همشهری آنلاین: دولت پاکستان در جریان مبارزه با طالبان برای سر یکی از رهبران این گروه جایزه تعیین کرد.

خبرگزاری اتریش از اسلام آباد گزارش داد، دولت پاکستان در تبلیغی که روز پنجشنبه در روزنامه‌های منطقه‌ای منتشر شد، برای اخباری که منجر به دستیابی به "زنده یا مرده"‌ مولانا فضل‌الله، رهبر بنیادگرای طالبان شود، جایزه‌ای به ارزش پنج میلیون روپیه (44 هزار و 800 یورو) تعیین کرد.

هواداران این افراط‌گرا در منطقه پرتنش سوات حکومتی تئوکراتیک را حاکم کنند. فضل‌الله فرمان جهاد علیه ارتش پاکستان را به خاطر همکاری با ایالات متحده آمریکا داده است.

برای بازداشت 20 شخصیت کلیدی دیگر طالبان که عکس آنها منتشر شده و یکی از آنها مسلم خان، سخنگوی طالبان است، پاداشی بین یک تا چهار میلیون روپیه تعیین شده است.

دولت اسلام‌آباد در شمال غرب پاکستان و بیش از همه در سوات مشغول عملیات تهاجمی گسترده علیه طالبان است. نفوذ و قدرت طالبان در این منطقه رو به رشد است.

نیروهای مسلح پاکستان حمله خود را به طالبان در سوات از ماه گذشته میلادی پس از آن آغاز کردند که جنگجویان شبه‌نظامی تا 100 کیلومتری پایتخت پاکستان پیشروی کردند. از آن زمان بنا به اعلام ارتش بیش از 1000 طالبان کشته شده و بخش‌های بسیاری از سرزمین‌های تحت اشغال آنها باز پس گرفته شده است. با این حال این درگیری‌های خونین موجب شده است فقط در دو هفته گذشته حدود دو میلیون غیرنظامی آواره شوند.

کد خبر 82353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز