دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: حذف مردودی از پایه اول متوسطه در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شده و در حال بررسی است

مهدی ناصری ـ مدیرکل سنجش آموزش و پرورش کشور ـ در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر با بیان این که موضوع حذف مردودی از اول متوسطه در کمیسیون اساسنامه‌ها و مقررات شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی است، گفت: بحث‌های کارشناسی زیادی در این زمینه وجود دارد.

این مقام مسئول توضیح داد: عده‌ای می‌گویند، حذف مردودی از اول متوسطه برای جلوگیری از افت تحصیلی لازم است، زیرا دانش‌آموزان نباید صرفا برای دو درس مردود شوند، بلکه باید به پایه بالاتر تحصیلی انتقال یابند و سپس این دو درس را جبران کنند؛ همان طور که در پایه‌های دوم و سوم متوسطه این گونه است.

وی با بیان این که طرح مذکور موافق و مخالف، کم ندارد، اظهار کرد: در هنگام تبدیل نظام ترمی به سالی، در پایه اول متوسطه «مردودی» وجود نداشت، اما خود آموزش و پرورشی‌ها و آن کسانی که درگیر آموزش متوسطه بودند، خواستار ایجاد «مردودی» در پایه اول متوسطه شدند.

او افزود: بر این اساس، «مردودی» در پایه اول متوسطه ایجاد شد، زیرا به اعتقاد بنیان‌گذاران مردودی در این پایه، اگر پایه اول متوسطه بدون مردودی باشد، گذراندن تعداد زیادی از درس‌های نمره مردودی، برای آخر سال می‌ماند و کار دانش‌آموز با سختی مواجه می‌شود و دو سال سرمایه اسنادی و مادی از دست می‌رود.

کد خبر 82640

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز