مزوتراپی روش درمانی کم تهاجمی است که این روزها برای درمان مشکلات پوست و مو از آن استفاده می‌کنند. این روش شامل استفاده از چندین تزریق داخل پوستی یا زیر جلدی و مخلوطی از ترکیبات در دوزهای بسیار کم، با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف است که به طور مستقیم به محل‌های آسیب‌دیده نزدیک می‌شود.

عوارض جانبی مزوتراپی

همشهری آنلاین -یکتا فراهانی: مزوتراپی یک روش جوان‌سازی فرانسوی است که از تزریق میکرو ویتامین‌ها، آنزیم‌ها، آنتی اکسیدان‌ها و عصاره‌های گیاهی برای جوان‌سازی و سفت کردن پوست، بهبود کیفیت مو و همچنین حذف چربی اضافی استفاده می‌کند.

مزوتراپی؛ راه حل طبیعی برای درخشش پوست

با توجه به افزایش توجه افرادی که امروزه برای بهبود سلامت پوست و موی خود بیشتر به داروهایی مبتنی بر عصاره گیاهان طبیعی روی می‌آورند، به نظر می‌رسد بهتر است به زیبایی پوست و مو هم از روش فرمول‌های گیاهی و ویتامینی توجه نشان داده شود.

مزوتراپی روشی است که این اطمینان و آرامش را به ما می‌دهد که توسط آن مایع قوی طبیعی به پوست ما نفوذ می‌کند تا آن را جوان‌تر کند.

مزوتراپی؛ جایگزین مناسب برای بوتاکس و فیلر؟ | با این موارد اقدام به مزوتراپی نکنید
دکتر محمد حسن ناصح، متخصص پوست، مو و زیبایی، عضو هیات مدیره و سخنگوی انجمن متخصصان پوست ایران

تکنیک درمانی مزوتراپی

دکتر محمد حسن ناصح، متخصص پوست، مو و زیبایی، عضو هیات مدیره و سخنگوی انجمن متخصصان پوست ایران در مورد راه‌های جوان‌سازی پوست می‌گوید: مزوتراپی یک تکنیک درمانی است که با تزریق مواد فعال به پوست انجام می‌شود. در این روش، عصاره‌های گیاهی، ویتامین‌ها، هورمون‌ها و آنزیم‌ها به لایه میانی پوست تزریق می‌شوند. این تکنیک برای جوان سازی، سفت کردن پوست، حذف چربی‌های اضافی و بهبود مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربردهای متنوع مزوتراپی

مزوتراپی باعث تغذیه و جوان‌سازی پوست توسط تولید کلاژن و الاستین می‌شود و متابولیسم پوست را تحریک می‌کند. این تکنیک در سال ۱۹۵۲ توسط پزشک فرانسوی به نام دکتر میکاییل پیستور توسعه یافت. امروزه مزوتراپی برای مواردی مانند:

پیشگیری از چین و چروک و جوان‌سازی پوست

محو کردن خطوط پوست

بهبود روشنایی پوست ملتهب و قرمز

سفت کردن پوست شل

درمان آلوپسی (یک نوع بیماری که موجب ریزش مو می‌شود)

حذف چربی در ناحیه‌های مختلف مانند معده، ران، باسن، بازوها و صورت

کاهش سلولیت (تجمع چربی

مزوتراپی؛ جایگزین مناسب برای بوتاکس و فیلر؟ | با این موارد اقدام به مزوتراپی نکنید

چگونگی انجام مزوتراپی

به گفته این متخصص پوست، مزوتراپی با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک برای تزریق به لایه میانی پوست انجام می‌شود. ایده اصلی این تکنیک برای تصحیح مسائل اصلی مانند گردش ضعیف خون و درمان التهاب‌های پوستی است. هزینه‌های مزوتراپی بستگی به نوع درمان و تعداد جلسات دارد.

قبل از انجام مزوتراپی، بهتر است از مصرف داروهایی مانند آسپیرین و داروهای ضد التهاب استروئیدی اجتناب کنید. این داروها ممکن است خطر ابتلا به خونریزی و کبودی در طول مزوتراپی را افزایش دهند.

درمان با مزوتراپی نیاز به چند جلسه دارد و تعداد جلسات معمولاً بین ۳ تا ۶ جلسه است. جلسات اول هر ۷ تا ۱۰ روز انجام می‌شود و در صورت نیاز، جلسات بیشتر هر ۱۵ روز یک بار توصیه می‌شود

بیشتر بخوانید

با بهترین روش های جوانسازی و پاکسازی پوست بیشتر آشنا شوید

اسرار نهفته در مصرف آسپرین

ماجرای بوتاکس‌های تقلبی ایران در ترکیه چیست؟ | بلوغ زودرس، کوتاهی قد و هجمه برای عمل زیبایی !

اثر بخشی دستگاه‌های کربوکسی‌تراپی و مزوتراپی مورد تایید وزارت بهداشت نیست

نکته بهداشتی: فیلرهای پوستی

مزایای مزوتراپی

توجه داشته باشیم مزوتراپی روشی است که می‌تواند پوست کدر و خسته و چین و چروک‌های سطحی را بهبود بخشد. همچنین می‌تواند به بهبود گردش خون و دفع سموم پیری کمک کند. این روش همچنین می‌تواند برای رفع هایپرپیگمانتاسیون (لکه‌های پوست تیره از جمله ملاسما، کک و مک، خال در پوست)، درمان آکنه و درخشش پوست نیز استفاده شود.

عوارض جانبی

توجه داشته باشیم مزوتراپی عوارض جانبی بسیار کمی دارد که ممکن است شامل کبودی، واکنش به کوکتل ویتامین تزریقی، عفونت، التهاب و تورم باشد.

موارد منع مصرف و عوارض مزوتراپی مو

اگر فولیکول‌ها حیات خود را از دست داده‌اند اما هنوز زنده هستند، مزوتراپی می‌تواند با موهای مشکل دار مقابله کند. اما اگر مشکلات ناشی از دلایل مهم‌تری باشد؛ پس از تزریق نباید روی معجزه‌ای مانند وراثت و عدم تعادل هورمونی حساب کنید.

تمام اقدامات پزشکی دارای موارد منع مصرف مختلف است و مزوتراپی از این قاعده مستثنا نیست. بهتر است مزوتراپی در این موارد انجام نشود:

بارداری و شیردهی

حساسیت فردی به اجزای کامپوزیت

قاعدگی

اختلالات سیستم غدد درون ریز

تومورهای خوش خیم و بدخیم

عفونت‌ها

آیا می‌توانم بلافاصله پس از مزوتراپی به سر کار برگردم؟

بعد از انجام مزوتراپی، صورت معمولاً تا حدودی قرمز به نظر می‌رسد و با توجه به نوع پوست ممکن است صورت کمی ورم داشته باشد بنابراین بهتر است استراحت کنید اما اگر مجبور شوید بلافاصله پس از درمان به محل کار خود بازگردید مانعی برای این کار وجود ندارد و قرمزی و تورم پوست هم معمولاً در عرض ۴۸ ساعت فروکش می‌کند.

می‌توان گفت مزوتراپی روش ایده آل برای کسانی است که است نمی‌خواهند از بوتاکس و فیلرها استفاده کنند. اما می‌خواهند پوست و مویشان درخشان‌تر و طبیعی‌تر به نظر برسد.

مزوتراپی مو

مزوتراپی مو روش درمانی است که با تزریق ویتامین‌ها، مواد معدنی و مخلوط اسیدهای آمینه مورد نیاز مو به پوست سر انجام می‌شود.

این روش اجزای تغذیه کننده فولیکول‌های مو را قادر می‌سازد تا به راحتی در مو بنشینند. بنابراین با این روش می‌توان ریزش مو را درمان هم کرد، زیرا موهای نازک را ضخیم می‌کند، ریزش مو را متوقف می‌کند و موها را قوی‌تر و درخشان‌تر می‌کند.

تعداد کمی از افراد از موهای خود راضی هستند. امروزه موهای ما به خصوص به دلیل تغییرات آب و هوایی و آلودگی‌های محیط تغییر حالت داده‌اند و همچنین استرس و تنش زیاد و اختلالات خواب هم بر آن‌ها تأثیر گذاشته است

مو نیز جزو اولین قسمت‌هایی است که تحت تأثیر چنین تغییراتی قرار می‌گیرد. بنابراین جلوگیری از مشکلات مو آسان‌تر از مقابله با مشکلات آن است،

کد خبر 832460
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha