دولت عراق به زودی کمیته دوجانبه ای را برای آماده سازی پایان ماموریت ائتلاف تحت رهبری آمریکا در این کشور تشکیل خواهد داد.

عراق

همشهری آنلاین: نخست وزیر عراق اعلام کرده که یک کمیته دوجانبه را برای آماده سازی پایان ماموریت ائتلاف تحت رهبری آمریکا در این کشور تشکیل خواهد داد. این اعلامیه یک روز پس از آن منتشر شد که در حمله پهپادی آمریکا به مقر نیروهای حشد الشعبی در نزدیکی بغداد معاون فرمانده عملیات کمربند امنیتی بغداد در نیروهای حشد شعبی به شهادت رسید.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اواخر هفته گذشته تائید کرده بود که در حمله پهپادی نیروهای آمریکایی ابوتقوی السعیدی، رهبر جنبش نجبا، به شهادت رسیده است. جنبش نجبا بخشی از نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد شعبی) به شمار می‎رود. آمریکا ۹۰۰ سرباز در سوریه و ۲۵۰۰ سرباز در عراق دارد.

به‌گزارش میدل‌ایست آی، محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که دولت عراق به زودی تاریخ آغاز به کار کمیته دوجانبه را برای فراهم کردن شرایط اتمام حضور نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق تعیین خواهد کرد.

بر اساس بیانیه جنبش نجبا، خودرو شهید طالب السعیدی در داخل مقر حشد شعبی در شرق بغداد هدف حمله موشکی قرار گرفته و به شهادت وی انجامیده است. سودانی در بیانیه خود تاکید کرده که دولت عراق بر موضع قاطع خود در پایان دادن به موجودیت ائتلاف بین‌المللی در این کشور تاکید دارند.

کد خبر 822051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha