ناصر حجازی، احمدرضا عابدزاده و سیدمهدی رحمتی ۳ دروازه‌بان تیم ملی ایران هستند که همراه با بیرانوند در طول تاریخ ماندگاری بیشتری داشته‌اند. همین موضوع باعث شد عملکرد و آمار آن‌ها مورد قیاس قرار بگیرد.

بیرانوند

به گزارش همشهری آنلاین پس از بازگشت تیم ملی ایران از قطر، علیرضا بیرانوند در ادعایی جنجالی مدعی شد نسل فعلی تیم ملی بهترین نسل تاریخ فوتبال ایران است. ادعای بزرگی که واکنش‌های زیادی را در پی داشت و حتی باعث شد بازیکنان قدیمی تیم ملی هم به صحبت‌های بیرانوند پاسخ بدهند. بیرانوند درحالی چنین ادعایی را مطرح کرد که پس از حذف تیم ملی، بازیکنان به‌شدت مورد انتقاد قرار داشتند و صحبت‌های او هم باعث شد این انتقادات شدیدتر شود. از طرفی با توجه به اینکه این ادعا از طرف بیرانوند مطرح شده، عملکرد او با دروازه‌بان‌های تیم ملی در طول تاریخ هم مورد قیاس قرار گرفته است. ناصر حجازی، احمدرضا عابدزاده و سیدمهدی رحمتی ۳ دروازه‌بان تیم ملی ایران هستند که همراه با بیرانوند در طول تاریخ ماندگاری بیشتری داشته‌اند. همین موضوع باعث شد عملکرد و آمار آن‌ها مورد قیاس قرار بگیرد.

ناصر حجازی

اسطوره فوتبال ایران که سال‌ها دروازه‌بان شماره یک تیم ملی بود و در تیمی که برای نخستین بار به جام جهانی راه یافت هم حضور داشت. مرحوم ناصر حجازی مجموعا ۶۲ بازی برای تیم ملی انجام داد و با ثبت ۲۳ کلین‌شیت پنجمین دروازه‌بان برتر تاریخ تیم ملی از این حیث محسوب می‌شود. البته با توجه به زمان بازی حجازی آمار پایین کلین‌شیت‌های او نسبت به بیرانوند و بقیه گلرها تا حدودی طبیعی به نظر می‌رسد. حجازی همراه با تیم ملی ایران قهرمانی در جام ملت‌های آسیا تجربه کرد و با استقلال هم قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد. ۲ عنوانی که فوتبال ایران سال‌هاست در حسرت آن‌ها به سر می‌برد.

یکی از اتفاقات عجیب دوران بازی حجازی قانون ۲۹ سال‌ها بود که باعث دوری او از تیم ملی شد و اجازه نداد تعداد بازی‌هایش بیش از این شود. یکی از درخشان‌ترین نمایش‌های حجازی در تیم ملی بازی معروف با تیم کره‌شمالی بود که در ان زمان قدرت زیادی داشت.

احمدرضا عابدزاده

او یکی از محبوب‌ترین فوتبالیست‌ها و ورزشکاران تاریخ محسوب می‌شود و حتی همین حالا که فوتبال را کنار گذاشته هم مورد توجه قرار دارد. عابدزاده در ۷۶ بازی ملی خود ۳۳ کلین‌شیت کرد و تا سال‌ها رکورددار بازی ملی به عنوان دروازه‌بان و بسته‌ نگه‌داشتن دروازه تیم ملی بود. او با تیم ملی پس از ۲۰ سال به جام جهانی راه یافت و یکی از ارکان اصلی تیمی بود که به جام جهانی ۱۹۹۸ رسید و عملکرد درخشانش در بازی با استرالیا پس از ۲۶ سال همچنان در یادها باقی مانده است. عابدزاده گرچه موفق به فتح جام ملت‌های آسیا نشد، ولی مثل حجازی با استقلال قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کرد و در تیمی که اولین برد ایران در تاریخ جام جهانی را کسب کرد هم حضور داشت.

درخشش عابدزاده در ضربات پنالتی بازی با چین یکی از بهترین عملکردهای او در تیم ملی بود ولی دیدار با استرالیا اوج کار او محسوب می‌شود.

سیدمهدی رحمتی

با انجام ۷۷ بازی ملی گرچه بیش از هر دروازه‌بان دیگری درون دروازه تیم ملی ایستاده ولی دوران ملی او حسرت‌های زیادی را به همراه داشته است. رحمتی در شرایطی این تعداد بازی ملی را انجام داده که آخرین بازی‌اش مقابل ازبکستان در سن ۳۰ سالگی بود و پس از آن به دلیل مشکلاتش با کارلوس کی‌روش هرگز رنگ دروازه ایران را ندید. او فرصت حضور در جام جهانی را هم داشت که به دلیل همین مشکلات دعوت نشد و کارنامه ملی‌اش به ۲ حضور در جام ملت‌های آسیا محدود شده است.

رحمتی مانند عابدزاده ۳۳ کلین‌شیت با لباس تیم ملی داشت و پیش از رکوردشکنی بیرانوند از این حیث صدرنشین بود. او با انجام ۷۷ بازی یکی از طولانی‌ترین دوره‌ها را درون دروازه ایران داشت و شاید اگر اتفاقات پس از بازی با ازبکستان نبود، به اولین گلر تاریخ ایران تبدیل می‌شد که تعداد بازی‌هایش را سه‌رقمی می‌کرد. بازی دوستانه با برزیل و دیدار با کره‌جنوبی در آزادی که ایران با گل جواد نکونام برنده شد، از جمله نمایش‌های ویژه رحمتی در پیراهن سفیدرنگ ایران محسوب می‌شود.

علیرضا بیرانوند

پس از خداحافظی رحمتی از تیم ملی، رحمان احمدی و علیرضا حقیقی فرصت بازی به عنوان گلر اصلی را به‌دست آوردند ولی علیرضا بیرانوند خیلی زود جایگاه این نفرات را تصاحب کرد و اکنون حدود ۸ سال است که گلر شماره یک تیم ملی به حساب می‌آید. بیرانوند ۳ جام ملت‌ها و ۲ جام جهانی را با تیم ملی تجربه کرده و ماندگارترین صحنه دوران حرفه‌ای او هم در جام جهانی ۲۰۱۸ رقم خورد که پنالتی کریستیانو رونالدو را مهار کرد. او ۲ بار با تیم ملی در جام جهانی پیروز شده و با ۲ کلین‌شیت بهترین آمار ایران در جام جهانی را دارد.

بیرانوند تاکنون ۷۰ بازی ملی انجام داده و ۳۶ کلین‌شیت کرده تا از رکورد عابدزاده و رحمتی عبور کند و رکورددار کلین‌شیت در تاریخ تیم ملی شود. او احتمالا به‌زودی با عبور از ۷۷ بازی ملی، دیگر رکورد رحمتی را هم خواهد شکست. او با ۶ کلین‌شیت در جام ملت‌های آسیا، به همراه عابدزاده از این حیث هم بهترین آمار تیم ملی را دارد.

کد خبر 832041

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 99
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 23
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    57 7
    ایول آمارش خوبه ولی تو بازی با قطر که حساس بود ۳ تا گل خورد دوتاش را نخورده بود جام برای ما بود
    • فاطمه IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      85 31
      عقاب آسیا فقط احمدرضا عابدزاده
  • مجبد IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    70 15
    سلام تو بگو 1000 کلین شیت یا بسته نگهداشتن دروازه بدون گرفتن یک جام قهرمانی چه ارزشی داره این آمار
    • سیدمحمدمهدی IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      17 12
      مگه آقای عابدزاده جام ملت ها قهرمانی داره
  • حسین پورزاد پرسپولیسی IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    76 31
    عابدزاده بهترین دروازبان تاریخ ایران تمام
    • سهیل AE ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      26 12
      اون موقع فضای مجازی نبود ولی یادمه عابدزاده هم مثل امروز بیرانوند و گاهی وقتها هم بدتر چند پاس رو به عقب و لایه و توپهایی که حتی یه بچه ده ساله هم می‌تونست مهار کنه وارد دروازه اش میشد اما ناگفته نماند توپ‌های غیر ممکن که حتی پیتر چک هم نمی‌توانست مهار کنه با یک دست می‌گرفت این هم شگردش بود
  • غلامرضا IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    25 13
    ازاسم ناصرگوگل میترسه 🤣🤣🤣ناصرحجازی 2قهرمانی اول لیست... میگن بیرانوند بازی با قطر عمدا گل خورده که این کارش از چشم مردم میافته.... وگرنه امارش خیلی خوبه
  • علی IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    86 19
    توروخدا بیرانوند با اسطوره ها مقایسه نکنید
    • مصطفی IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      40 8
      اره بخدا بیرانوند چی هست که بگن باناصرخان مقایسه اش کنی
  • م IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    43 23
    بی‌طرفانه فعلا نیازمند بهترینه
    • جوابگوی اسکلان IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      4 5
      🤣🤣🤣🤣 باشه ، تو راست میگی 🤣🤣🤣
  • Papay IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    60 31
    بیرانوند بعنوان بهترین دلقک میشه انتخابش کرد
  • محمد IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    77 42
    عابدزاده محبوبترین وبهترین دروازبان تاریخ ایران واسیاست اصلا کسی قابل مقایسه نیست باهاش
    • حمید IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      15 27
      تو خوبی؟ قطعا بیرو یکی از بهترین هاست.بر ذات بد لعنت.
  • محمدرضا IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    49 28
    واقعا که راست گفتید،عابدزاده عملکردش عالی بود،اما بی شک محبوب‌ترین ورزشکار تاریخ ایرانه
  • امیر IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    57 15
    بیرانوندبااین بازی‌های اسیای۶تایی شده رکوردارضعیف ترین دروازبان وبدترین گل خورده هست تواسیا
  • محمدرضا IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    70 25
    اصلا حیفه اسم این آدمو در کنار عابدزاده و ناصر خان بیاری اصلا از نظر شخصیتی هم قابل مقایسه نیست چه برسه به عملکرد فنی
  • بابک IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    36 65
    فشاری هاش قرص فشار بخورن فعلا.ما کاری ب گل خوردن و نخوردنش نداریم اگ بیرو نبود همون یک هشتم باید برمیگشتن خونه.الان هم ک سواد دارید اینجا هم فارسی نوشته امار و ارقام نشون میده ک بیرو بهترین دروازه بان دوران تاربخ فوتبال ایرانه تا اینجا
    • حسن IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      55 22
      چه دلیلی داره قرصای شمارو ما بخوریم خودت بخور که ... لازم داری
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      8 4
      حیفه تو نظربدی
  • ali IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    36 23
    عابدزاده بهترین گلر تاریخ ايران تا ابد هست
  • Arash IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    40 23
    قطعا احمدرضا عابدزاده بهترین و محبوبترین دروازه بان تاریخ فوتبال ایران و البته آسیاست. دوستان بازی با ژاپن با اون مصدومیت و بازی با استرالیا تایید کننده توانایی خارق العاده و منحصر به فرد عابدزاده است. مگه یه عقاب بیشتر داریم؟
  • محمد IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    63 9
    خدایا چطور اسم ناصر حجازی رو کنار رحمتی و بیرانوند میارید بابا اگه لجبازی های سیاسی نبود الان داشتید دروازه بان منچستر رو با دروازه بانهای استقلال پرسپوليس مقایسه می‌کردید یارو چهار ماه رفت بلژیک باندازه تیرهای کلاشینکف‌ گل خورده داشت
    • احمد IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      22 4
      سلام اصلا عابدزاده و حجازی کجا این دوتا کجا حجازی و عابدزاده تکرار نشدنی هستند
  • مهد FI ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    25 14
    عابد زاده
  • ali IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    29 23
    بهترین دروازه بانهای ایران بترتیب احمدرضا عابدزاده، امیر عابدزاده، مهدی رحمتی، ناصر حجازی، هادی طباطبایی بقیه بدرد نمیخورن بیرانوند در حد غلامپور بیشتر نیست تو این لیست خارجش کنید لطفا
  • علی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    13 73
    بیرو سلطان ایران پسر شیر زاگرس اگه بیرانوند نبود هنگ کنگ و سوریه هم شکستمون میدادند با مربی اهل بوق قلعه کهنه
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    31 23
    سلام ...با احترام به نظر همه ی دوستان و احترام به همه ی ورزشکاران عزیز وقتی به رزومه و بزرگی میدان ها با توجه به زمان گذشته و حال اسطورهایی چون مرحوم ، قلیچ ، حجازی و بزرگی چون احمد عابدزاده نباید این مباحث رو به شخص دیگه ارتباط داد، آقای بییراوند هم انسان باشخصیت و در ورزش دارای احترام اما ایشون خودش باید متوجه باشه که در محضر اون بزرگان باید زانو زد و ادای احترام کرد احمد عابدزاده بی شک یکی از بهترین بزرگترین دروازبانان تاریخ ایران هستن
  • علی IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    29 11
    مقایسه جالبی نیست چون ما تو برهه ی ک کی روش بود تو ساختار دفاعی عالی بودیم و تمام تیم حتی مقابل بحرین و امارات دفاع میکردن پس کلین شیت ها فقط بنام بیرانوند ثبت نمیشه اگه بخوایم مقایسه کنیم باید تعداد مهارهای هر درواربان معیار باشه
  • شهروز IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    53 8
    ناصر خان حجازی و عابدزاده بهترین دروازه بانهای تاریخ ایران هستند
  • رضا IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    43 13
    اول سلطان حجازی دوم عابدزاده سوم رحمتی بیراموندناخن اینها نمیشه
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      16 19
      دوتای اول اره ولی باقیش نه
  • محمد کیسه سوز IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    8 20
    اگر بیرانوند بهترین نیس چرا جماعت کیسه ۱۳۰ میلیارد میدادن بره کیسه
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      8 10
      اولین دروازبان لژیونرایران بیرانونده
    • منصور IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      2 0
      چون در شهر کورها، یک چشم پادشاه است
  • بی طرف IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    51 8
    ولله من خودم پرسپولیسی هستم،اما ناصر حجازی از دروازه‌بان‌های بنام و تاریخی ایران است.
    • کیان IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
      0 1
      شما خاطرت نیست نیما نکیسا ایتالیا بازی کرد
  • باشو IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    38 9
    اون چیزی که باید جدای امار و ارقام بهش توجه کرد شرایط بازی های خاصی مثل استرالیا 98اونجا غیر عقاب هرکس دیگه گلر بود پنج تا حداقل خورده بودیم ایا تلان از این بازیا داشتیم که گلر بازی رو دربیاره ی تنه؟یا اون زمان عابدزاده رو رنگیینگ جهانی قرار میگرفت کنا اشمایکل کان و ... تو همین اسیا محمد الدعایه بود که ادعا کار بود الان کلا نداریم همچین چیزایی
  • کریمی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    7 38
    بهترین دروازه بان تاریخ ایران بی شک بیرانوند است
  • مرتضی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    34 7
    شادروان ناصرخان حجازی و احمدرضا عابدزاده که خداوند انشاالله حفظش کنه بهترینهاهستن
  • رضا IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    12 6
    آقای عابدزاده یکی از بهترینهای فوتبال ایران است ولی هر کسی یک دوریئ داره وقتی ۱۱نفر باید بجنگند تلاش کنند تا به یک پیروزی بزرگ برسند حتی کادر فنی سرمربی مربی و.... اگه وسط کار بخاطر یک اشتباه کوچیک با بازیکنا لج کنی بهشون بازی ندی ی کسایی مثل ابراهیم‌زاده بازی بدی بهتر ازاین نمیشه بیرانوند اگر اشتباه داشت ولی همون قدرم خوب بود به نظر من هر سه دروازبان تیم ملی خوب عالی هستن سید حسین .نیازمند بیرانوند ... من خودم پرسپولیس هستم ولی واقعا سید حسین دروازبان خیلی خوبیه قائدی روزبه چشمی اینا هم خیلی عالی هستند هیچوقت خوب نمیشه بگی بد
  • مسعود IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    9 7
    بیرو بیرو بیرو جان ...زدی رفت،وتمام
  • امیر پاشا IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    8 3
    با سلام دوستان قلعه نویی جسارت یک مربی سطح بالا یا خوب رو ندارد.راجع به دروازه بانی میتونست در بازی فلسطین یا هنگ کنگ از دو دروازه بان دیگه استفاده کنه وقتی میبینه بیرانوند در سطح خوبی از نظر روحی به خاطر پیشنهاد خارجی و رقم قرارداد دلاری تاثیری منفی روش گذاشته بهتر بود تعویض بشه .امید حاج صفی طارمی رو با گزینه های بهتر تعویض میکرد .قاییدی ترابی انصاری فرد رو چرا بازی نداد
  • محسن IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    11 8
    اول عابدزاده دوم حجازی سوم بیرو
  • ناشناس IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    5 8
    خداوکیلی درست نیست بیرو با رحمتی مقایسه کنین
  • مصی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    15 10
    والا من چرا خاطرم نیست که با بیرانوند تو جام جهانی قهرمان شده باشیم ، نکنه آلزایمر گرفتم حواسم نیست ، توروخدا بگید من تحمل شنیدنش و دارم اسطوره فقط ناصر حجازی 895
  • عقیل US ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    16 7
    با سلام..اول ازهمه ناصرخان‌‌..دوم احمد رضا عابدزاده. ‌سوم هم..سید مهدی.‌آقای بیرانوند خاک پای این ۳ اسطوره هم نمی باشد...
    • پارسا IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      3 0
      استاد کسی نگفته با بیرانوند یا هرکسی دیگه قهرمان جام جهانی شدیم متن رو با دقت بیشتر بخون نوشته با بیرانوند دو بازی در جام جهانی رو بردیم مراکش و ولز
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    9 14
    با اختلاف احمدرضا عابد زاده صددرصد عابدزاده.
    • مر IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      5 1
      تو بازی با ولز که حسینی دروازبان بود نویسنده هم اطلاعات فوتبالی نداره
  • ایران IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    6 5
    آره همه ی این اسطوره ها عالین ولی الان بیرانوند اومده سروکار و اون بازیکنان دیکه فوتبال بازی نمیکنن
  • حمید IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    14 1
    اول ناصر خان. دوم عقاب آسیا سوم بیرانوند..و..
  • محمد IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    7 4
    دروازه بانی ده فاکتورجهانی داره۱ خروج۲تک ب تک۳ عکس العمل ۴ قدرت رهبری۵ قدرت روحی روانی۶بازی باپا۷ مدیریت۸شجاعت۹سانتر۱۰بازی خوانی..نمرات بیرانوند استاندارد اسیا را داره عابدزاده وحجازی نمرات نزدیک ب استاندارد جهانی داشتن.حجازی را منچسترمیخواست احمدرضا میتونست توی المان وفرانسه بازی کنه بازیای بیرو در بلژیک هم درخاطر دوستان هست
  • سهراب IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    5 5
    بهترین دروازبان ایران بترتیب ۱، احمدرضا عابدزاده ۲ ، ناصر حجازی ۳ ، علیرضا بیرانوند
  • ایمان IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    7 9
    عقاب آسیا فقط احمدرضاعابدزاده
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    7 8
    بیرانوند کناراسطوره ها قرارندین آخه اینم شد دروازه بان
  • ع.س IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    7 9
    ضمن احترام به ناصر خان و بیرانوند و رحمتی. قطعا عابدزاده بهترین دروازه بان بوده.
  • بهرامی IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    4 7
    بر اساس آمار بیرانوند بهترین دروازبان ایران البته که مرحوم حجازی و عابدزاده هم از بهترین های دروازبانهای تاریخ ایران هستن
  • بختیاری IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    14 2
    مقایسه مرحوم حجازی با بقیه دروازه بانها کار درستی نیست ایشون بعد از محمدالدعایه دومین دروازه بان قرن آسیا شدن از نظر کارشناسان ورزشی جز 50دروازبان برتر جهان درقرن بیستم شدن که فقط همین دو آسیایی هست اگر قانون های عجیب رو براش بوجود نمیوردن بدون شک افتخارات بیشتری کسب میکردن
  • ناشناس IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    4 3
    خدای کارندارم حیف است نام بیرانوندکنارعابدزاده بیاری اصلاازلحاظ فرهنگ وقیافه هم بگی عابدزاده صدبرابرازبیرانوندبالاتره
  • پوریا IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    9 5
    واقعا مسخره ست ناصر حجازی را با بیرانوند مقایسه می کنید. اول ناصر حجازی ، دوم احمد عابدزاده، سوم مهدی رحمتی، چهارم هادی طباطبایی، پنجم نیما نکیسا. این منقاروند در حد یحیوی و فنایی و غلامپور و... ست . شاید از آخر دوم بشه بعد از فرشید کریمی
  • فرشید IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    5 6
    بیرانوند آخر-والا تیم ملی حقش بعد نیازمند و حسینی بازی کن
  • محمد IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    4 12
    عقاب آسیا فقط علیرضا بیرانوند
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    18 3
    بی شک رودست ناصر خان کسی نمیاد
  • بدون اسطوره IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    7 3
    چند بعد از خداحافظی بیرو باید این قیاس انجام بشه اما برا کسانیکه ۳دهه ست فوتبال ایران و دیدن بیرو عملکرد بهتری نسبت ب بقیه داشته منتها کاریزما بودن عابدزاده باعث محبوبیت ایشونه یادم نیاد دایی رو حتی بهش فحاشی ام‌میکردن و اواخر فوتبالش خیلی ام از روی سکوها و غیره انتقاد بهش میشد ولی امروز محبوبیت زیادی داره مطمئن باشید همین بیرو وقتی خداحافظی کنه محبوبیتش از اللن بیشتر میشه در ضمن زمانیکه ایران قهرمان آسیا میشد ده تا تیم شرکت میکردن بلکه کمتر و سطح فوتبال آسیا پایین بود ولی امروز همه پیشرفت کردن و ایران درجا میزنه یعنی اگر ایران به دیدار نهایی می رسید ارزشش از قهرمانی تیم قرن پیش بیشتر بود وقتی پرسپولیس با یک دهم هزینه تیمای دیگه آسیایی میرسه فینال لیگ قهرمانان صدش و گذاشته پس کلا فوتبال فعلی آسیا با دو دهه پیش هم قابل قیاس نیست چه برسه به نیم قرن پیش انصافا در کنار علی کریمی مهدی طارمی و آزمون و بیرانوند بازیکنان بزرگی تند ک بعد تر متوجه میشیم
    • ... IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
      1 2
      فقط علیرضا بیراوند بختیاری پرچمش بالاست
  • محمد IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    3 1
    از نظر فوتبالی فکر کنم بیرانوند بزرگترین آرزوی فوتبالیش این بود چند نفر اسمشو کنار حجازی و عابدزاده بیارن چه برسه با این دو مقایسه بخواد بشه چون خودشم می‌دونه نصف این دونفر هم تاثیر گذار نبوده تو عرصه ملی ولی یکم تلاش کنه و سعی کنه توپ بدون خطر رو به پنالتی تبدیل نکنه و چالش مانکن تو گل اجرا نکنه می‌تونه خودش رو نزدیک به رحمتی کنه هر چند در حال حاظر بعد میرزاپور تو جایگاه پنجم هست،از نظر اخلاقی هم اگر یک لیست 300نفره هم باشه این با اقتدار تو جایگاه آخر قرار میگیره و با این وضعیت تو ده سال آینده اسم بیرانوند رو فقط بخاطر فراموش نشه مثل امثال سپهر حیدری ها بابت توهین به هوادارهای رقیب میشنویم
  • پارسا IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    3 1
    باید در نظر داشت هرچی زمان به عقب برگردیم فوتبال ملی بازیکنان کمتر بوده و همچنین گل ملی هم کمتر تصور کنید اگر بازیکنانی مثل پروین اسکندریان حجازی عبدالهی پیوس و .....الان بودند هرکدام ۱۵۰ بازی ملی و ۱۰۰ گل ملی رو رد کرده بودند همچنین برای دروازبانهای اون موقع بازی کردن و گل نخوردن خیلی سخت بود چون فقط قدرتهای بزرگ آسیا باهم رقابت میکردند خبری از مالدیو و گوام و ... نبود اون موقع کل آسیا و اقیانوسیه یک تیم میرفت جام جهانی الان فقط آسیا امسال ۶ تیم داشت فوتبال راحت تر شده
  • صدرا IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    2 8
    بیرانوند بهترین دروازه‌بان تاریخ ایران
  • باران IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    4 6
    عابدزاده بهترین بین سه دروازبان ناصر حجازی ونمیشناسم
    • ناشناس IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
      5 1
      خب طبیعی که نشناسی چون ایشان مرحوم شده درباره عابدزاده هم باید بگم با این که دروازه‌بان خوبی بود اما اخلاق زننده ای داشت جوانانی که با عابدزاده همبازی بودند خاطره خیلی بدی از او و رفتارش با خودشان داشتند یکی از این جوانان آن سال‌ها پاشازاده بود که می‌گفت نمیدانم چرا عابدزاده میخواست خرابم کند 😔🤔
  • صفری IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    5 4
    بی شک عابدزاده غول هستش/تو رو خدا به بیرانوند بگید دیگه تو دروازه ملی نایسته/هر کسی جای او بود بیشک ایران قهرمان میشد/حیف و صد حیف
  • Nazanin IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    2 2
    حاجی یه هفته از اون بازی گذشته دیگه دست از سر این بازیکنان برنمیدارید یه بازی برد داره یه باخت اینم خودش افتخاره که تااینجا رسیدیم
  • آقاویس IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    5 4
    بنظرم احمدرضا عابدزاده از ایران و محمد الدعیع از عربستان تو ۵۰ سال اخیر بهترین دروازه بان آسیا بودند در اوج تشنج بسیار اورت و آرام بودند و بی نظیرترین واکنشهارو رو داشتند در عین ناباوری
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    9 2
    اگر واقعاً اهل فوتبال بوده باشید که اکثراً نیستن،میدونید که ناصر خان حجازی از هر حیث چند سر و گردن از بقیه بالاتره.
  • شبهیز FR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    3 4
    این قیاس اشتباهه چون ناصر حجازی را در سن ۲۹ سالگی از تیم ملی محروم کردند با قانون من درآوردی کلین شیت با تعداد بلزی ملی بلید همخوانی داشته بلشه ولی بیرانوند انگشت کوچیکه حجازی و عابدزاده نیست قطعا
  • علی IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    7 2
    مرحوم ناصرحجازای یاعابدزاده راشمامیخواهیدباچکسی مقایسه کنید
  • حمیدرضا IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    5 5
    بیرانوند وغلامپوردریک سطح هستند وهردو ابروی تیم ملی روبردن وهیچ دروازبانی درایران احمدرضا عابدزاده نمیشه از طرف بچه های کرمانشاه دوستار احمدعابدزاده عقاب اسیا
  • مصطفي IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    3 3
    عابدزاده را با کی مقایسه میکنید
  • مجتبی IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    4 4
    احمدعابدزاده
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    5 3
    باشعور کی را با کی مقایسه میکنید حجازی بزرگ را با کی مقایسه میکنید حجازی چه اخلاقی چه فنی حتی تو آسیا اگر پولهای عربستان نبود رقیب نداشت حجازی با ایرانی رفت جام جهانی که از کل اقیانوسیه و آسیا یک تیم به جام جهانی می‌رفت نه مثل الان که پنج تیم میرود
  • علی IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    4 2
    فقط ناصر خان حجازی. روحش شاد.
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    4 4
    دروازه بان فقط ناصر خان و عابدزاده
  • صادق IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    3 4
    ایران همواره بهترین دروازه بانان رو داسته بیرانوند حتی از طباطبایی،طالب لو و نیما نسیکا هم پایبن تره چه برسه به این سه دروازه بان بزرگ یعنی ضعیف ترین سنگربان تاریخ ایرانه
  • صادق IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    4 5
    ایران همواره بهترین دروازه بانان رو داسته بیرانوند حتی از طباطبایی،طالب لو و نیما نسیکا هم پایبن تره چه برسه به این سه دروازه بان بزرگ یعنی ضعیف ترین سنگربان تاریخ ایرانه
  • دروازبان رکورددار آسیا منصور رشیدی IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    3 2
    منصور رشیدی دروازبان مسجدسلیمانی بدون گل خورده ایران و قهرمان آسیا کرد و هنوز که هنوزه کسی توی آسیا رکورد این دلاور بختیاری رو نشکسته
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    3 2
    قابل توجه اونی که میگه قرص فشار بخورید این کلیشسیت که میگی عملکرد‌فوق العاده دفاع زمان کیروش هستش نه دروازه بان لطفا از نظر فنی با اسطوره ها مقایسش نکنن ایشون با هر توپی که میاد روی دروازش اگه گل نخوه خودش توپو میزنه توی گل خودش با این احتساب ایشون درحد سنگربان مالدیو بلکه هم پایینتره و اینو توی بازی باقطر سوریه هم نشون داد
  • علی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    3 5
    بهترین دوازه بان تاریخ ایران احمدعابدزاده هستش ولاغیرودیگه نمونه اونیامد
  • سوادکوهی IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    5 4
    بهترین دروازه بان تاریخ اسیا احمدعابدزاده هستش وواقعا نمونش نیومددیگه.
  • سربازوطن IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
    1 3
    اول که عقاب آسیالقبی بودکه گزارشگرای خودمون براعابدزاده گذاشتن-گلرخوبی هست ولی نه دیگه افسانه ای-عقاب آسیالقب محمدالدعایه بودبابرادرش احمدالدعایه این دونفرخدایی عجوبه بودن ولقب عقاب وافسانه ای براشون ثبت شده دوستان-واقعاخیلی وقتهاگلهای بچه گانه ای میخورددرعین حال خوب هم بودن نه دیگه افسانه ای هم وطن
  • مارکو پلو IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    1 1
    ناصرخان حجازی وعابدزاده
  • محمد رضا IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    1 0
    فقط ناصر حجازی عقاب آسیا
  • fardin IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    0 1
    بیرو عالی بود عالی بهترین بود بازی بیرو نگاه میکنی البته قبله اینکه دماغ و بعدش فکش اسیب شدید ببینه تمام خروجهاش با بدن سرگردن بود جلو بازی کن عالی بود..ولی الان جدید با پا میره برا بازیکن نظر شخصی کارشناس و مربی باید نظر بدن یاعلی
  • یعقوب IR ۰۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    1 2
    قطعا بیرانوند یکی از بهتریناست❤️❤️❤️
  • ادرین 9@ IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    2 1
    عابدزاده مقابل ژاپن و تیمهای مطرح کلین شیت کرده بیراتوند تو بازیهای حساس ابکش شده.اگ قهرمان جام ملتها میشدیم بیرانوند بهترین میشد اما نشدیم و تو هر نیمه نهایی سه تا خوردیم
  • راستگو IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    1 1
    بیرو
  • ناشناس IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    2 1
    عقاب آسیا همیشه عابدزاده میمونه و بی تکرار...
  • مسعود TR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
    1 1
    ناصر خان و عابدزاده سومی هنوز نیومده
  • رحیمی IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    0 1
    فقط احمدرضا عابدزاده