جمعه ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۱:۰۵
۰ نفر

سیدرضا رحیمی: حدود دو هفته به کنکور باقی‌مانده؛ این روزها از چند جهت اهمیت ویژه‌ای دارد:

1 - دوره‌های سریع

همه دانش‌آموزانی که  طی یک سال گذشته به خوبی مطالعه کرده‌اند، باز هم هنگام دوره و مرور مجدد به مطالبی برمی‌خورند که ممکن است برایشان تازگی داشته باشد. این روزها هم که مشغول دوره کردن، آن هم از نوع سریع آن هستید، بهترین فرصت را دارید تا نکته‌هایی را که برایتان ایجاد مشکل می‌کند، یک‌بار دیگر بازخوانی و در یادگیری بیشتر آن تلاش کنید.

2 - مهارت تست زنی

قطعاً شما نیز طی یکی دو ماه اخیر، روی این مهارت خود کار کرده و با تمرین انواع تست‌ها و پاسخ‌‌دهی به شیوه‌های مختلف، مهارت خود را افزایش داده‌اید. از جمله اقدام‌هایی که لازم بوده انجام بدهید، مشخص کردن قسمت‌هایی است که به غلط پاسخ داده‌اید. این تست‌ها از اهمیت خاصی برخوردار هستند، زیرا بخشی از پاسخ درست آنها را می‌دانید و احتمالاً کمی بی‌دقتی باعث شده که پاسخ‌های غلط بدهید. مرور چند باره این تست‌ها باعث می‌شود تا در صورت‌ مواجه شدن با سؤال‌های متفاوت در کنکور، بتوانید به راحتی به آن پرسش‌ها پاسخ دهید.

3 - تقویت روانی

سعی کنید خود را از لحاظ روانی تقویت کرده و از هر گونه منفی‌نگری یا   ضعیف دیدن خود جداً بپرهیزید. یقین بدانید اگر تلاش کرده یا خوب درس خوانده  و به اندازه لازم تست زده باشید و از همه مهم‌تر  توکلتان به خدا باشد، حتماً موفقیت از آن شماست.

4 - حفظ سلامت بدنی

سلامت بدنی از جمله چیزهایی است که به دلیل همیشگی بودن آن، چندان به چشم نمی‌آید، مگر زمانی که خدای ناکرده، دچار بیماری می‌شویم. بنابر این نباید نسبت به آن غفلت کرد. اما از آنجا که این موضوع برای موفقیت در کنکور نیز بسیار اهمیت دارد، باید در این روزهای باقی‌مانده بسیار دقت کنیم تا از انجام هر فعالیتی که این موضوع را به خطر می‌اندازد، اجتناب کنیم. شاید یک دل‌درد ساده در روز کنکور تمام زحمت‌های یک‌ساله ما را هدر بدهد.

5 - حفظ آرامش خانوادگی

با وجودی که کنکور برای اعضای خانواده‌ شما هم اهمیت دارد، باید این را بدانید که شاید خواهر یا برادر کوچک‌ترتان به اندازه‌ شما نسبت به کنکور حساسیت و دل‌نگرانی ندارد، بنابراین برخوردهای تند با آنها، نه تنها اعصاب شما را به هم می‌ریزد، بلکه فضای خانه را برای مطالعه قابل قبول به‌هم می‌زند. تمام تلاش‌تان این باشد که به همراه خانواده محیطی مناسب برای این روزهای خود فراهم کنید.

کد خبر 83081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز