وزارت امور خارجه ایران ضمن محکومیت حمله پهپادی پاکستان به شهروندان غیرایرانی در مرز ۲ کشور، اعلام کرد از دولت دوست و برادر پاکستان قویاً انتظار دارد به تعهدات خود در ممانعت از استقرار پایگاه‌ها و گروه‌های مسلح تروریستی در خاک خود پایبند باشد. 

وزارت امور خارجه

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد اقدام غیرمتوازن و غیرقابل پذیرش پاکستان در حمله‌ی پهپادی به شهروندان غیرایرانی روستایی در جدار مرزی ۲ کشور را محکوم می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران در عین حال که به سیاست حسن هم‌جواری و برادری بین دو ملت و دو دولت ایران و پاکستان پایبند است و اجازه نمی‌دهد دشمنان روابط خوب و برادرانه‌ی دو کشور را تیره کنند؛ امنیت مردم و تمامیت ارضی کشور را خط قرمز خود برمی‌شمرد و از دولت دوست و برادر پاکستان قویاً انتظار دارد که به تعهدات خود در ممانعت از استقرار پایگاه‌ها و گروه‌های مسلح تروریستی در خاک پاکستان پایبند باشد.

در حادثه روز سه‌شنبه، قرارگاه مرزی نیروی زمینی سپاه مسقر در استان سیستان و بلوچستان با مشاهده آمادگی یک گروه تروریستی برای عزیمت به سمت خاک ایران جهت انجام عملیات تروریستی دیگری مانند اقدام جنایتکارانه راسک، اقدام به عملیات پیش‌گیرانه علیه این گروه تروریستی در پادگان و مقر استقراری آن‌ها در ارتفاعات منطقه و کیلومترها دورتر از مناطق مسکونی نمود که این رویه بخشی از وظایف ذاتی نیروهای مرزی ایران برای «مقابله‌ی متناسب» با هرگونه «تهدید تروریستی قریب‌الوقوع» علیه مردم و شهروندان کشور است.

حساب دولت دوست و برادر پاکستان از تروریست‌های مسلح جداست و ایران همواره به سیاست همسایگی خود پایبند است و اجازه نمی‌دهد که دشمنان و ایادی تروریست آن‌ها این روابط را به‌ویژه در زمانی که نسل‌کشی و جنایات رژیم صهونیستی مسأله‌ی اول جهان اسلام است. تیره نمایند.

کد خبر 825580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • فریبرز IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    متاسفانه به نظر فراموش شده که دیگران هم پهپاد و موشک دارند! وقتی ضدموشک ندارید برای چی به کشور دیگری موشک انداخته میشود؟
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
    0 0
    مرز با پاکستان باید کمش با چهار لایه شامل کانال عریض کانال سیم خاردار میدان مین و دیوار بتنی بلند بسته بشه پشت دیوار هم برج های دیده بانی و پاسگاه های مجهز ساخته بشه تا امنیت داشته باشیم
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    پاکستان بداندایران اسلامی مثل سایرکشورهادرریشه کن کردن تروریست هابی تفاوت نیست پس دخالت نکند
  • عجیب IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹
    0 0
    لطفا دیوارکشی ارتفاع 20 متر با مرز پاکستان برای همیشه، انگار که هیچوقت پاکستان روزی در تاریخ فرزند ایران نبوده، ایران فرزند ناخلف نمیخواهد