پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۳۹
۰ نفر

شبنم شکوریان: تیم هندبال پارس جنوبی، نایب قهرمان فصل پیش لیگ برتر هندبال کشور درحالی در آستانه انحلال قرار دارد که شایعات زیادی مبنی بر واگذاری سهمیه این تیم به تیم نفت و گاز گچساران وجود دارد.

علی حیات پور، رئیس کمیته مسابقات هندبال در این باره گفت: «با انصراف پارس جنوبی از حضور در لیگ 88 مسئولان تیم نفت و گاز گچساران خواهان جایگزینی شدند اما هیچ تصمیم نهایی در این خصوص گرفته نشده است.

 در حالی که به گفته مسئولان فدراسیون هندبال، سهمیه لیگ برتر تیم هندبال پارس جنوبی به‌زودی به تیم دیگری واگذار می‌شود، دست‌اندرکاران این تیم معتقدند مسئولان نباید با واگذاری سهمیه این تیم به تیم‌های زیرگروه موجب نابودی این تیم شوند سهمیه آسیایی پارس جنوبی نیز با نظر فدراسیون به تیمی واجد شرایط واگذار می شود که این امر نیاز به بررسی دقیق و طولانی مدتی دارد.»

 در این ارتباط صادقی، سرمربی تیم هندبال پارس جنوبی گفت: «پارس جنوبی در آستانه انحلال قرار گرفته اما سهمیه آسیایی این تیم نباید بنا به تصمیم مدیران با واگذاری به یک تیم زیر گروه نابود شود. در بخش باشگاهی هندبال کشور تیم‌های فراوانی هستند که حضور یک یا 2 ساله‌ای در لیگ داشتند و پس از آن به‌دلیل مشکلات داخلی انصراف دادند اما پارس جنوبی از این دسته تیم‌ها نیست و نباید این استنباط را داشته باشیم که هندبال پارس جنوبی از بین رفته است.

 در جریان دقیق واگذاری امتیاز تیم نیستم اما از گوشه و کنار خبر می رسد که تیم نفت و گاز گچساران خواهان دریافت امتیاز پارس جنوبی برای فصل آینده است تا بعد به‌عنوان نایب قهرمان لیگ کشور در جام باشگاه‌های  آسیا حضور پیدا کند.»

سرمربی پارس جنوبی که به نظر می‌رسد از وضعیت واگذاری سهمیه تیم به تیم‌های زیرگروه ناراضی است ادامه داد: تیمی که در زیرگروه فعالیت داشته شایستگی واگذاری امتیاز تیم پارس جنوبی را که از بهترین تیم‌های حال حاضر هندبال کشور است ندارد بنابراین مدیران مربوطه و مسئولان فدراسیون نباید با تصمیم غلط سهمیه آسیایی پارس جنوبی را نابود و قربانی کنند. پس از اتمام لیگ 87 قراردادم با پارس جنوبی به اتمام رسید اما از این پس در هر جایی که لازم باشد حاضرم به تیم کمک کنم و در خدمت اعضای پارس جنوبی
 باشم.

صادقی در ارتباط با بازگشت تیم به لیگ برتر گفت:« در صورتی که منبع مالی یا باشگاهی مناسب بتواند مسئولیت پارس جنوبی را در ادامه راه بر عهده بگیرد می توانیم روند صعودی این تیم را شاهد باشیم و از ضربه زدن به پیکره هندبال کشور جلوگیری کنیم. توان فنی هر تیمی زمانی باعث موفقیت می شود که با بودجه مناسب و مدیریت صحیح همراه باشد بنابراین وضعیت امروز پارس جنوبی ایجاب می کند که با بررسی کارشناسانه در موقعیت ایده آلی برای ادامه فعالیت قرار بگیرد.»

این در حالی است که منصور قنبرزاده، رئیس امور ورزش و تربیت بدنی شرکت ملی نفت با اشاره به کناره‌گیری تیم‌های هندبال مردان و زنان پارس جنوبی و نفت تهران از لیگ‌های برتر گفت: «از آنجا که امکانات سخت‌افزاری باشگاه ورزشی نفت و گاز گچساران بسیار خوب است ما تصمیم گرفتیم این تیم را جایگزین تیم‌های نفت تهران و پارس جنوبی در لیگ هندبال کشور کنیم.

 در واقع قصد ما یکی کردن و ادغام تیم‌ها بوده است نه حذف تیم‌های نفت از مسابقات هندبال. تیم پارس جنوبی امکانات کافی برای ادامه حضور در لیگ برتر را نداشت.» با وجود صحبت‌های مسئولان و دست‌اندرکاران تیم پارس جنوبی هنوز تکلیف جانشین این تیم  در لیگ برتر مشخص نشده است .باید منتظر بود و دید آیا نفت و گاز گچساران جانشین نایب‌قهرمان فصل پیش لیگ برتر می‌شود و یا.....

همشهری استانها

کد خبر 82779

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز