یک عضو شورای شهر تهران خواستار تدوین طرح جامع ویژه برای بازار بزرگ تهران شد.توجه به شاخص‌های ایمنی و فرهنیگ از جمله نکات مورد خواست وی بود.

بازار تهران

به گزارش همشهری آنلاین، وحیدرضا محمدی انارکی با حضور در صحن علنی شورای شهر در واکنش به گزارش عضو شورای شهر در خصوص وضعیت ایمنی بازار تهران گفت: عمده موضوعاتی که در بازار وجود دارد به علت تعدد دستگاه ها است بگونه ای که ۳۰ درصد بازار اوقافی است که باید سازمان اوقاف به تکلیف خود عمل کند. همچنین ۴۰ درصد بازار نیز در حوزه میراث فرهنگی است و مابقی بازار نیز متاثر از مسائل میراثی است که باید هر اقدامی در بازار تهران با نظر میراث فرهنگی باشد.

او با بیان اینکه در این مدت، اتفاقات خوبی رخ داده و ۳۴ سرای بازار و تیمچه و بالغ بر ۳۰۰۰ واحد تجاری ایمن سازی شدند، گفت: البته باید صنوف هم اقداماتی در این زمینه انجام دهند و فارغ از رابطه مالک و سرقفلی و... باید به ایمن سازی ملک خود اقدام کنند.

محمدی افزود: با اعتبارات جاری شهرداری امکان تحقق ایمن سازی بازار میسر نیست و بحران حل نمی شود و باید اعتباری بگذاریم و یک کار رقابتی شکل بگیرد تا ۳۴ سرا در حوزه ایمن سازی رقابت کنند.

او با بیان اینکه داخل سراها و مجموعه ها مشکلی نیست و کسبه مکلف به ایمن سازی هستند و دستور مراجه قضایی را هم گرفتیم، گفت: هیچ مانعی در ایمن سازی بازار وجود ندارد اما باید اعتبار و ردیف ایمنی برای بازار داشته باشیم و البته سهم شهرداری در ایمن سازی ۲۰ درصد است.

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران نیز در واکنش به وضعیت ایمنی بازار بزرگ تهران با بیان اینکه بازار تهران نیازمند طرح جامع ویژه است، گفت: این در حالی است که باید پیوست های فرهنگی و اجتماعی هم لحاظ شود.

او با بیان اینکه بازار تهران بر محلات اطراف خود اثر گذاشته است، اظهار کرد: محلاتی همچون هرندی و قیام از بازار تأثیر گرفتند بگونه ای که در جنب بازار اتباع زیادی در این محلات زندگی می‌کنند که کسب و کارشان در انبارهای بازار است.

امانی ضمن هشدار در مورد وضعیت ایمنی بازار تهران گفت: از همین حالا میزان مراجعه کنندگان به بازار در آستانه سال نو افزایش یافته و باید نهایت دقت شود که حادثه‌ای در بازار تهران نداشته باشیم و طرحی که شهرداری تهران برای بازار دارد را به شورای شهر بیاورد.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیز در این باره گفت: غروب در بازار، کسبه جعبه ها و کارتن‌های خالی خود را وسط بازار می‌ریزند که با اشاره آتش سیگار هم ممکن است یک فاجعه بزرگ ایجاد کند و در این میان نیروهای خدمات شهری مجبورند بازار را سریع پاکسازی کنند.

کد خبر 830704
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha