرفت. اما نکته مهم این است که داعش و گروه‌های تکفیری شبیه به آن در منطقه مزدوری برای کارفرمایان غربی هستند و تنها بارِ جاده‌صاف‌کنی غرب را در خاورمیانه به دوش می‌کشند. در این باره با محسن پاک‌آیین، کارشناس مسائل سیاسی گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

برائت از جستن از ریختن خون بیگناهان

پاک‌آیین در ابتدا گفت: فاجعه‌ غم‌انگیزی که در کرمان با اقدام تروریستی نیروهای تکفیری داعش صورت پذیرفت و در چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تعدادی از هموطنانمان از سراسر کشور، بالاخص مردم خون‌گرم کرمان را به شهادت رساند، به قدری فجیع و عمیق بود که برخی کشورهای اروپایی و حتی خود آمریکا که معمولا در قبال چنین اتفاقاتی سکوت اختیار می‌کند موضع گرفتند تا دامانشان از این فاجعه انسانی پاک شود و خود را از قتل و کشتار مردم ایران مبرا کنند. کار به جایی رسید که رژیم اشغالگر قدس که خود دارای یک تروریسم سازمان‌یافته دولتی است موضعی از خود نشان داد تا بگوید این اقدام صورت گرفته در کرمان از سوی صهیونیست‌ها نبوده.

داعش محصولی آمریکایی است

وی افزود: اما حقیقت آن است که داعش مولود و محصولِ جریان سلطه جهانی یعنی آمریکاست و در منطقه ما و بالاخص در کشورهایی نظیر عراق و سوریه به نفع دولت صهیونیستی دست به فعالیت می‌زند. این که گروه تروریستی داعش ساخته آمریکاست بارها در اعتراف مقامات آمریکایی بیان شده و به خصوص در زمان مبارزه و رقابت انتخاباتی دونالد ترامپ با کلینتون و بعد بایدن، ترامپ چندین بار بیان کرد که داعش محصول سیاست آمریکا و بالاخص جناح دموکرات‌هاست، و از این جهت این موضوعی واضح و مبرهن است.

داعش، گروه نیابتی آمریکا در منطقه است

او بیان کرد: در واقع باید گفت گروهک تروریستی داعش، نیروی نیابتی آمریکا و جریان سلطه در منطقه ماست که در مقاطع مختلفی به محور مقاومت در عراق، سوریه، لبنان و حتی خود ایران ضربه زده است. هدف و پروژه اصلی داعش در منطقه این است که امنیت و ثبات کشورهای اسلامی را متزلزل سازد و جوامع اسلامی را درگیر جنگ کند تا از این طریق امنیت رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حفظ شود و اساسا حفظ امنیت و ثبات رژیم اشغالگر قدس از مهم‌ترین و چه بسا اصلی‌ترین راهبرد آمریکایی‌ها در منطقه است. بنابراین با وجود اینکه کشورهایی چون آمریکا و رژیم صهیونیستی خود را از اقدام تروریستی کرمان کنار کشیدند و انتساب آن را به خود تکذیب کردند، و از سوی دیگر، داعش مسئولیت این اقدام را برعهده گرفت و آن را عملیات خودش معرفی کرد، باید گفت این اسرائیل و آمریکا هستند که در این کشتار بی‌رحمانه نقش داشتند و اساسا داعش در منطقه ما به نیابت آن‌هاست که دست به عملیات‌های تروریستی می‌زند و بی‌شک اتفاق واقع شده در کرمان نیز با تأیید و چراغ سبز آمریکایی‌ها رخ داده است.

هنوز هم آمریکا حامی تروریست‌ها است

پاک‌آیین گفت: گروه داعش اساسا مورد حمایت‌های مالی و نظامی آمریکاست و در منطقه هم به اشکال مختلفی از سوی اسرائیل حمایت شده است. این گروه تروریستی تکفیری بدون حمایت این قدرت‌های سلطه جهانی به یک موجودی تبدیل می‌شود که چندان قابل توجه و اعتنا نیست. پس از اینکه سردار سلیمانی و یاران ایشان در عراق و سوریه داعش را شکست دادند و تروریست‌های تکفیری را از رسیدن به اهدافشان بازداشتند، آمریکا آن‌ها را به سمت شمال افغانستان هدایت کردند و امروزه مقر این گروه در آنجاست و هنوز هم تحت حمایت آمریکا قرار دارند تا در مواقعی در راستای سیاست و اهداف آن‌ها دست به اقدام بزنند که مورد آخر آن هم اتفاق غم‌انگیز کرمان بود.

کد خبر 822036

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    7 70
    تحلیل ابکی است. در حال حاضر داعش که منهضم شده و اما پراکنده وجود دارد تحت قیومیت هر پیمانکاری در می اید . امریکا، روسیه و طالبان درحالیکه با همه این چند کشور هم جنگیده. گروه های پراکنده داعش خراسان گاه علیه طالبانند و گاه به نفع طالبان به واسطه اقداماتی می کنند. در قفقاز داعش با روسیه در سرکوب اوکراینی ها هم پیمان شده و از پوتین حمایت میکند. گروهی از داعش جدا شده اند و به القاعده پیوسته اند و با ایران دیگر دشمنی خاصی ندارند. اما این احتمال هم وجود دارد که گروه های تندروتر داعش خواسته باشند به بهانه سالگرد شهید سلیمانی زهر خود را بریزند . این منهضم هستند . ایران باید با برنامه مدون و تحلیل عمیق تری داعش را علیه داعش برانگیزد. مستقیم وارد مبارزه با امریکا نشوید.
    • US ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      7 55
      من قبلا در مورد رهبران و فرماندهان داعش مطالعه کردم، از ابوبکر بغدادی تا بقیه فرماندهان همه به دست آمریکا کشته شدن! بعد شما یه چیز دیگه میگین!
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    55 9
    اینترنشنال شریک جرم جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی تروریست های داعش مورد حمایت آمریکا و اسرائیل در حمله تروریستی کرمان بوده است.
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    55 3
    انتقام خون شهدای حادثه تروریستی کرمان را خواهیم گرفت پس چه شد که امروز شنبه 16 دی 1402 هست ولی متأسفانه هیچ خبری از انتقام نیست چرا؟
    • ناشناس IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      5 0
      ای بابا چه انتقامی داداش ما باید اول انتقام رییس گروهک های توریستی یعنی مریم و مسعود رجوی را می‌گرفتیم تا این همه سال زنده نمانند و البته اگر می‌گرفتیم دشمنان از ما می‌ترسیدند یا سلمان رشدی و....خب عجیب است که چرا هنوز انتقام خون شهید سلیمانی را نگرفته ایم اگر اینطور پیش برود اوضاع از همین که هست بدتر میشود
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    46 7
    رژیم صهیونیستی در پشت حمله تروریستی کرمان است/ ایران هم باید 100 درصد فقط از شهروندان اسرائیلی انتقام بگیرد.
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    45 3
    با توجه به شهادت دوتن از سرداران سپاه اسلام در سوریه توسط رژیم وحشی و جنایتکار صهیونیستی از برادران معظم سپاه قدس درخواست می‌شود پاسخ درخور شأنی به این ددمنشی صهیونیست‌ها داده شود.
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    46 2
    حضور نیروهای تروریست آمریکایی در عراق اصلی ترین تهدید برای امنیت مردم ایران و کشور ایران است چون به خاطر که آمریکا و مزدورانشان از تروریست های داعش از سال 2011 تاکنون علیه مردم ایران و هم حکومت نظام جمهوری اسلامی استفاده می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند. نیروهای تروریست آمریکایی باید از خاک عراق اخراج شوند.
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    38 1
    اسرائیل و آمریکا متهم اصلی جنایت تروریستی در کرمان هستند. از سال 2001 تاکنون حامیان اصلی تروریست‌ها آمریکا و اسرائیل و مزدورانشان هستند.
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    43 3
    حمایت آمریکا و اسرائیل از جریان تروریسم جنایت ضدبشری است. آمریکا و اسرائیل 100 درصد فقط در حادثه تروریستی کرمان نقش دارند. انتقام خون شهدایمان را از تروریستها مورد حمایت آمریکا، اسرائیل و مزدورانشان بگیرید.
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    42 1
    آمریکا جنایتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های تروریست های داعش در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است. اروپا جنایتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های تروریست های داعش در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    36 1
    انگلیس جنایتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های تروریست های داعش در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است. ترکیه جنایتکار از سال 2011 تاکنون شریک جرم جنایت های تروریست های داعش در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    19 1
    بلینکن برای گفت‌وگو درباره غزه و سوئد به ترکیه رفت/ و این در حالی است که آمریکا جنایتکار یکی از حامیان اصلی جنگ تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است و هم عامل اصلی جنگ افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن، اوکراین، روسیه ، غزه و لنبان بوده است. ارتش اسرائیل به همراه ارتش آمریکا در این مدت 3 ماه بیش از 200 تن بمب روی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه ریخته است.
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    34 3
    ارتش اسرائیل به همراه ارتش آمریکا در این مدت 3 ماه بیش از 200 تن بمب روی مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه ریخته است. آمریکا جنایتکار یکی از حامیان اصلی جنگ تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی است و هم عامل اصلی جنگ افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن، اوکراین، روسیه ، غزه و لنبان بوده است.
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    33 1
    هیچ کس حق ندارد با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا جنایتکار گفت‌وگو و همکاری کند و این در حالی است که آمریکا جنایتکار 100 درصد فقط عامل اصلی جنگ در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، یمن، اوکراین، روسیه، لنبان و غزه بوده است.
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    8 0
    فقط ببینید در این 2 سال اخیر که چند میلیون اتباع غیرقانونی وارد کشور شدند، چقدر آمار قتل و سرقت و اقدامات تروریستی افزایش پیدا کرده !!
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    5 0
    ده میلیون افغانی از کشور بیرون کنید
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    19 1
    نامه دمشق به شورای امنیت و سازمان ملل درباره ترور بزدلانه سردار موسوی/ و این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی صهیونیست ها جنایتکار بوده است. و این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل از سال 2011 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی آمریکا و متحدانش در جنگ سوریه بوده است.
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    20 2
    داعش محصولی آمریکایی است/ سوال اینجاست که آیا دولتمردان، مسئولان، نمایندگان مجلس و غیره از سال 2011 تاکنون نمی دانند که آمریکا و متحدانش همه جانبه از داعش حمایت می کنند.
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    18 1
    مجری بی ادب شبکه GUNAZ TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار در مورد حکومت نظام جمهوری اسلامی و هم سپاه اشتباه می کند. چونه به خاطر که دوستان جمهوری آذربایجان باکو حامی گروهک تروریستی پ.ک.ک هستند.
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    11 0
    مجری بی ادب شبکه GUNAZ TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار در مورد حکومت نظام جمهوری اسلامی و هم سپاه اشتباه می کند. چونه به خاطر که دوستان جمهوری آذربایجان باکو حامی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی هستند.
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    16 2
    مسئولان فوری نسبت به پاسخگویی مناسب به تروریست‌ها و حامیانش اقدام کنند
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    1 0
    انتقام عالیه، خیلی از هموطنانمان خونشان زمین ریخت بدون اينکه گناهی کرده باشند بای ذنبا قتلت اما درحد تهدیددشمن فقط باشه خوب نيست چون دوباره‌ تکرار می کنند و میگن مسؤلان فقط در حد تهدید بسنده می کنند اين مورد ضعفه ودشمن جری تر می‌شود وبخود اجازه می دهد که خدای نخواسته بازم حادثه‌ آفرینی کنند چون فقط رجز خوانی می‌کنند بايد قاطعانه انتقام گرفت آنهم سخت‌تر از فولاد.