سازمان هواشناسی کشور با اشاره به بارش برف و باران و وزش باد در ۲۰ استان و کاهش دما نسبت به بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و آبگرفتگی معابر عمومی و کاهش دید در جاده های کوهستانی هشدار داد.

تصاویر زیبا از نمای برفی پایتخت

به گزارش همشهری آنلاین سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطار سطح زرد با اشاره به ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور طی روزهای ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه اعلام کرد: بارش برف و باران و وزش باد روز شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، جنوب اردبیل، شمال و غرب کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، غرب کرمانشاه، لرستان، شمال ایلام، شرق خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شمال قزوین، شمال البرز و تهران پیش‌بینی شود.

سازمان هواشناسی در این راستا نسبت به احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها ، آبگرفتگی معابر عمومی، مه آلودگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی هشدار داده است.

براساس اعلام هواشناسی بارش برف و باران رور یک‌شنبه ۲۹ بهمن براستان‌های آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی و اردبیل، زنجان، غرب کردستان و کرمانشاه، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شرق خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان و روز دوشنبه ۳۰ بهمن برای جنوب آذربایجان غربی، غرب کرمانشاه، لرستان، جنوب همدان و مرکزی، جنوب قم، شمال غرب اصفهان، شمال ایلام و خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی ضمن توصیه به آمادگی سازمانها و نهادهای کمک رسان از جمله شهرداریها و حلال احمر ، از کلیه هموطنان درخواست کرد که از رفت و آمد و تردد غیر ضروری در سطح شهرها و مسافرت های بین استانی خودداری کرده و در صورت تردد نسبت به همراه داشتن لوازم گرمایشی و ایمنی در وسایل نقلیه اطمینان حاصل کنند.

سازمان هواشناسی همچنین با اشاره به وزش باد شدید و کاهش دما در استان‌های بوشهر، فارس، اصفهان، مرکزی قم، البرز، تهران، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان برای روز شنبه و استان‌های یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان برای روز یکشنبه نسبت به خیزش گردوخاک و کاهش دید، احتمال اختلال تردد در ناوگان جاده ای و هوایی در استانهای واقع در مناطق مرکز و شرق و جنوب شرق کشور هشدار داد.
احتیاط و امتناع از رفت و آمد و ترددهای غیر ضروری در فضای آزاد، استحکام سازی سازه های موقتی همچون گلخانه ها، احتیاط و امتناع از تردد در مجاورت ساختمانهای نیمه کاره و درختان کهنسال، تنظیم و تعمیر وسایل گرمایشی در وسایل نقلیه و منازل برخی از توصیه‌های این سازمان به ساکنان استان‌های مذکور است.

کد خبر 832833

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • ایران سربلند IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    16 21
    الحمدلله رب العالمین. خدایا شکرت. خدایا هزاران بار شکر کردن کمه. خدایا به حق قطره قطره باران که نعمت و برکت به همراه دارد،اسرائیل جنایتکار رو نابود کن. آمین
  • Reza IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    8 16
    سلام آیا امسال در خود شهر کرمان باران ، برف میبارد یا نه 😔امسال کرمان بارون اصلا نبارید😭
  • NL ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    6 4
    خوزستان هم بالازدگی فاضلاب لذت بارون رو ازبین برده برای مردم متاسفانه
    • ناشناس IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
      13 0
      فضلخداوندبی انتهای انشالله بارون وبرف هم برای کرمان درراهه دلتون شاد
  • لیلا IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    13 0
    الهی هزارمرتبه شکرت هیچ دستی بالای دست توانمندت نیست ربالعالمین مابنده هات باورمون کم شده یعنی توهمون خدایی ومیتونی درهرصورت که میلت باشدخدایی کنی شکرازبارون رحمتت دلمون شادشد
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    خدایا بخاطر نعمتهایی که به بنده های ناسپاست ارزانی داشتی هزاران هزار بار شکر انشائ الله که این باران تمام آلودگی ها، ظلم و فساد را در کشور ما و هر جایی از دنیا در هر لباسی از بین ببرد.
  • مجید IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    آقا دمشون گرم عجب آدم برفی قشنگی ساختن.فکر کنم سگه...نه گربه اس....نه روباهه...
  • پدرام IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    حتماُ میباره ... یعنی بشین تا بباره ... 🤣🤣🤣 در ۱۲ سال گذشته مشهد ، روی هم رفته ۲۰ سانتبمتر هم برف و بارون نباریده و رکوردش جمعه دوهفته قبل بود که ۳ سانت و نیم برف اومد و نیمساعت بعدش هم یک آفتاب تند و داغ شد و فقط گل و شُل باقی موند!!! توروخدا اگر هم سازمان هواشناسی رو منحل نمیکنید و بودجه سنگین برای عزیزان کارشناس بستین ، حداقل به خاطر دل ما مردم هم که شده ، این پیشبینی ها رو منتشر نکنید.. یا حداقل فقط بگین : طبق الگوهای هواشناسی موجود ، فعلاً هیچ بارشی تارصدسال آینده در کار نخواهد بود که اگر دو چیکه آب هم از آسمون بارید .. ملت سورپرایز بشن .. آخه چه اصراری دارید که با این شدت و هیجانات کشکی تون به مردم فاز بیخودی بدین
  • سلیمانی IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 1
    فقط باید رضا باشیم به رضای خودش هرچه خودش بخواهد. نعمت در اینجا باید بگوییم خدایا به داده.و نداده ات شکر که داده است نعمت است نداده ات حکمت دوستان هر چه زات اقدس الهی خودش بخواهد این یک نعمت است
  • آشور محمد IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    گنبد کاووس هم میاد دو شنبه برف؟؟
  • US ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    خدایا هزاران بار شکرت بابت وجودت خدایا شکرت به خاطر نزول رحمتت خداجون خودت کمک کن ایمانمونن نسبت به وجودت قوی تر کن