سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

سیدنی: مرد 46 ساله‌ای که تاکنون از 80 برج مرتفع در سراسر جهان بالا رفته است در استرالیا دستگیر شد.

این مرد ماجراجو بدون کسب مجوز پلیس و در حالی که هیچ تجهیزاتی برای حفظ ایمنی به همراه نداشت از یک برج که بیش از 200 متر ارتفاع داشت، بالا رفت و پس از رسیدن به طبقه چهل و یکم، پایین آمدن از برج را آغاز کرد.

اما در حالی که هنوز یک طبقه با زمین فاصله داشت، توسط ماموران پلیس دستگیر شد. پلیس می‌گوید او با این کار خطرناک جانش را به خطر انداخته و می‌توانسته نظم شهر را به هم بزند.

به همین دلیل قرار است مرد عنکبوتی در دادگاه محاکمه شود تا شاید رضایت دهد از این اقدامات خطرناک که هر از گاهی به آن دست می‌زند، صرفنظر کند.

سقوط سارق از طبقه پنجم

کالیفرنیا: پلیس می‌گوید مرد سارقی که در حال فرار از دست ماموران بوده از طبقه پنجم ساختمان سقوط کرده است. این مرد کیف پول پیرزنی را سرقت کرد و به سرعت پا به فرار گذاشت، اما ماموران پلیس که در نزدیکی این محل بودند به تعقیبش پرداختند و او را تا داخل یک ساختمان 5 طبقه تعقیب کردند.

این جوان 30 ساله که از داخل ساختمان راه فرار نداشت و از سوی دیگر ماموران هرلحظه به او نزدیک‌تر می‌شدند وارد یکی از واحد‌های طبقه پنجم شد و خود را از تراس این واحد به پایین پرتاب کرد.

یکی از ماموران پلیس در این ارتباط گفت: وقتی او خودش را پرتاب کرد، گمان کردیم که می‌خواهد خودکشی کند اما گویا او قصد داشته با این روش خطرناک از دست ماموران فرار کند. گفتنی است استخوان‌های این مرد از چند قسمت دچار شکستگی شده و باید تا مدت‌ها در بیمارستان به‌سر ببرد؛ البته پس از مرخص شدن از بیمارستان، محاکمه و زندان در انتظارش خواهد بود.

پرواز چرخ‌ها

زوریخ: خودرویی که با سرعت زیاد در حال حرکت در یکی از بزرگراه‌ها بود، به‌طور ناگهانی هر 4 چرخش را از دست داد. راننده و سرنشینان این خودرو که به طرز معجزه‌آسایی از مرگ حتمی جان سالم به در برده‌اند به خبرنگاران گفتند: خودرو در حال حرکت بود و در ظاهر همه‌چیز به‌خوبی پیش می‌رفت اما در عرض چند ثانیه 4 چرخ خودرو همزمان با هم از خودرو جدا و خودرو در وسط بزرگراه متوقف شد.

البته مشخص نیست که دلیل اصلی این سانحه چه بوده اما مکانیکی که خودرو را بازدید کرده، فرسودگی محل اتصال چرخ‌ها را یکی از دلایل این سانحه می‌داند.

گفتنی است در جریان این حادثه هیچ‌کدام از سرنشینان خودرو آسیب ندیدند و با وجود اینکه خودرو در وسط بزرگراه متوقف شد، خودروی دیگری با آن برخورد نکرد. البته بلافاصله راننده این خودرو با پلیس تماس گرفت تا بزرگراه را مسدود کند و امکان انتقال این خودرو به حاشیه بزرگراه وجود داشته باشد.

غذای عجیب در رستوران چینی

پکن: مقامات اداره بهداشت چین سرو یکی از غذا‌های عجیب در رستوران‌های این کشور را ممنوع کرده‌اند. شیوه پخت این غذا اینگونه بود که در مقابل چشم مشتری، یک مار زهر‌دار جوجه‌ها را نیش می‌زد و سپس سرآشپز از آنها برای پخت غذا استفاده می‌کرد.

هرچند رستوران‌ها اعلام کردند که هدف از این اقدام نشان دادن تازگی مواد غذایی به مشتریان است اما مقامات اداره بهداشت معتقدند این روش به هیچ وجه بهداشتی نبوده و می‌تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد.

البته در مقابل، برخی از آشپز‌های این رستوران‌ها می‌گویند زهر مار که وارد بدن جوجه‌ها می‌شود به سالم نگهداشتن بدن انسان‌ها و تسهیل جریان خون کمک می‌کند. 

با این حال ممنوع شدن اجرای این شیوه آشپزی در همه رستوران‌ها به اجرا درآمده است زیرا نه تنها ظاهر خوشایندی برای مشتریان ندارد، بلکه می‌تواند سلامت آنها را نیز تهدید کند.

کد خبر 82749

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز