ارتش آمریکا با انتشار عکسی از یک موشک بالدار در عراق، مدعی شده ایران مسئول طراحی این موشک‌هاست.

موشک

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: ستاد فرماندهی ارتش آمریکا در خاورمیانه اخیرا با انتشار عکسی مدعی نقش ایران در ارسال موشک‌های بالدار به برخی کشورهای منطقه شده است. این در حالی است که بررسی تصویر منتشر شده با گزارش‌ حملات یمنی‌ها در جنگ اخیر با عربستان و امارات گویای شباهت موشک‌های استفاده شده از سوی یمن در این حملات هستند.

صفحه توییتر فرماندهی مرکزی ایالات متحده در توییتی مدعی شد «در ۳ ژانویه، پلیس عراق در بابل یک موشک کروز حمله زمینی با طراحی ایرانی را کشف کرد که پرتاب نشد. استفاده از مهمات ایران توسط گروه های تروریستی در عراق و سوریه نیروهای ائتلاف و ساکنان محلی را به خطر می‌اندازد. ائتلاف از تلاش‌های نیروهای امنیتی قانونی در عراق به دلیل تلاش های آنها برای جلوگیری از حملات آینده قدردانی می‌کند.»

وقتی سنتکام موشک یمنی را با موشک ایرانی اشتباه می‌گیرد | سابقه استفاده از موشک‌های قدس۲ یمن + تصاویر
موشکی که سنتکام ادعا می‌کند طراحی ایران است

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن ۳آذر۱۳۹۹ اعلام کرده بود «نیروهای مسلح یمن، اعلام کرد که نیروهای مقاومت این کشور موفق شدند یک عملیات موشکی از نوع قدس۲ علیه پالایشگاه نفتی آرامکو عربستان انجام دهند.»

ارتش یمن همچنین دی‌ماه۱۴۰۰ درباره عملیاتی که با نام «طوفان یمن» علیه اهدافی در امارات انجام داده بود، اعلام کرده بود «موشک‌هایی که در جریان عملیات طوفان یمن علیه مواضع امارات به کار گرفته شد از نوع موشک‌های بالدار قدس۲ و بالستیک ذوالفقار بود.»

کد خبر 822142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha