جمعه ۱۵ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

دهلی: جشنواره سنتی رنگ‌پاشی مردم هند به روی یکدیگر در کنار رودخانه‌ «گنگ» برگزار شد

و طی آن هزاران نفر به رنگ‌های گوناگون در آمدند تا به این وسیله گردشگران پرشمار هند نیز چند ساعتی سرگرم شوند.

مردم هند همه‌ساله در چنین روزهایی به رسم یک سنت دیرینه ، کنار رودخانه‌ «گنگ» جمع می‌شوند و جشنواره‌ منحصر به فردی بر پا می‌کنند که طی آن چندصد کیلو رنگ برای پاشیدن به دیگران مصرف می‌شود.

شرکت کنندگان در این مراسم ابتدا به روی یکدیگر رنگ می‌پاشند و بعد دعا می‌خوانند. این آیین با اسقبال گردشگران رو به رو شده است و گفته می‌شود از محل آن درآمد خوبی نصیب مردم می‌شود.

بزرگ‌ترین هواپیمای خصوصی

آمستردام: بزرگ‌ترین هواپیمای خصوصی جهان قرار است تا چند ماه آینده ساخته شود و خریدار پولدار آن باید بابت آن دست‌کم 300 میلیون پوند بپردازد. این هواپیمای خصوصی که نمونه عادی آن قادر است 850 مسافر را جابه‌جا کند دارای چندین و چند سالن بزرگ و امکانات ویژه است.

برای نمونه صاحب آن می‌تواند در یک سالن بزرگ به پیانو گوش کند و در سالن‌های دیگر به غذاخوری و دیگر تفریحات بپردازد. این قصر پرنده عجیب دارای یک گاراژ خودرو است که صاحب آن می‌تواند خودروی آخرین مدل خود را در آن جای دهد و نگران جابه‌جایی آن نباشد.

شرکت تولید کننده این ایرباس 380 مدعی است که این هواپیما هیچ نمونه مشابه دیگری با این ابعاد ندارد و خریدار آن به طور حتم دارای بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین هواپیمای خصوصی جهان خواهد بود. با وجود این، هنوز در مورد ثبت این هواپیما در کتاب رکورد‌های گینس خبری منتشر نشده است.

فسیل 200 میلیون ساله دایناسور

پاریس: باستان‌شناسان، فسیل نیمه کامل گونه‌‌ای از دایناسور دریایی را کشف کردند که قدمت آن به 200میلیون سال می‌رسد. دیرینه شناسانی که در اعماق آ‌ب‌های کانال «مانش» سرگرم جست و جو بودند فسیل نیمه‌کامل اما 200میلیون ساله یک دایناسور دریایی را کشف کردند و از قدمت آن شگفت‌زده شدند.

فسیل دایناسور 4متری موسوم به «پلیسیوسوری» به موزه تاریخ طبیعی «لندن» فرستاده شد تا برای عموم به نمایش در‌آید. پلیسیوسورها در عصر «ژوراسیک» در منطقه کم عمق کانال «مانش» که آن زمان دریای استوایی بود می زیستند.

پیش‌تر با کشف فسیل دایناسورهای «پوزه ‌اردکی» موسوم به «هادروسورس» که سر آنها شبیه  تبر بود فصل جدیدی در تاریخ طبیعی مکزیک گشوده شد اما کشف این دایناسور نشان داد که در چنین مناطقی نیز می‌توان انتظار کشف دایناسور‌ها را داشت.

سفرهای فضایی انسان را زشت می‌کند

منچستر: یک دانشمند به تازگی نتایج تحقیقاتش در‌باره سفرهای بلند مدت فضایی را منتشر کرده است که مسلما به مذاق آنهایی که به زیبایی ظاهری بیش از سفرهای فضایی  اهمیت می‌دهند خوش نخواهد آمد.

این دانشمند مدعی است که سفرهای فضایی بلند مدت انسان را چاق، کوتاه‌قد و حتی طاس خواهد کرد. به گفته وی فضانوردان در طول سفرهای فضایی با دشواری‌های بیولوژیک بسیاری مواجه خواهند بود که یکی از آنها رشد ناموزون و کند استخوان‌هاست.

در این صورت استخوان‌ها رشد منظم و بموقعی نخواهد داشت و در نتیجه بدن فضانوردان ضعیف و بدقواره خواهد شد اما کار به همین‌جا ختم نمی‌شود، نبود گرانش باعث می‌شود مایعات بدن به سمت بالا حرکت کنند و در دراز مدت مایعاتی که زیر جمجمه افراد جمع می‌شوند سر فضانوردان را هم بدقواره خواهد کرد.

کد خبر 82888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز