نیروی دریایی ایران در بهره‌گیری از ناوچه‌ها و کشتی‌های گشتی جنگی که قدرت مانور بالایی در دریا دارند، برای آمریکا آزاردهنده محسوب می‌شود.

ناو

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: توانمندی نیروی دریایی ایران متناسب با شرایط منطقه‌ای و ضرورت برخورداری از ناوگان سریع، واکنشی و در لحظه مزیت‌های زیادی برای دفع تهدیدات دریایی داشته است. این تجهیزات اگرچه از حیث بزرگی و قدرت در تراز ناوگان بزرگی جنگی دنیا محسوب نمی‌شوند، اما به وضوح تهدید بزرگی برای ناوگان متجاوزی همچون نیروی دریایی آمریکا در منطقه بوده‌اند و در سال‌های گذشته کارایی خود را نشان داده‌اند. گزارش‌های مستند به اطلاعات پایگاه شاخص‌سنجی قدرت‌های دریایی دنیا قدرت دریایی ایران و آمریکا از حیث تجهیزات دریانوردی نظامی را بررسی می‌کنند. این بررسی اگرچه از حیث جایگاه اقتصادی کشورها و وسعت جغرافیای سیاسی وجه مبنایی مقایسه ندارد، اما نتیجه آن عملکرد موفقیت‌آمیز و کارآمد تجهیزات نظامی دریایی ایران در سطح منطقه و فواصل چند هزار کیلومتری آب‌های آزاد است؛ تجهیزاتی با اندازه کوچک‌تر ولی با قابلیت تحرک بالا و واکنش سریع. در بخشی از این گزارش آمده است:

همچنان که نیروهای آمریکایی درگیر مبارزان حوثی یمنی هستند، مقایسه جزئیات توانمندی‌های دریایی ایران و آمریکا برپایه شاخص قدرت آتش نظامی(Firepower Index) در سال ۲۰۲۴ محل توجه است.

قدرت ناوگان دریایی

مجموع قایق‌های نیروی دریایی آمریکای ۴۷۲ فروند کشتی جنگی است که رتبه چهارم دنیا محسوب می‌شود. نیروی دریایی ایران با ۱۰۱ کشتی جنگی رتبه ۳۷ دنیا را دارد.

ناوهای هواپیمابر

آمریکا با برخورداری از ۱۱ ناو هواپیمابر رتبه نخست دنیا را دارد. ایران در این بخش تجهیزاتی ندارد و جزو کشورهای انتهای فهرست ۱۴۵موردی این بررسی قرار می‌گیرد.

ناوهای بالگردبر

نیروی دریایی آمریکا با ۱۱ ناو بالگردبر رتبه در جایگاه اول جهان قرار دارد. نیروی دریایی ایران ناو بالگردبر ندارد.

زیردریایی‌ها

نیروی دریایی آمریکا از ۶۴ زیردریایی برخوردار است و در رتبه ۲ جهان قرار دارد. ایران ۱۹ زیردریایی دارد و رتبه ۷ دنیا را به خود اختصاص داده است.

ناوشکن (Destroyer)

نیروی دریایی آمریکا با برخورداری از ۷۵ ناوشکن در رتبه اول دنیا قرار دارد و ایران در این بخش تجهیزات متناسب با کلاس جهانی ندارد.

ناوچه سنگین یا محافظتی (Frigate)

آمریکا هیچ ناوچه‌ای ندارد و در انتهای فهرست ۱۴۵ کشور مورد بررسی قرار گرفته است، در عوض ایران از ۷ناوچه برخوردار است و رتبه ۱۰ دنیا را دارد.

ناوچه سبک (Corvette)

آمریکا ۲۳ ناوچه سبک دارد و از این بابت در رتبه ۴ دنیا قرار دارد. ایران با بهره‌مندی از ۳ ناوچه سبک در رتبه ۱۴ جهان قرار دارد.

شناور یا قایق گشتی (Patrol Vessel)

ایالات متحده آمریکا ۵ قایق گشتی دارد و در رتبه ۵۶ دنیا قرار دارد. ایران ۲۱ کشتی گشتی دارد و در رتبه ۴۰ دنیا قرار دارد.

کشتی مین‌گذار

آمریکا ۸ کشتی مین‌گذار در اختیار دارد و در رتبه ۱۴ دنیا قرار دارد. ایران یک کشتی مین‌گذار دارد و در جایگاه ۲۱ ایستاده است.

ناوگان بازرگانی

آمریکا از ناوگان تجاری ۱۸۱۵ فروندی برخوردار است و در رتبه ۱۱ دنیا قرار دارد و ایران با ۹۴۲ کشتی رتبه ۲۰ دنیا را از آن خود کرده است.

کد خبر 824355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 80
  • نظرات در صف انتشار: 20
  • نظرات غیرقابل انتشار: 77
  • محمد IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    من نفهمیدم کجا برتری داشتیم!فقط غیرت ایرانی
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      55 72
      برخورداری از ناوگان سریع، واکنشی و در لحظه
    • افشین IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      24 54
      ما در قدرت موشکی و قایق‌های تند رو دست برتر داریم ضمن اینکه راهبرد ما با آمریکا متفاوت هست. ما دنبال جنگ افروزی در جهان نیستیم و نیازی به ابزار آن نداریم. نیاز ما برای دفاع از آبهای کشور و ایضا در صورت نیاز تامین امنیت تجاری کشتیهای خودمان هست. البته امار این مقاله درست نیست. ایران در حدود سی زیر دریایی دارد که یه اروند ان سنگین و بیست و چهار فروند آن سبک و یک فروند متوسط هستند و سه فروند متوسط دیگر هم در آستانه الحاق دارد.‌ناو بالگرد بر دو فروند و ناو بندر یک فروند و یک فروند پهپاد بر هم در آستانه الحاق.
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      45 10
      18:20 افشین دلبندم چرا چرت وپرت میگی اینا که گفتی کجا هستند خودرو نیست که ببری توی پارکینگ قایم ش کنی روسیه 30 تا زیر دریایی نداره چه برسه به ایران
  • رضا IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    89 12
    ناور هواپیما بر مانند یه ارتش متحرک است که آمریکا ۱۱عدد از آن را دارد و از قدرتمند ترین جنگنده های دنیا بهره میبرند و هر ناو از چند لایه امنیتی از ناوچه های جنگی و حمایت هوایی و ماهواره ای و همچنین سیستم های پیشرفته دفاعی در برابر حملات موشکی یا هوایی برخوردار است.نیروی دریایی آمریکا با هیچ کشوری قابل قیاس نیست. البته کشور های مثل ایران در صورت برخورد نظامی با آمریکا قطعا از برتری موشکی در خشکی برای هدف قرار دادن ناو ها و کشتی های جنگی استفاده خواهد کرد.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    36 15
    قایق های بدون سرنشین قایق های تند رو منطقه جنگ که نیازی به ناوگان کمتری داره و بیشتر موشک ها از ساحل شلیک میشن
    • رامین دکی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      41 77
      تمام شناورهای نزدیک سواحل ایران،مث یه سیبل متحرک میمونه برای سایت موشکی.نگاه به بزرگی و هیبت این شناورا نکن،با یه موشک هدایت شونده متلاشی میشه..هرچی بزرگتر،هدف گیری آسان‌تر..
  • ایرانی با ایمان IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    به اعتراف خود آمریکایی ها از سال ۲۰۰۳ هر بار در شبیه ساز های اتاق جنگ آمریکا جنگ ایران و آمریکا را شبیه سازی کردند، آمریکا شکست خورده. تازه آمریکایی ها توی این شبیه سازی ها، فاکتوری به نام غیرت و شجاعت و شهامت و شهادت طلبی را نیاورده اند. #مرگ_بر_آمریکی_تروریست
    • رضا IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      55 6
      پاشنه آشیل ایران قدرت نظامی یا تعداد افراد مسلح و ....نیست بلکه اقتصادش است.شلیک اولین موشک در جنگ احتمالی ایران با آمریکا دلار را به ۲۰۰هزار تومان و بالاتر خواهد رساند و تبعات وحشتناک آن از درون کشور را نابود خواهد کرد.
  • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    58 63
    ی زمانی ارتش کراسوس هم از لحاظ نفرات و از لحاظ تجهیزات خیلی برتر از ارتش سورنا بود و هزارن مثال دیگه غربی ها هیچ وقت با تجهیزات نتونستن ایرانی ها رو شکست بدن چون مام وطن پرستی ایرانی زبان زده عالمه زمانی ما شکست میخوریم که خائنین باشند و نمونش حمله اسکندر
    • سید IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      10 48
      با سلام. البته احتراما عرض میکنم که وطن پرستی واژه درخوری نیست و وطن دوستی درست است. در حال حاضر هم ملت ایران علاوه بر حس وطن دوستی، بخاطر دین و انسانیت که حتی از وطن هم بالاتر است، میجنگد و به همین خاطر است که حتی با قبول هزینه هایش از آرمان فلسطین دست نکشیده و به دفاع از حرمهای شریف در عراق و سوریه شتافت.
  • شهبازی نقطه صفر مرزی غرب IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    51 83
    رتبه اهمیتی ندارد؛یک مرد جنگی به از صدهزار؛ایران مردان جنگی دارد که هیچ کجای جهان با ایران قابل قیاس نیست.🌹
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      64 14
      این حرف ها مال پنجاه سال قبل بود جنگ ایران وعراق نه الان .مردان افسرده ونا امید و بی انگیزه وبیکار
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    نقطه برتری میدونی کجاست؟؟؟؟؟اونجاست که از بزرگترا هاتون بپرسید..اونم خیلی محترمانه از پدرتون..اون وقت هست که دست ایرانی میره رو کلید کاتیوشا. اون جاست که تجاوزی بشه نه شرق نه غرب نه هیچ کشوری جرات نداره....مخصوصا اگر یک سید به اسم سید علی لباس رزم و جهاد تن کنه.چه رهبر باشن چه نباشن این خط و این مملکت زیر سلطه بیگانه نمیره نرفته و نخواهد رفت...رهبری وطن پرست و ایرانی دلسوز مثل پدر .ایشون و امام ایران رو در چنگ و تحریم و فتنه هزار پدر سوخته بازی که در ایران بلد بودن غربی ها انجام دادن از قرن ۱۸ تا الان بازم این غربی مثل یک کشور انسان نمیتونن مراوده داشتن باشن و شیطنت میکنن.و این مردان خدا ۴۴ ساله اجازه ندادن حرمت ایران شکسته بشه...روح امام شاد.و زنده باد سید علی
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      36 6
      رفیق اصلا فمیدی چی گفتی. یک مرد جنگی به از صد هزار، اولا مثاله بعد هم واقعی هم فرض کنیم باشه. قربون این ماله هزار ساله پیشه عهد شمشیر و تیرکمون نه قرن بیستو یکمون قرن اتم
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    25 66
    زمین بهترین وایمن ترین تکیه گاه نظامی است که نیروی مهاجم امریکا کمترین بهره را ازآن می برد وهرنقطه اززمین میتواند یک سامانه موشکی را به سمت دریا یاهرهدفی پرتاب نماید که شاید امریکا درساعات اولیه موفقیتهایی داشته باشد ولی سرنوشت اصلی رانیرویی تعیین می کند که ساحلی به پهنای محورمقاومت دراختیار دارد واین امتیاز فقط دراختیارایران است
    • داش رضا IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      59 7
      امریکاهم به زمین دسترسی داره عزیزم کشورهای مزدورحاشیه خلیج فارس همشون دست به سینه امریکاهستندان شاالله هیچ کجاجنگی نباشه که جنگ هزارسال کشوروعقب میندازه
    • Saeed IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      14 1
      فاز تو خریدارم خیلی خوب
    • AF ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      16 6
      من که تا با عین الیقین نبینم باورنمیکنم که برنده کدوم کشوره چون چهل وچندساله که جنگ وصلح این دوکشورمعلوم نشد، بین شون
  • علی IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    26 65
    اینا که سپاه را حساب نکردن وگرنه که ما آوا بودیم الان ایران رتبه ۱۳ از قدرت نظامی دارد بدون سپاه رتبه ۱۳ هست از ۱۴۰کشور حالا سپاه حساب کن میای رتبه دو شایدم اول
    • مروک IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      43 8
      همونجا استپ کن دوست عزیز.رتبمون رو منفی نکنی!
    • US ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      18 11
      اگر قایقهای تندرو را حساب کنید از اول هم جلو میزنید
  • Saeed IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    58 17
    همشهری چی زدی این اخبارارو از کجات میاری بیرون. فکر کردی قدیمه مردم باور کنن این اخبارهارو
    • سخی خاوری IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      7 19
      من یه افغانی هستم اگرامرکا به ایران حمله‌کنندکه نمی توند من اولین کسی هستم تااخرین قطره خون میجنگم ایران کشور من هم هست
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
      16 3
      شما افغانی ها از کشورتون دفاع نکردین وفرار کردین . از ایران دفاع کنی ؟
  • Hasan IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    42 5
    حالا اگه ایران بخواد به کشور امریکا حمله کنه چه چیزایی لازم داره
    • سید IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      8 37
      با سلام. جنگ افزار لازم نداره. ان شاء الله چند سال دیگه صبر کنیم آمریکایی هم مثل مردم شوروی، خودشون کشور غصبی شون رو تکه پاره میکنن.
    • US ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      4 2
      شجاعت
  • نوبخت IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    18 72
    سلام یادتون نره ۸سال بدون تجهیزات پیشرفته تمام قدرتهای شرق وغرب از ماشکست خوردن اینجا ایران است کنام پلنگان وشیران جانم فدای رهبر
    • ت IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      38 2
      عملیات های هوایی رو کی انجام می‌داد پس؟
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      35 4
      آن زمان عراق وبقیه کشور ها هم پیشرفت الانشون را نداشتن .فقط ایران پیشرفت نکرده لطفا جو گیر نشو ملت ایران . ملت آن سالها نیستند
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    18 66
    برتری نظامی به ناو وتانگ وهواپیما نبست ایران ۸۰ میلیون جمیت دارد که نیمی از این مردم نظامی وبسیج هست که جان در راه ایران میدن چون عاشق شهادت هستن.اما نیروهای امریکا خودشون خیس میکنن..نمونه از این نا برابری تانک با تن مجاهدان غزه
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      49 12
      الکی حرف نزن اگه ایران تجهیزات نداشت یروزهم تحمل نمی آورد ۸سال با سنگ جنگ نکرده تمام تجهیزات پیشرفته غربی رو داشت
  • گم نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    17 56
    یه چیز بگم تمام..کسی با خدا باشد شکست معنی نداره . ما ایرانیا عاشق شهادتیم .اگر گشته بشیم بردیم اگر هم بکشیم بردیم .باختی وجود ندارد . ما ملت امام حسینیم. اگر خدای ناکرده هرکسی تحاوز بخاک ما کند پشیمان خواهد شد اگر تمام دنیا طرف اون باشند ( به حول قوه الله ) پوزه اش به خا ک میمالیم
  • ناشناس IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    13 38
    فقط و فقط یه مثال در خور قدرت نظامی آمریکاست ایران قبلا هم ثابت کرده که هشت سال با دست های خالی در برابر پیشرفته ترین تجهیزات و ادوات و پشتیبانی ابر قدرت هابه تنهایی در برابر جهان جنگیده و سلاح استراتژیکش هم غیرت و وطن پرستیش بوده که اینو باید تقویت کنیم‌.تمام
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    4 26
    ایران.از امریکا از نظر قدمت تاریخی.تمدنی.فرهنگی.علمی.جنگاوری .استقامت .هویت.انسانیت واخلاق از امریکا برزگتراست ولی افسوس که امروز جای شهیدان احمد کاظمی .حاج.قاسم سلیمانی.دکترچمران.سرهنگ شیرازی .شیرودی خالی است ازطرفی چرا تیم دولت ونماینده گان.مجلس شورا از زمان.دولت هاشمی خاتمی احمدی نژاد روحانی ورئیسی هرگز نتوانسته یا نخواسته اند دین خودرا به مردم ادا کنند .الله اعلم
  • پری IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    9 40
    سلام ب نطرمن ایران اقدرتمندترین کشوراست زیرامردمش باایمان هستن
  • قاسم IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    7 42
    تمامی ناوها وناو شکن ها وجنگنده های پیشرفته وادوات نظامی دشمن با جنگ الکترونیک یا جنگال به آهن پاره تبدیل میشونداین رادشمن به خوبی می‌داند
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      29 5
      پس چرا وارد جنگ نمی‌شیم مگه حذف اسراییل حدف ما نیست حالا مگر وقتش نیست ۲۴هزار شهید دادیم کی
    • علی IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      4 22
      نه عزیزم حدف مانیست. هدف ماست
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 32
    قطعا غیرت ایرانی و اینکه ایران حدود 90 میلیونی به این سادگی ها شکست نخواهد خورد از آمریکا
  • مجید IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    5 36
    اگر ازاینکه که آمریکا جلوتره خوشحال میشی توصیه میکنم حتما به یک روان پزشک مراجعه کن ایرانی یعنی غیرت و اقتدار وعزت‌ وشرف
    • رضا IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
      20 1
      از طرف خودت حرف بزن
  • عیسی رضائی IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    7 32
    آمریکا خاک نداره مجبوره ناو جنگی بیار،ان شاءالله از سواحل ایران منهدم میشن!
  • حسین مهرپور IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    8 12
    جزایر سه گانه نقطه قدرت شرافت ایران هست ...آقایان مسئول عمل کنید و با اتصال زمینی این سه جزیره به هم و به ایران صنعت گردشگری گسترش بدهید در آنها و...قبل از اینکه زود دیر بشه ..و اگر ایرانی و وطن دوست هستید
  • قاسم US ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 11
    عزیزان بخشید .چهارتا کارشناس که زبان ایرانی حرف می‌زند .که ایرانی نیستن میان شبکه بی بی سی.انترنشان......میگن آمریکا راهی ندارد بجز حمله به ایران .بزن این رجیم عوض کن.چچچچه .برادر من آمریکا اگر توان این داشت که ایران نابود کنه شک نکنید این کار کرده بود.ایران اگر توان داشت .با آمریکا جنگ .شروع کرده بود .چون هیچ کدام توان این ندار که توی چند ساعت بک دیگر نابود کند.جنگ این دو نابودی خاورمیانه ..تمام
  • سید IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 18
    با سلام. البته یادمون باشه که جنگ رو فقط با ادوات نمیشه برد، اول و آخر هر کی با خدا باشه و جنگ و صلحش برای خدا باشه برنده است، ان شاء الله اگه قرار بود سرنوشت جنگ رو این چیزا روشن کنه، اسرائیل خیلی وقت پیش باید مسئله فلسطین رو خاتمه میداد و آمریکا هم باید طرحهاش در غرب آسیا پیش میبرد که نبرد. همین الانشم 100 روزه صهیونیستها کلی جنایت کردند اما حماس هنوز سرزنده است و مردم غزه هم زیر آتش چادر زدن اما سرزمینشون رو ترک نکردن. باور کنیم اینا فقط کار خداست.
  • حصاری IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    24 1
    مقایسه نمیکردی ،سنگین تر بودیم که
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    18 1
    خدا کند حامیان جنگ در داخل جنگی راه نیندازند کشور ما شاید شکست فیزیکی نخورد زیرا زمان کشور گشایی نیست تمام زیر ساختهای از بین می رود
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    5 14
    موقعیت جغرافیایی مناسب برای ایران برگ برنده همین باقییش حرفه
  • محمد IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    30 1
    چرا اخبار نسنجیده میزارید. آیا آمریکا 5 قایق جنگی داره.؟؟؟ فقط میخواین یا چیزی نوشته باشید پسر خوب آمریکا اندازه جمعیت تهران قایق نظامی داره
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    28 0
    مقایسه تجهیزات جنگی آمریکا و جمهوری اسلامی مقایسه درستی نیست
  • کاربر فضای مجازی IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    24 0
    خدارو شکر شماهایی که تو کامنتا توهم قدرت دارین کاره ای نشدین وگرنه تا الان چیزی از ایران باقی نمونده بود اکثرتون هم با صدای یه ترقه پا به فرار میزارین اما الان که دوران صلح هستش دم از مرد بودن و جنگاوری میزنیم
  • H.m IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    4 15
    همه تجهیزات آمریکا مدرن و بروز هستن ولی ایران ی فاکتور مهم داره اونم زمین و به قولی زیر پای صفت تری نسبت به آمریکا داره در صورتی که جنگی بین ایران و آمریکا شکل بگیره مطمعن باشید کشور پیروز ایران هستش چون آمریکا هزاران کیلومتر از وطنش دور هستش و تمام پایگاهای نظامیش زیر برد موشکی ایران هست
  • کریمی IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    24 1
    والا مردم کشور سويس و ژاپن و خیلی از کشورهای دیگر ارتش آن‌چنانی ندارد و زندگی راحتی دارند چرا باید ما همیشه در یک قدمی جنگ باشیم.
  • صمی US ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    16 1
    سلام هرجهت، مردم عصبی هستندخداکنه جنگ نشه
  • مهدی IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    3 30
    وعده الهی نزدیک هستش انشالله بزودی لشکریان حق تعالی طومار این دولت های خون خوار رو بهم پیچیده ونسخه شان رو به ذباله دانان تاریخ انداخته. دوبار حق رو طلبیده اند ملت ایران انشالله صاحبش رو خداوند تبارک بزودی میفرسته وجهان را بعد از این ظلمت وتاریکی که شیطان درتسخیر خودشان به وجود آورده اند با امدن خورشید وجحت خداوند بنور خودش روشن وتمام این قدرتها درمقابل اراده خداوند ولشکر حق پوچ وهیچ هستند
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    19 1
    عزیزان خدا نکنه جنگشه وگرنه مثل طوفان الاقصی فلسطین ۲۱۰۰۰ هزار کشته و اسرائیل ۷۰۰کشته .بعد ۷۰ درصد غزه اشقال شده
  • اکبر شمس IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    2 11
    آمریکا که نمیتونه همه ناوها و تجهیزات شو بیاره اینجا درصورتی که همه امکانات دریایی ایران در همین‌جاست
  • فریدون محمدپور IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    12 0
    چرا دولتمردان نظامیان ووووومافکر میکنندک آمریکا کاری جز اینکه یکسره ذاغ سیاه مارو چوب بزنه ندارن.
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    18 1
    واقعیت را باید پذیرفت قدرت هوایی وموشکی امریکا حرف اول تو دنیا میزند
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    15 2
    به نظر شما بگیم ایران کلا اوله خوبه؟؟!!
  • همشهری IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    2 17
    سلام ودرود برملت شهید پرور ایران درود بر ایثار گران درست رسیدیم به نقطه‌ای که امام خمینی ره فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    7 1
    یه عملیات ماتیس رو تو گوگل سرچ کنید همه چی دستتون میاد!
  • ارمان IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    12 0
    هم‌وطن‌عزیز‌ منم‌ کشور ایران‌ را‌ دوست‌ دارم‌ و حاَضرم‌ جونم‌را فدای‌ ایران‌ کنم‌ ولی‌ این‌ دلیل‌ نمیشه‌ دروغ‌ بگم‌و یا‌حاشیه سازی‌کنم‌ امریکا‌ ابرقدرت‌ هست‌‌ این‌را‌دنیا‌میدانه‌‌ بعدشم روسیه‌ وچین‌ وچند‌ کشور‌ را روش‌بزارید‌ بازم‌ حریف‌ آمریکا نمیشه‌
  • احمد IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    12 1
    حتی روسیه هم خودش رو با امریکا مقایسه نمی کند شما چرا دائم فکر می کنید که باید نشان بدید که از آمریکا نمی ترسید. واقعیت اینه که آمریکا برترین نیروی نظامی دنیاست ولی این از اقتدار ما کم نمی کنه
  • طاها IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    8 1
    جوک نگین بابا 🤣🤣🤣🤣🤣
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    6 1
    نظر من انتقاد سازنده بود ردش کردی این نشان میده شما پیشرفت مملکت را نمیخایید فقط ۴نفر بیان چاپلوسی کنن این جور کارها خود براندازی هست یه کم فکر کنید من دوست دارم ایران اسلامی بهترین باشد
  • ایرانی IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    4 8
    اگر امریکا میدونست با این تجهیزاتش توانایی زدن ایران رو داره یه لحظه هم‌ درنگ‌ نمیکرد پس میدونه این لقمه تو گلوش گیر میکنه . ضمن اینکه وقتی بر حق باشی خدا هم باهاته که از همه ناوها و کشتی ها و تجهیزات امریکا قدرتمندتره
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۵
    7 0
    کثرت یا قلت موجب برتری نیست قدرت موجب برتریست،قدرتی که در سایه حمایت ملی باشد
  • عباس IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    2 4
    کسی که شجاعت نداشته باشه بهترین چاقو رو بهش بدی جلوی یه حریف بزن دستش خالی باشه هیچ کاری نمیکنه اما کسی که یه تیکه حلبی دستش باشه شجاعت داشته باشه چندین نفر رو هم میت نه لت و پار کنه ؛ حالا آمریکاست اگه شجاعتش رو داشتن همون کشور خودش با بهترین تجهیزاتی که داره حمله می‌کرد و پیروز میشد نه اینکه در برابر کشوری مثل یمن که کشور جهان دهمه نصف دنیا رو دنبال خودش راه بندازه ؛ تجهیزات بخشی از جنگه بخش های مهمتر جنگ ایمان ، نقشه صحیح ، اجرای عملیات در زمان صحیح، شجاعت در نبرد و چند مورد دیگه هست ؛ با همه هارت و پورتش هم آمریکا تو سوریه و عراق زایید😉😉😉
  • US ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    5 0
    تعداد بیشتره قایق موتوری.
  • حمید IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    2 5
    ایران حضرت مهدی عجل الله فرجه تعالی شریف دارد
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    2 2
    ناوگان پهپادی ایران جایگزین ناوهای غول پیکر با کارآمدی بهتر و سریع تر از آنها میباشد هرچند ناوگان پهپادی و ناوگان زیر دریایی موشکی هم با کنترل از طریق ماهواره های فضایی بزودی ر رونمایی خواهد شد و این یعنی اقتدار اسلام و انقلاب اسلامی در سایه رهبری داهیانه و استکبارستیزی
  • میرجبار غمیلوی IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 6
    ایران هشتاد میلیون جان بر کف دارد که برای سعادت دنیا وآخرت از هستی خود برای کشور مایه میزارن آمریکا فقط مزدور واجیر دارد که برای منافع مادی ودنیایی میجنگن
  • صابی IR ۰۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 6
    ابرانی جماعت غیرت دارد بمیرد یه وجب از خاکش به دشمن نمی‌دهد بجز یه عده وطن فروش اغتشاشگر که به اسم آزادی میخام ناموس کشور اسلامی عزیزمان را لکه دار کنند ما ایرانی های مسلمان حاضریم تو تحریم باشیم نون خشک بخوریم ولی زیر پرچم اسلام و رهبر بزرگ باشیم هرکی ناراحته بره از ایران
  • محمد IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    2 2
    در این رتبه بندی تجهیزات سپاه پاسداران و بسیج به حساب آورده نشده وگرنه رتبه ما خیلی بالاتر بود. در ضمن فقط داشتن تجهیزات جنگی غول پیکر مثل هواپیمابر و زیر دریایی ملاک برتری نظامی نیست. ملاک قدرت نظامی داشتن برتری اطلاعاتی در جنگ هست. اینکه ما نقاط ضعف دشمن رو بشناسیم و به اون قسمت ضربه وارد کنیم. هیچی مثل شناخت دشمن به ما قدرت نظامی نامیده.
  • امیر IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    1 1
    سلام .من ایران رو خیلی دوست دارم .اما واقعا نمیشه حقیقت رو کتمان کرد .که نه از قدرت نظامی یا اقتصادی .تکنولوژی .قابل مقایسه با آمریکا نیستیم.تکنولوژی،صنایع نظامی ما قدیمی و خیلی از قطعات سلاح های نظامی ما از بازار سیاه تهیه میشه.
  • علی قاسمی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    سیاهی لشگرنیایدبکار....یکی مرد جنگی به ازصدهزار
  • امین IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ما همه مردم به قدرت وتوان سپاه افتخار می‌کنیم خدا قوت عزیز ما هستی برادران سپاه