فرآیند رسیدگی به پرونده های کمیسیون ماده پنج شهر تهران به زودی سیستمی می شود. رئیس دبیرخانه این کمیسیون با اعلام خبر تاکید کرد که این کار در راستای شفافیت انجام می شود.

فاطمی عقدا

به گزارش همشهری آنلاین؛ مدیریت شهری در دوره ششم به شیشه ای بودن اقدامات یعنی شفافیت برای همگان اعتقاد دارد و از این رو کارهای کمیسیون ماده ۵ (تغیر و اصلاح مصوبات طرح تفصیلی) به زودی سیستمی می شود. به گفته سید محمود فاطمی عقدا در این راستا ایجاد سامانه کمیسیون ماده ۵ در دستور کار قرار گرفت تا تمام فرآیندهای رسیدگی به پرونده ها از زمان درخواست تا اتمام کار، به صورت سیستمی انجام شود.

او ادامه داد: «فعالیت ها و تصمیمات کمیسیون ماده ۵ به عنوان یکی از بخش های مهم شهرداری تهران که ریاست آن بر عهده شهردار تهران است، قطعا اثرات مستقیم در عملکرد کل مدیریت شهری دارد و از این رو برای حفاظت و صیانت از طرح تفصیلی شهر تهران، و بهره مندی شهر و مردم از مزایای این طرح، ایجاد بستری شفاف برای فعالیت های این کمیسیون ضروری است.»

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ با اشاره به مزیت سیستمی شدن فرآیند بررسی پرونده های کمیسیون در کنار موضوع شفافیت، تاکید کرد: «یکی از موضوعاتی که هم مردم و هم شهرداری را آزار می دهد، وجود واسطه ها است. ما بارها اعلام کرده ایم که مردم برای انجام امور، نیازی به واسطه ندارند و درخواست های آن ها در یک بستر روان و سریع انجام می شود اما متاسفانه برخی به دلیل عدم آگاهی، مورد سوء استفاده واسطه گرها قرار می گیرند و کار برای آن ها سخت تر می شود. خوشبختانه با راه اندازی این سامانه، علاوه بر شفاف سازی، دست واسطه ها در این حوزه قطع خواهد شد.»

به گفته فاطمی عقدا اکنون در کمیسیون ماده ۵ با سرعت بخشیدن به امور، کار سوداگران را سخت شده و میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها از حدود یکسال به ۲ ماه کاهش یافته است. همچنین در فرایند سیستمی، دیگر نیاز به مراجعه حضوری شهروندان برای ارائه درخواست یا پیگیری امور نیست و از خانه و یا دفاتر خدمات الکترونیک شهر، می توانند وارد سامانه کمیسیون ماده ۵ شوند و درخواست خود را ثبت و گردش پرونده را در تمام مراحل، شخصا رصد و پیگیری کنند.

کد خبر 823269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha