یکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

مهدی ربوشه: اقدام به برکناری اعضای هیات‌مدیره ذوب‌آهن که طی فصل گذشته عملکرد قابل قبولی از خود به جای گذاشتند در حالی به محل سئوال تبدیل شده است که اتفاقا استعفای سعید زادآذری اصلا جای سئوال باقی نگذاشته است

چه مدیر عامل باشگاه ذوب‌آهن به دلیل ارتباط دوستانه و تنگاتنگی که با اعضای هیات مدیره داشت، جدایی از باشگاه را به همسویی با سیاست‌های جدید ترجیح داد. این تصمیم عجیب هنوز با ابهام هایی روبه‌رو است که پاسخی برای آن پیدا نشده است؛ اینکه گفته می‌شود اراده برکناری دسته‌جمعی هیات‌مدیره اساسا نمی‌تواند توسط یک شخص به اجرا درآید و در این باره مجمع باید تکلیف نهایی را مشخص کند.

نقطه شروع اختلاف‌ها

اگرچه سعید زادآذری، مدیرعامل مستعفی ذوب‌آهن قصد ندارد به جزییات موضوع کناره‌گیری خود بپردازد اما برخی منابع تاکید دارند ماجرا از جایی شروع شد که دو ماه پیش سبحانی، جای خود را به بابایی مدیر عامل جدید کارخانه ذوب‌آهن داد. در همان مقطع شایعاتی مبنی بر ایجاد تغییرات ساختاری درون باشگاه ذوب‌آهن مطرح شد. گفته می‌شد مدیرعامل جدید کارخانه ذوب‌آهن، قصد دارد در هیات‌مدیره باشگاه دست به ایجاد تغییراتی بزند.

شایعاتی وجود داشت که مدیر عامل کارخانه اختلاف‌‌های شدیدی با رئیس هیات مدیره باشگاه دارد و به همین دلیل مترصد فرصتی است که با توجیهی مناسب، دست به تغییرات اساسی بزند اما نتایج خیره‌کننده منصور ابراهیم‌زاده که به طور مداوم تحت حمایت مدیریت باشگاه قرار گرفت، این تصمیم را به تعویق انداخت. ذوب‌آهن اصلی‌ترین شانس کسب عنوان قهرمانی در لیگ برتر بود و این مانع از ایجاد تغییرات در درون باشگاه شد.

وقتی آنها جام لیگ برتر را از دست دادند زمزمه آغاز تغییرات به طور جدی‌تری شنیده شد اما مدیران باشگاه هرگز در قبال این شایعات موضع‌گیری نکردند. موضوع آنجایی جالب‌تر شد که ذوب‌آهن به قهرمانی جام حذفی رسید و این قهرمانی تصمیم‌گیری در خصوص وارد کردن شوک به مدیریت باشگاه را سخت‌تر می‌کرد. اما همه چیز به فاصله کمتر از یک ماه تغییر کرد. مدیر عامل جدید کارخانه ذوب‌آهن قصد داشت تصمیم قدیمی خود را به اجرا درآورد. وی در اقدامی عجیب تمامی اعضای هیات‌مدیره را برکنار کرد و البته در حرکتی رو به جلو تنها در مقام حفظ سعید زادآذری به عنوان مدیرعامل باشگاه برآمد؛ اتفاقی که زادآذری خیلی زود نسبت به آن واکنش نشان داد و از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری کرد.

استعفای سعید آذری

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان از سمت خود کناره‌گیری کرد. روز گذشته خبرگزاری‌ها با انتشار خبر استعفای مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن، نوشتند سعید زاد آذری جمعه‌شب در یک برنامه تلویزیونی استعفای خود را رسما اعلام کرد. آذری در این رابطه اظهار داشت: «پس از 5 سال فعالیت در ذوب‌آهن به این نتیجه رسیدم که بهتر است دیگر نباشم و دست اعضای هیات‌مدیره را برای انتخاب مدیرعامل جدید و تغییر و تحولات دیگر باز بگذارم. از این لحظه دیگر در باشگاه ذوب‌آهن به عنوان مدیرعامل مسئولیتی نخواهم داشت.» در همین خصوص روز گذشته خبرگزاری ایسنا نوشت تمامی ‌اعضای هیات‌مدیره باشگاه ذوب‌آهن برکنار شدند و مدیرعامل باشگاه نیز استعفا کرد.

در شرایطی که باشگاه ذوب‌آهن اصفهان در فصل  88 -87 بهترین دوران تاریخ ورزشی خود را پشت‌سر گذاشت و علاوه بر کسب قهرمانی جام حذفی و نایب قهرمانی لیگ برتر فوتبال کشور،‌ در رشته‌های دیگری چون هندبال، بسکتبال، دوومیدانی و ورزش بانوان نیز موفقیت‌هایی را کسب کرد،‌ هیات‌مدیره باشگاه ذوب‌آهن به طور ناگهانی برکنار شد.

تنها عضو باقیمانده از هیات مدیره سعید آذری مدیر عامل باشگاه ذوب‌آهن بود که او هم به دلیل اتخاذ این تصمیم جمعه‌شب از سمت خود کناره‌گیری کرد. سعید آذری گفت: «تمام موفقیت‌های ذوب‌آهن حاصل کار هیات‌مدیره‌ای بود که من با آنها کار کردم و خود را وامدار آنها می‌دانم. بنابراین از سمت خود در مدیریت باشگاه کناره‌گیری می‌کنم و دست مسئولان کارخانه‌ ذوب‌آهن را برای اتخاذ تصمیمات جدید و انتخاب مدیر عامل باز می‌گذارم.»

ایسنا در این باره تاکید کرده این تغییرات در شرایطی صورت می‌گیرد که از چند روز پیش بحث همکاری اعضای هیات‌مدیره‌ باشگاه ذوب‌آهن با ستاد انتخاباتی یکی از کاندیداهای انتخابات دهم ریاست جمهوری قوت گرفته بود و به نظر می‌رسد برکناری اعضای هیات‌مدیره باشگاه نیز در همین رابطه بوده است.

سعید آذری: پای دوستی‌ام با هیات‌مدیره ایستادم

مدیرعامل مستعفی باشگاه ذوب‌آهن اصفهان به دنبال کناره‌گیری خود از سمت مدیرعاملی این باشگاه اعلام کرد: «ورزش به مدیرانی چون من نیازی ندارد.»

 سعید آذری که باشگاه متبوعش موفق‌ترین فصل ورزشی خود را پشت‌سر گذاشت در تشریح دلایل کناره‌گیری خود از سمت مدیرعاملی باشگاه ذوب‌آهن گفت: «دیگر تمایلی به ادامه کار نداشتم.» وی در پاسخ به این سئوال که آیا اینکه گفته می‌شود، آذری در ستاد انتخاباتی یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری حضور یافته و همین مسئله باعث قطع همکاری اش با باشگاه ذوب‌آهن شده است، چقدر صحت دارد، تاکید کرد: «به هیچ عنوان مسائل سیاسی در استعفایم نقشی نداشته و من این مورد را رد می‌کنم.»

وی استعفای خود از مدیریت باشگاه ذوب‌آهن را بی‌اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: «امیدوارم سیستم جدید در کارش موفق باشد و پاسخگوی تصمیم خود باشد. چون من و دیگر همکارانم با افتخار این سمت را تحویل داده‌ایم. خوشحالم که با قهرمانی از ذوب‌آهن جدا شدیم و شرمنده مردم اصفهان نیستیم اما در خصوص این تصمیم بهتر است خود آقایان پاسخگو باشند نه من و هیات‌مدیره.»

آذری در پاسخ به این سئوال که آینده ذوب‌آهن را چطور می‌بینید، به همشهری گفت: «امیدوارم آینده خوبی در انتظار این باشگاه باشد اما اگر قرار است نظمی که سال‌ها برای تحقق آن تلاش کردیم طی مدت کوتاهی به هم بریزد، مطمئن باشید که ذوب‌آهن به بن‌بست می‌رسد. چون این ثبات کاری بود که موفقیت تیم را تضمین کرد.»

وی همچنین در خصوص شایعه اختلافش با رئیس هیات‌مدیره گفت: «زندگی‌ام را مدیون مهندس ابکا هستم. او در حال حاضر برای عقد قراردادی در خارج از ایران به سر می‌برد اما وقتی به ایران برگشت، می‌توانید از خود او بپرسید که تا چه حد اعضای هیات‌مدیره با یکدیگر همسو و هماهنگ بودند. ما درون خود هیچ‌گونه مشکلی با یکدیگر نداشتیم و اساسا من به این خاطر استعفا کرده‌ام که حق دوستی را به جای آورم. آنها همواره به من کمک کردند تا تیمی بی‌حاشیه را تدارک ببینیم. حالا وقت آن رسیده بود که من هم دوستی و ثابت‌قدمی خودم را نشان بدهم؛ همین.»

آذری تصریح کرد: «ورزش ایران به مدیرانی چون من نیازی ندارد. در کشور ما افرادی که متخصص و تحصیل‌‌کرده هستند و عمرشان را برای ورزش گذاشته‌اند باید بیرون بمانند. ورزش مدیرانی می‌خواهد که امروز خیلی راحت حتی اگر نتیجه هم نگرفته باشند، به کارشان ادامه می‌دهند.»

کد خبر 82519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز