اعضای هیئت دولت به مهم ترین اتفاقات هفته گذشته در حیاط دولت واکنش نشان دادند.

حیاط دولت

به گزارش همشهری آنلاین، جلسه هیأت دولت این هفته به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد. رئیس جمهور در این جلسه از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه برای ارتقای آرامش و امنیت قدردانی و با بیان اینکه امنیت در هر کشوری مهمترین مسئله است، از همه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی که مخلصانه، مجاهدانه و بی‌نام و نشان برای تامین و حفظ امنیت کشور شبانه‌روز تلاش می‌کنند، تقدیر کرد. پس از پایان جلسه هیئت دولت، اعضای کابینه دولت در جمع خبرنگاران حاضر و به مهم ترین موضوعات روز کشور پاسخ دادند.

یک کانال با تیک آبی

در هفته های گذشته محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور اعلام کرد با توجه به اینکه وزارت ارتباطات زیرساخت‌های لازم برای پیام‌رسان‌های بومی را فراهم کرده است از این پلتفرم‌ها در انتخابات مجلس استفاده خواهد شد. در ادامه عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نقش وزارت ارتباطات در برگزاری انتخابات الکترونیک اظهار کرد: اکنون سکوهای داخلی مورد اقبال مردم هستند و بخش قابل توجهی از مردم در این سکوها حضور دارند و فرصت خوبی برای شناساندن نامزدها از این طریق به مردم است. برای هر نامزد تایید صلاحیت شده یک کانال با تیک آبی در نظر گرفته شده است.

خواهش دولت از مجلس

اخیراسازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه ای کوتاه نسبت به دستکاری کمیسیون تلفیق مجلس در ارقام لایحه بودجه سال آینده انتقاد و اعلام کرد: نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق بودجه احکام الحاقی متعددی را که بار مالی آنها تامین و پیش بینی نشده، به‌رغم مخالفت نمایندگان دولت به تصویب رساندند. در ادامه علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت درباره افزایش حقوق ها در کشور اظهار کرد: تاکید دولت بر افزایش میانگین ۱۸ یا ۲۰ درصد حقوق است؛ این پرداخت حقوق عادلانه است. سخنگوی دولت در ادامه گفت: از مجلس خواهش می‌کنم کمک کنند پیشنهاد دولت برای افزایش میانگین حقوق در لایحه بودجه تصویب شود تا شرمنده حداقل‌بگیرها نباشیم و بتوانیم به سمت عدالت در پرداخت‌ها حرکت کنیم.

ارجاع به دادگاه ویژه روحانیت

با روی کار آمدن دولت سیزدهم گزارشی با عنوان خروج غیر قانونی اموالی نظیر 48 تخته فرش دستباف نفیس و گران‌قیمت از ساختمان حافظیه سعد آباد در سال های 1392 الی 1395 ارجاع شد. سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره پرونده دزدیده شدن فرش‌های کاخ‌ سعد آباد، عنوان کرد: پرونده سرقت از کاخ سعدآباد با بیش از ۴۸ تخته فرش که بعضا مربوط به دوره قاجار است و قابل قیمت‌گذاری نیست در دولت گذشته اتفاق افتاد.وی افزود: این موضوع توسط معاونت حقوقی دولت سیزدهم پیگیری شد که در جمع‌بندی نهایی به ۱۰ نفر مظنون از مقامات دولت قبل رسیدند. پرونده‌ای تشکیل شد و با توجه به اینکه مظنون اصلی شرایط خاصی داشت، پرونده، سال گذشته به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شد. این پرونده در حال بررسی است و منتظر نتیجه آن هستیم.

آماده سازی متن شکایت از رژیم صهیونیستی

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره فعالیتهای علی کریمی علیه منافع ملی، اظهار داشت: هر فردی چه تبعه ایران باشد و یا تبعه کشور دیگری را داشته باشد، اگر علیه امنیت ملی کشور اقدامی انجام دهد، تحت پیگرد قرار خواهد گرفت. دهقان درباره اقدامات حقوقی ایران در پرونده ثبت شکایت علیه رژیم صهیونیستی گفت: به دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را به عنوان دولت شناسایی نکرده است در صورت شکایت در دیوان بین‌ المللی دادگستری از سوی ایران، این شکایت رد می شد که به صلاح کشور نبود. وی ادامه داد: تاکنون فقط آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دادگاه بین المللی شکایت کرده و ایران هم در حال آماده سازی متن خود برای اعلام ورود است.

کد خبر 825368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۷
    0 0
    حمله ایران به مقر تروریستها فقط انهدام انها نیست تغییر معادله ونگرش دولتها به قدرت ایران وتغییر معادله ای رابدنبال دارد که دیگر مثل عربستان بااتکا به ارباب گوشه رینگ گیر کرده برای ایران شاخ وشانه نکشد