یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۰۶
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: تمدید یکماهه اعلام آمادگی تیم‌های والیبال برای شرکت در رقابت‌های این فصل لیگ برتر و دسته یک باشگاه‌ها از سوی سازمان لیگ با گذشت دو هفته چندان ثمربخش نبود ...

و تا این لحظه برای شرکت  در رقابت‌های لیگ برتر داماش گیلان، دانشگاه آزاد، سایپا، ارتعاشات صنعتی و پتروشیمی و برای حضور در رقابت‌های دسته یک نیز جیحون آق‌قلعه، آب منطقه‌ای شیروان، گاز سرخس، باریج اسانس کاشان و ملی حفاری ثبت‌نام کرده‌اند.

مسئولان سازمان لیگ امیدوارند که با حد نصاب رسیدن تیم‌ها در زمان‌های تعیین شده بتوانند مسابقات جام‌حذفی را برگزار کنند، بازی‌هایی که چند سالی است وعده آن داده می‌شود، اما به دلیل دیر شکل گرفتن تیم‌ها هر ساله به تاخیر می‌افتد. امسال هم 20 خرداد، زمان اولیه برپایی این مسابقات بود که در ابتدا قرار بود تیم‌های زیرگروه در مرحله اول شرکت کنند، ولی بعید به نظر می‌رسد که در این تاریخ، این بازی‌ها آغاز شود. همه چیز بستگی به آمادگی تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات زیرگروه دارد.

برگزاری جام حذفی

محمود حداد، رئیس سازمان لیگ درباره جام حذفی می‌گوید:‌ «ما برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم و منتظر اعلام آمادگی تیم‌ها هستیم. اگر آنان به موقع ثبت‌نام کنند، باز هم برای برگزاری این مسابقات فرصت خواهیم داشت. زمان برای برگزاری این مسابقات هست.» وی در مورد اینکه آیا با وجود تمدید یک‌ماهه زمان اعلام آمادگی تیم‌ها، سازمان لیگ همانند فصل پیش به تمدید‌های بعدی روی خواهد آورد، گفت:‌ «امسال چنین قصدی نداریم و در پایان ماه خرداد تیم‌های متقاضی حضور در این رقابت‌ها را جایگزین تیم‌های غایب خواهیم کرد.»

رئیس سازمان لیگ از تیم‌های تبریز، گل‌گهر، مهرام و بانک کشاورزی به عنوان تیم‌های متقاضی حضور در لیگ‌برتر یاد کرد. وی درباره اصلاح آیین‌نامه لیگ هم یادآور شد: «اصلاحاتی از سوی مربیان حاضر در لیگ به فدراسیون رسیده که این اصلاحات در آیین‌نامه منظور خواهد شد.»

حداد در مورد نحوه حضور بازیکنان خارجی گفت: «هر تیم می‌تواند 3 بازیکن خارجی داشته و در هنگام بازی از وجود دو تن از آنان در ترکیب اصلی استفاده کند. امسال همچنین تیم‌ها پس از گذشت یک هفته از صدور مجوز بازیکن خارجی می‌توانند از آنان سود ببرند و همانند سال‌های گذشته فرصت ارزیابی بیشتری در این زمینه خواهند داشت.»

دگرگونی در ترکیب‌ تیم‌ها

در این فصل شاهد تغییرات زیادی در کادر فنی و بازیکنان تیم‌های حاضر در لیگ خواهیم بود. درحالی که پیکان، مدافع عنوان قهرمانی وضعیتی نامشخص برای حضور در رقابت‌های این فصل دارد، سایپا با تمدید قرارداد فرید صائبی سرمربی فصل گذشته خود با تغییراتی در بخش سرپرستی روبه‌رو بوده و نجف‌پور مسئول سابق کمیته آموزش فدراسیون هندبال ر ، جانشین هاشمی کرده است.

یار احمدی بازیکن سابق تیم منتخب تهران نیز به عنوان مدیر فنی در این تیم منصوب شد. سایپا با اکثر مهره‌های کلیدی فصل قبل خود قرارداد بسته است و ایوانوف، ملی‌پوش بلغاری فصل گذشته بیم نیز یکی از دو بازیکن خارجی این تیم خواهد بود.

داماش گیلان در این فصل سکان هدایت خود را به حسین معدنی، سرمربی تیم ملی سپرده است. جهانگیر ترابپور و فرید آخوندزاده نیز کمک‌های او خواهند بود.

دانشگاه آزاد با حمید موحدی در این فصل همچنان در لیگ برتر حاضر است و ارتعاشات صنعتی نیز انتخاب بازیکنان و کادر فنی خود را به کیومرث کرده، مجری برنامه توپ و تور تلویزیون واگذار کرده تا امسال او در غیاب معدنی همه کاره این تیم تازه وارد باشد.

کارخانه در پتروشیمی

پتروشیمی ماهشهر که فصل پیش با «ست‌کوویچ» نتوانست به اهدافش در لیگ برتر برسد، این بار با مصطفی کارخانه به دنبال کسب عنوان قهرمانی است. کارخانه امروز در شرایطی راهی ماهشهر می‌شود که مهرام هم به‌طور جدی خواستار حضور او در این تیم است.

یاوری عضو شورای ورزش باشگاه پتروشیمی و مسئول روابط عمومی این شرکت با تایید حضور کارخانه در این باشگاه گفت: «شورای ورزش باشگاه پتروشیمی با تغییر سیاست و روی آوردن به مربیان کارآمد داخلی به دنبال کسب عنوان قهرمانی در رشته والیبال و بسکتبال است و ما امیدواریم با مربیانی چون کارخانه در والیبال و شاهین طبع در بسکتبال به نتایج دلخواه خود در این فصل برسیم.»

حضور کارخانه در این باشگاه امروز پس از نشست با مسئولان شورای ورزش پتروشیمی مشخص می‌شود و شاهین‌طبع هم اعلام کرده است با حل مشکلات شخصی‌اش به درخواست نماینده جنوب پاسخ خواهد داد.

کد خبر 82973

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز