گروه اجتماعی - مینا شهنی: هفته پیش، وزیر رفاه اعلام کرد که مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی زیاد شده‌است.

عبدالرضا مصری، در نشست خبری‌اش بر این‌نکته تاکید کرد که این افزایش برای همسان‌سازی‌ میزان مستمری این گروه با بازنشستگان سازمان بازنشستگی کشوری است. او اعداد و ارقامی را اعلام کرد که نشان می‌داد مستمری‌ها برای چه گروهی به چه میزان افزایش داشته‌است.

جدولی از همان اعداد در روزنامه همشهری منتشر شد، اما یکی دو روز پس از ا نتشار جدول، خانمی در تماس با روزنامه گفت که افزایش مستمری‌اش براساس جدول منتشر شده در روزنامه نبوده‌است.

خانم الف گفت که تا پیش از این حدود 240 هزار تومان بوده و این بار در مراجعه به بانک بابت یک ماه مستمری به من 290 هزار تومان پرداخت کرده‌اند.

براساس جدولی که از قول وزیر رفاه منتشر شده‌بود کسانی که پیش از این مستمری‌ دریافتی‌شان تا 235 هزار تومان بوده می‌بایستی از ابتدای امسال 420 هزار تومان دریافت کنند که مابه‌التفاوت 2ماهه نخست سال هم یکجا پرداخت خواهد شد.

فاصله بین 420 هزار تومان تا 290 هزار تومانی که این شهروند بازنشسته دریافت کرده، بیش از آن است که بتوان به حساب کمک‌های جنبی‌ای گذاشت که وزیر رفاه از آن حرف زده‌بود.

نکته جالب توجه در سخنان این شهروند این بود که فیش حقوقی‌اش هیچ تغییری نکرده و همانند یکی دو ماه پیش فیش برایش صادر شده و البته این را دلیل بر این می‌دانست که می‌خواستند سندی در دست نداشته باشد تا ثابت کند که مستمری‌اش فقط
50 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

از سوی دیگر، عضو هیأت‌مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی هم نسبت به بودجه در نظر گرفته شده برای افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اعتراض کرده است.

علیرضا فرهادی در نامه‌ای خطاب به علی ذبیحی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از عملکرد سلیقه‌ای او انتقاد کرده‌است.

به گزارش ایلنا، فرهادی در این نامه با اشاره به بند 39 قانون بودجه سال 88 کل کشور که درآن مبلغی در حدود2500 میلیارد تومان برای همسان‌سازی‌ حقوق سال‌جاری بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص داده شده، آورده است: با عنایت به دستور رئیس‌جمهوری و مصوبه مجلس، به مدیران سازمان تامین اجتماعی اجازه داده شدکه این مبلغ را به‌طور عادلانه و قانونی بین تمامی بازنشستگان تامین اجتماعی همانند بازنشستگان کشوری و لشکری همسان‌سازی‌‌کنند.

اما متأسفانه مدیرانی که خود را مشاور رئیس‌جمهوری می‌دانند سلیقه‌ای عمل کرده و خود را ملزم به اجرای قوانین مصوب فوق نمی‌دانند و مبلغی در حدود 1000 میلیارد تومان از کل مبلغ بودجه اشاره شده را با جدولی به‌عنوان یارانه دولت در نظر گرفته‌اند.

دراین نامه با بیان اینکه اگر این مبلغ یارانه جدا از مقوله همسان‌سازی‌ است ضمن تشکر می‌بایست نسبت به پرداخت 2500 میلیارد تومان اشاره شده اقدام لازم صورت پذیرد، اضافه شده است: ولی اگر به‌عنوان بحث همسان‌سازی‌ در نظر گرفته شده که مشخصا کمتر از مبلغ مندرج در بند 39 قانون بودجه سال 88 است، سازمان تامین اجتماعی غیرقانونی عمل کرده و نظرات رئیس‌جمهوری و مجلس را نادیده گرفته است،  بنابراین می‌بایست باقیمانده آن‌را به بازنشستگان اختصاص دهد که سال‌های سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند و در شرایط فعلی حقوقشان تضییع شده است.

کد خبر 82492

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز