همشهری آنلاین: سخنگوی کاخ سفید گفت دولت آمریکا در تصمیمات شرکت جنرال موتورز هیچ دخالتی نخواهد کرد.

رابرت گیبس در نشستی خبری با خبرنگاران مستقر در کاخ سفید درباره اعلام ورشکستگی شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا گفت: شرکت جنرال موتورز در یک مسیر متفاوت قرار گرفته است. جنرال موتورز امتیازات زیادی داد و درحال تغییر در ساختار خود است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، وی افزود: جنرال موتورز درحالی اعلام ورشکستگی کرده و خواستار استفاده از قانون ورشکستگی در آمریکا شده است که این شرکت بعد از 30 تا 90 روز از ورشکستگی خارج خواهد شد و ترازنامه‌ای خواهد داشت که هیچ بدهی در ان وجود نخواهد داشت. شرکت جنرال موتورز بعد از آنکه در ساختار خود تغییر ایجا کند قادر خواهد بود در عین فروختن تعداد بسیار کم خودرو در مقایسه با گذشته باز هم سوددهی داشته باشد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: یکی از راهبردهایی که برای خروج جنرال موتورز از بحران در نظرگرفته شده است، هدف دوام و ادامه بقای این شرکت و تقویت اقتصاد امریکا را دنبال می‌کند تا شرکت جنرال موتورز خودروهایی تولید کند که مردم می‌خواهند آنها را بخرند و درآمد کافی برای خرید آن را داشته باشند.

وی گفت: برای آنکه سرمایه‌گذاری مالیات دهندگان ‌آمریکایی دراین شرکت حفظ شود دولت آمریکا هیچ دخالتی در شرکت جنرال موتورز نخواهد داشت.

وی درپاسخ به سئوال خبرنگاری که گفته بود به نظر نمی‌رسد دولت آمریکا بتواند مقاومت کند و در امور شرکت جنرال موتورز دخالت نکند، گفت: بسیاری از تصمیمات مهمی که در جنرال موتورز گرفته می‌شود تصمیماتی هستند که خود شرکت می‌گیرد.

مجری فاکس نیوز بعد از پایان کنفرانس خبری سخنگوی کاخ سفید گفت: جنرال موتورز یکصد و 72 میلیارد دلار بدهی دارد.

پیش‌بینی افزایش فروش محصولات با تغییر سازماندهی جنرال موتورز

مدیر یکی از نمایندگی‌های فروش جنرال موتورز پیش‌بینی کرد: میزان فروش محصولات این شرکت با توجه به سازماندهی مجدد آن افزایش داشته باشد.
شبکه تلویزیونی سی ان ان برای بررسی آثار ورشکستگی شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا با مگی لیک خبرنگار خود در بخش اقتصادی گفت‌وگو کرد.

وی گفت: شرکت جنرال موتورز می‌خواهد که فرصت دوباره‌ای به‌دست آورد تا اعتماد مصرف کنندگان آمریکایی را به‌دست آورد.

خبرنگار سی ان ان که در داخل یکی از نمایندگی‌های فروش جنرال موتورز حضور داشت با مدیر این نمایندگی در نیوجرسی گفت‌و‌گو کرد.

دیوید فرائز گفت: شرکت جنرال موتورز به ورشکستگی رسیده است و سازماندهی مجدد این شرکت باعث روی آوردن مشتریان به محصولات این شرکت خواهد شد.

وی افزود: ما اکنون مدیران هوشمندی در جنرال موتورز داریم و فروش این شرکت درحال افزایش است.

تردید مدیر جنرال موتورز درباره تاثیر ورشکستگی این شرکت بر بازار

مدیر شرکت جنرال موتورز درخصوص میزان تاثیر ورشکستگی این شرکت به عنوان عاملی در بازار آمریکا ابزار تردید کرد.

فریتز هندرسون مدیر شرکت خودروسازی جنرال موتورز بعد از اعلام خبر ورشکستگی این شرکت درباره واکنش بازار آمریکا به خبر ورشکستگی جنرال موتورز گفت: اطمینان ندارم که ورشکستگی شرکت جنرال موتورز تا چه حد می‌تواند به عنوان عاملی در بازار خود را نشان دهد چون عوامل دیگری هم محرک بازار آمریکا هستند، اما به هرحال امروز از جنبه تعریفی که برای شرکت جنرال موتورز صورت گرفت نقطه عطفی محسوب می‌شود.[سی‌ان‌ان: جنرال موتورز به تاریخ پیوست]

فریتز هندرسون در واکنش به صحبت‌های باراک اوباما که گفته بود هدف دولت آمریکا کمک به جنرال موتورز برای ایستادن روی پای خود است، گفت: قطعا آنچه که رئیس جمهوری آمریکا گفته است دو مساله است.

یک مسئله خروج سریع شرکت از ورشکستگی است که برای آن 30 تا 90 روز در نظر گرفته شده است و جنرال موتورز هم به طور کامل مطابق با این زمان حرکت خواهد کرد اما درخصوص واگذاری سهام باید گفت که این روند چند سالی طول خواهد کشید.

وی افزود: بسته شدن برخی نمایندگی‌های فروش جنرال موتورز به تصمیم مدیریت این شرکت بستگی خواهد داشت.

وی گفت: در محصولات جدید جنرال موتورز از جنبه میزان مصرف سوخت کارایی بیشتری وجود خواهد داشت.

کد خبر 82696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز