چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حمایت از داوود توکلی، کنفدراسیون هندبال آسیا و آفریقا خواستار اخراج رئیس آمریکایی کمیته داوران شدند.

در حمایت از کاندیداتوری داوود توکلی برای ریاست بر کمیته داوران فدراسیون بین‌المللی هندبال ,(IHF) کنفدراسیون هندبال آسیا و آفریقا خواستار اخراج رئیس آمریکایی فعلی این کمیته پیش از انتخابات شدند.

به گزارش ایسنا، هفته‌ گذشته "کریستوفر آهل"، رئیس آمریکایی فعلی کمیته داوران به کاندیداتوری داوری توکلی برای ریاست این کمیته در رسانه‌های آلمانی حمله کرده بود و از سه عضو دیگر اروپایی کمیته داوران خواسته بود تا به تمام کشورهای شرکت کننده در اجلاس جهانی اعلام کنند که در صورت پیروزی توکلی در انتخابات او را حمایت نکنند و این عضو ایرانی را بایکوت کنند.

این در حالی است که به محض ورود داوود توکلی به قاهره، میزبان اجلاس جهانی، وی در پاسخ به خبرنگاران گفت: "پاسخ "آهل" را در جلسه فردا خواهم داد. کریستوفر با مصاحبه خارج از روحیه ورزشی اقدام به جنگ روانی کرده است. متاسفم که وی در این مرحله به جای دفاع از عملکرد خودش و ظرفیت داشتن در مباحثه فنی و کارشناسی، به تبلیغات منفی و اظهارات بی‌اساس و قابل پیگیری قانونی دست زده است."

پس از این مسائل، کنفدراسیون هندبال آسیا و آفریقا از رئیس مصری فدراسیون بین‌المللی خواستند که "کریستوفر آهل" را به دلیل اهانت به توکلی، پیش از شروع کنگره‌ جهانی، از انتخابات اخراج کنند.

داوود توکلی، داور ممتاز بین‌المللی کشورمان، رئیس کمیته داوران کنفدراسیون هندبال آسیا، عضو کمیته داوران و عضو هیات رئیسه فدراسیون بین‌المللی است و برای ریاست کمیته داوران کاندیدا شده است.

او در صورت احراز این پست، نخستین ایرانی و نخستین آسیایی خواهد بود که رئیس کمیته داوران فدراسیون بین‌المللی (IHF) می‌شود.

کد خبر 82794

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز