علی لطیفی مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران معتقد است که ضعف در ساختار دفاعی تیم ملی می‌تواند برای ایران در ادامه رقابت‌ها دردسر درست کند.

قدوس

همشهری آنلاین: ایران در اولین گام از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا موفق به شکست فلسطین شد ولی علی لطیفی مهاجم سابق تیم ملی معتقد است کار اصلی تیم ملی در مرحله حذفی شروع خواهد شد. او در خصوص برد تیم ملی مقابل فلسطین می‌گوید: «چیزی که در این بازی باعث برد تیم ملی شد اعتبار و شخصیت تیم ملی بود. تفاوت فلسطین و ایران بیشتر از اختلاف ۳گل است ولی به هر حال این برد برای ما شروع خوبی محسوب می‌شود ولی نباید فراموش کرد که مرحله گروهی چندان مهم نیست و کار اصلی ما در مرحله حذفی آغاز خواهد شد.»

لطیفی حرف‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «در حال حاضر بزرگترین مشکل تیم ملی ضعف در ساختار دفاعی است و این مشکل هم طوری نیست که فکر کنیم خیلی زود در جریان جام ملت‌های آسیا برطرف خواهد شد. ما باید در بحث ساختار دفاعی با تمرکز و هوش بالا بازی کنیم و اشتباهات را به کمترین حد ممکن برسانیم ولی در مجموع معتقدم این موضووع می‌تواند برای تیم ملی در ادامه جام دردسرساز باشد. این را هم نباید فراموش کرد که در مرحله حذفی با تیم‌های قوی‌تری روبرو خواهیم شد.»

او در خصوص اینکه برخی معتقدند تیم ملی نسبت به گذشته تهاجمی‌تر بازی می‌کند، می‌گوید: «در دوره کی‌روش که فقط دفاع می‌کردیم و در زمان اسکوچیچ ۲۰درصد شرایط بهتر شد و فقط دفاع نمی‌کردیم ولی بعد از آمدن امیر قلعه‌نویی، تهاجمی‌تر شده‌ایم. البته سبک فوتبال تهاجمی قلعه‌نویی مثل دهه ۸۰ میلیادی است که تیم ما تکیه بر ارسال از کناره‌ها و ضربات ایستگاهی دارد و کمتر از عمق دفاع حریفان استفاده می‌کنیم. به عنوان مثال ژاپن هم یک تیم تهاجمی است ولی سبک فوتبال آنها پیشرفته‌تر از ما است.»

کد خبر 825302
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی استقلالی IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۱
    1 0
    جناب آقای لطیفی ، اتفاقا سبک نفوذ از میانه میدان که ژاپن انجام میدهد یک سبک بسیار قدیمی است که برزیل ، آرژانتین و اروگوئه در دهه های 60 و 70 و 80 میلادی از آن استفاده میکردند و سبک نفوذ از جناحین سبک جدیدتری است که بیشتر توسط انگلستان و آلمان و ... در دهه های 80 و 90 میلادی استفاده شد و ترکیب این دو سبک در فوتبال مدرن امروز توسط آرژانتین ، انگلستان ، فرانسه و دیگر قدرتهای عصر حاضر با بکارگیری از بازیکنان تک ستاره باهوش استفاده میشود بطور کلی امروزه بهترین سبک ، سبک شناور و ترکیبی ، ترکیب دو سبک قدیمی با هم است .