جمعه ۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه تهران به روال معمول در دانشگاه تهران و به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی برگزار شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با تشریح سیره عملی آن حضرت و با ذکر حدیثی از امام جعفر صادق (ع) گفت: حضرت فاطمه (س) روز شنبه هر هفته بر سر قبور شهدا حاضر می‌شد و به تکریم مقام شهدا می‌پرداخت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ فاطمی در زمان حاضر گفت: یکی از درس‌هایی که از آن حضرت امروز بیش از گذشته به آن احساس نیاز می‌شود ، فرهنگ حضور است.

وی همچنین با اشاره به حضور حضرت فاطمه (س) در مقاطع حساس گفت: امروز نیز که چشم دشمنان به میزان حضور شما در صحنه انتخابات دوخته شده است باید با تاسی به فرهنگ فاطمی و با حضور گسترده خود در این صحنه، افتخاری دیگر برای مکتب اهل بیت خلق کنید.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی حضور حضرت فاطمه زهرا (س) در جامعه را دارای پنج ویژگی دانست و گفت: تحقیق و تدبر در سیره عملی حضرت صدیقه طاهره (س) نشان می‌دهد، حضور ایشان در جامعه، حضوری تکلیف مدارانه، ولایت مدارانه، شجاعانه، مستدل و منطقی و در عین حال عفیفانه است.

خطیب جمعه تهران باردیگر فاطمیه را نماد یک فرهنگ و فاطمه را نماد آن دانست و گفت : هرچند حضرت صدیقه طاهره ( س ) 18 بهار را بیشتر ندید اما فرهنگی که از خود بر جای گذاشت فرهنگ خدامحوری، ولایت مداری، عفاف، همسرمداری، بصیرت، دفاع از حق، مقاومت در برابر ظلم، ایثار و دگردوستی بود.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی همچنین با یادآوری 14 خرداد سالروز وداع جانگداز بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) ابراز یقین کرد: مردم بر امامی که حقی عظیم بر ملت ایران دارد قدرشناسند، امامی که در غربت دین، دین را زنده کرد و در عرصه نظام اسلامی 5 سیاست را در رأس قرار داد.

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش به تشریح این 5 سیاست اسلام محوری، جمهوریت نظام، قانون مداری، استکبار ستیزی و دفاع از حقوق فلسطینیان پرداخت و گفت: ایشان در روزهایی که فریادی علیه صهیونیست‌ها نبود نخستین فریادها را کشید و روز جهانی قدس خدمت ارزشمندی به آرمان فلسطین است.

خطیب جمعه تهران عزت و استقلال و سربلندی نسل امروز را مدیون امام راحل خواند و تاکید کرد: امام را برای حزب و گروهمان خرج نکنیم که جفا به ساحت مقدس ایشان است.

وی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را از نگاه امام (ره) معلمی در محراب و خطیبی توانا و راهنمایی دلسوز خواند که 14 خرداد ماه سالروز رهبری ایشان است و در طول این سال‌ها نشان داده اند تنها کسی که لباس بزرگی امت بر قامت او ارزنده است فقط و فقط ایشانند.

خطیب جمعه تهران همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدام تروریستی در زاهدان گفت: جنایت دیروز عمال استکبار در زاهدان و در مسجد شیعیان قلوب داغداران فاطمه (س) را جریحه دارتر کرد.[70 شهید و مجروح در عملیات تروریستی زاهدان]

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با ابراز تبریک و تسلیت به بازماندگان شهدای این فاجعه تصریح کرد: سرانگشتان هدایتگری امریکا و اسرائیل در این حادثه پیداست گرچه سلفی‌های خبیث مباشر ماجرا هستند.[عوامل تروریستی انفجار زاهدان دستگیر شدند]

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری و گام مؤثر در جهت نزدیکی شیعه و سنی، هدف بمب گذاران را ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی دانست و گفت : با دستگیری عاملان بمب گذاری ، آنها به اشد مجازات خواهند رسید

کد خبر 82380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز