دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سی ان ان در نخستین روز از ماه ژوئن 2009 (11 خرداد) رسما خبر ورشکستگی شرکت جنرال موتورز نماد رشد و شکوفایی اقتصاد آمریکا را اعلام کرد.

شرکت خودروسازی جنرال موتورز نماد تولید و بالندگی اقتصاد آمریکا در مسیر ورشکستگی و رفتن زیر چتر دولت این کشور قرار گرفته است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد: این شرکت امروز اعلام ورشکستگی می‌کند و قرار است باراک اوباما در باره جزئیات این طرح از جمله اینکه دولت 60 درصد سهام جنزال موتورز را در اختیار می‌گیرد، توضیحاتی ارائه دهد.

دولت همچنین 30 میلیارد دلار دیگر به این شرکت می‌دهد تا از ورشکستگی بیرون آید. شعبه‌های اروپایی این شرکت آمریکایی نیز اعلام ورشکستگی کرده‌اند و گروه اوپل آن در آلمان نیز در تملک یک شرکت روسی -کانادایی درآمده است.

جنرال موتورز که به مدت 77 سال بزرگترین شرکت خودروسازی دنیا بوده است، به تاریخ پیوست و از این پس باید آن را جنرال موتورز قدیم بنامیم. این شرکت از سال 2005 تاکنون 90 میلیارد دلار از دست داده است و بیش از 50 میلیارد دلار نیز بدهی دارد.

از آنجایی‌که اقتصاد آمریکا به طور حیرت‌آوری به صنایع خودروسازی وابسته بوده، در نتیجه ورشکستگی این صنعت آسیب زیادی متحمل شده است.

کد خبر 82621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز