چهارشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پیکر پروین سلیمانی در میان مردم هنردوست از خانه سینما تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد.

به گزارش ایسنا در این مراسم که جمعی از هنرمندان نیز در کنار مردم حضور داشتند، داوود رشیدی، رئیس انجمن بازیگران در سخنانی با اشاره به حضور هنرمندان و مردم در تشییع این هنرمند گفت: این خصلت ما ایرانی‌هاست که همیشه جمع‌مان جمع است و به هنرمندان ارج می‌نهیم.

دراین برنامه که از ساعت 9 تا ساعت 10 صبح ادامه داشت بنا به وصیت پروین سلیمانی یکی از هنرمندان به‌نام «پایان خدایی» قطعه‌ای برای او دکلمه کرد.

محمدمهدی عسگر‌پور، کامران محمد ورشوچی، مریلا زارعی، محرم به‌سیم ، حمیده خیر‌آبادی، پوری بنایی، شهره لرستانی، حبیب اسماعیلی، علی‌اکبر ثقفی، پرویز پور‌حسینی، مهدی میامی، شاهد احمد‌لو، ملکه رنجبر، اصغر بیچاره،پوران درخشنده و ماه چهره خلیلی( نوه آن مرحومه) از حاضران مراسم بودند.

پیکر پروین سلیمانی، نادعلی‌ گویان به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) منتقل شد.

پروین سلیمانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون شامگاه گذشته ـ 11 خرداد ماه ـ از دنیا رفت.

این بازیگر که چندی پیش به‌دلیل تومور مغزی بدخیم در بیمارستان بستری بود، بعد از حدود یک ماه حالت نیمه بیهوشی در منزل پسرش درگذشت.

ماه چهره خلیلی، نوه این بازیگر به ایسنا گفت: طی یک ماه گذشته که مادر بزرگم را به خانه آوردیم، حرکت خاصی نداشت و تنها هنگامی که دستمان را در دستش می‌گذاشتیم آنرا می‌گرفت که در نهایت در همان سکوت از دنیا رفت.

پروین سلیمانی متولد 1301 در تهران، فعالیت هنری‌اش را از سال 1323 با بازی در نمایش «شهرزاد قصه‌گو» آغاز کرد و در همان زمان به‌عنوان گوینده با رادیو همکاری داشت.

 وی با فیلم «گل‌نسا» در سال 31 وارد سینما شد و طی بیش از 60 سال در حدود 80 فیلم ایفای نقش کرد که از میان آنها می‌توان به «خاک»، «شازده احتجاب»، «بوف کور»، «کندو»، «گوزن‌ها»، «غزل‌»، «آشیانه مهر»، «شبح کژدم»، «بگذار زندگی کنم»، «آن سوی آتش»، «سرب»، «زمان از دست‌رفته»، «ابلیس»، «افسانه آه»، «هنرپیشه»، «شب روباه»، «سلطان و غزل» اشاره کرد.

پروین سلیمانی در دهمین جشنواره‌ی فیلم فجر برای بازی در فیلم «دیگه چه خبر» تقدیر شد، اما حضور این بازیگر در مجموعه‌های تلویزیونی به‌ویژه نقش او در مجموعه «تعطیلات نوروزی» بیشتر در خاطره‌ها مانده است و از دیگر سریال‌هایش می‌توان به «گل پامچال»، «خاله سارا»، «این خانه دور است»، «مدرسه مادربزرگ‌ها»، «فکر پلید»، «تهران 11 و کاشانه» نام برد.

گفتنی مراسم ختم آن زنده‌یاد 16 خرداد ماه در مسجد حجت‌بن الحسن واقع در خیابان سهروردی از ساعت 18 تا 19 و 30 برگزار خواهد شد.

کد خبر 82805

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز