با استقرار نسخه جدید نرم‌افزار قراردادهای آتی در دفاتر شرکت‌های کارگزاری، نخستین گام برای توسعه و افزایش نقدشوندگی بازار معاملات آتی برداشته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، محمودرضا خواجه‌نصیری، رئیس اداره بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس گفت: در فاز نخست این طرح، نسخه جدید نرم‌افزار قراردادهای آتی در 7 دفتر کارگزاری نصب و به‌طور همزمان در تالار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او سرعت و امنیت بالا، تحت وب بودن نرم‌افزار، به روز رسانی و کنترل مرکزی را از مهم‌ترین ویژگی‌های نسخه جدید نرم‌افزار قراردادهای آتی اعلام کرد.

خواجه نصیری ادامه داد: بدون شک با استقرار این نرم‌افزار در دفاتر شرکت‌های کارگزاری شاهد افزایش ساعات معاملات و تنوع محصولات خواهیم بود. رئیس اداره بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس تاکید کرد: این نرم‌افراز به‌طور مرتب درحال به‌روز شدن است به‌طوری‌که قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه خواهد شد.

او با بیان اینکه در نرم افزار جدید امکانات کاربری بیشتر و سهل‌تری در اختیار کارگزاران قرار می‌گیرد، افزود: این نرم‌افزار در آینده نزدیک در همه دفاتر شرکت‌های کارگزاری عضو نصب می‌شود.

خواجه‌نصیری با اشاره به اینکه سازمان بورس تمامی شرایط سخت‌افزاری برای نصب این نرم‌افزار را فراهم کرده است، گفت: کارگزارانی که بتوانند شرایط اولیه معاملات قراردادهای آتی را به‌دست آورند، می‌توانند از این نرم‌افزار استفاده کنند. بدون شک این امر باعث رشد قابل ملاحظه معاملات قراردادهای آتی در ماه‌های آینده می‌شود.

او در مورد سایر برنامه‌های سازمان بورس برای رونق معاملات قراردادهای آتی یادآور شد: برنامه‌هایی برای تنوع بخشی کالاهای معامله شده و تعریف افزایش مشارکت‌کنندگان متنوع‌تر در این بازار طراحی شده است که این برنامه‌ها پس از استقرار کامل نرم‌افزار جدید، اجرایی خواهد شد.

کد خبر 82586

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز