مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ و نقل بار و پایانه مسافری شهر تهران از جا به جایی ترمینال جنوب و تغییر کاربری زمین‌ این پایانه خبر داد.

ترمینال جنوب

به گزارش همشهری آنلاین، پوریا علیمردانی در مورد آخرین وضعیت انتقال پایانه جنوب، گفت: حدود ۱۰ هکتار مساحت پایانه جنوب است که نزدیک به چهار و نیم میلیون مسافر در سال از طریق این پایانه جابجا می‌شود و این در حالی است که مساحت کلی پایانه غرب حدود ۴۵ هکتار بوده و سالانه حدود ۵ میلیون مسافر را پوشش می‌دهد. بنابراین در پایانه جنوب با تراکمی از مسافر روبرو هستیم.

او با بیان اینکه اولین پایانه تهران پایانه جنوب بوده و کارکرد نوستالژیک هم دارد، افزود: هرچقدر بتوانیم بار پایانه جنوب را کم کرده و یا در یک برنامه بلند مدت پایانه را جابجا کنیم، برای شهر تهران ارزشمند است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ و نقل بار و پایانه مسافری شهر تهران گفت: در صدد هستیم که زمینی را خارج از محدوده شهر تهران و پایین‌تر از بزرگراه آزادگان در نظر بگیریم و بعد از سیر مراحل قانونی و اداری، عملیات ساخت پایانه جدید که تحت عنوان پایانه جنوب و غرب شناخته می‌شود را آغاز کنیم تا بار پایانه‌های درون شهری را تا حدودی کاهش دهیم و به این پایانه جدید منتقل کنیم.

او ادامه داد: در حال حاضر زمینی که انتخاب شده است در محدوده اراضی شهر آفتاب و نزدیک متروی شهر آفتاب است تا یک پردیس مسافربری جنوب و غرب با مشارکت بخش خصوصی ساخته شود و برآوردها این است که بعد از جذب سرمایه گذار، می‌توانیم بخش قابل توجهی از سرویس‌های پایانه غرب و جنوب را به این پردیس منتقل کنیم.

علیمردانی در مورد زمان اجرای این مهم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای انجام این مهم یک بازه زمانی ۴ ساله در نظر گرفته شده است و در مرحله تفاهمات و اخذ مجوز قانونی قرار داریم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ و نقل بار و پایانه مسافری شهر تهران در پاسخ به این سوال که بعد از انتقال سرویس‌های پایانه جنوب و غرب، در مورد زمین‌های آزاد شده این دو پایانه چه تصمیمی گرفته خواهد شد؟ اظهار کرد: برنامه‌هایی در نظرگرفته شده که یکی از آنها در حوزه کارها و برنامه‌های اجتماعی شهرداری تهران است، با توجه به نزدیکی پایانه جنوب به ایستگاه متروی ترمینال جنوب برخی ایده اجرای تی. او. دی دارند تا با همکاری منطقه اتفاقاتی رخ دهد؛ در حالیکه بافت محدوده پایانه جنوب هم مناسب نیست؛ چرا که علاوه بر شب مردگی شدید، شاهد فعالیت باربری های متعدد در آن محدوده هستیم.

وی ادامه داد: البته دقت داشته باشید که برنامه ما جابجایی مطلق نیست؛ اما کاهش سرویس‌ها در پایانه جنوب و غرب، بگونه‌ای که دوباره به پایانه معقول و ظرفیتی که بر اساس آن ساخته شده، برسد؛ در دستور کار بوده و پیش بینی ما این است که میزان جابجایی پایانه جنوب می‌تواند به حدود یک و نیم تا دو میلیون مسافر در سال برسد.

علیمردانی تأکید کرد: در کوتاه مدت برنامه‌ای برای جمع آوری پایانه جنوب نداریم و تنها تبدیل این پایانه به یک پایانه نیمه متمرکز که بار سبک‌تری دارد تا بخشی از اراضی آزاد شود؛ در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 832913
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    3 2
    عوارضی قم که خیلی دوره یه کرایه باید بدیم برسیم لب تهران می خواهید یه باره ببرید دم قم اسمش را هم بزارید ترمینال مشترک تهران قم والا
    • منصور IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
      2 0
      میخای بیاریم دم در خونه شما که کرایه از منزل تا ترمینال هم ندی؟ اسمش رو هم میذاریم ترمینال منزل شما والا
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    واقعا نوستالژیک ترمیناله !!!! از سال 53 جای یک خروار کثافت و آلودگی گود شیرازی این ترمینال احداث شد . اون موقع خوب بود . خب حالا جاش دیگه خفه کننده است . هر ساعتی که بری دو تا خیابون نزدیکش بخارائی و بعثت تا بوق سگ ترافیکه !!!! البته توی این مملکت بد نرفته جاش خوب بیاد !!!!!
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    یک فکری هم به حال ترمینال های اصفهان که بر اثر گذشت زمان که در داخل شهر افتاده اند مثلا ترمینال کاوه بکنید.
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    اگر هر چند وقت یک بار محدوده ترافیکی اصفهان را بیشتر بنمائید این کمک به طرح توسعه و گسترش اصفهان می نماید. که خیلی خوب است ولی ایا کسی به فکر کلان شهر صنعتی اصفهان می باشد؟؟؟
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    0 0
    اگر این مسئله به یک شکل قانون برای کل استانهای کشور در بیاید خیلی خوب بوده و به طرح توسعه و گسترش استانها کمک می نماید.
  • حمید IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    با سلام؛ محل عوارضی قم در آزاد راه خلیخ فارس موقعیت مناسبی برای ترمینال بزرگ بین شهری تهران می باشد چرا که به نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، مرقد حضرت امام(ره)، دانشگاه شاهد، دانشگاه یادگار حضرت امام (ره) ، فرودگاه و کمربندیهای جنوب تهران نزدیک است.
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۹
    0 0
    اصفهان به تهران عوارضی و بزرگ راه ندارد و نیاز می باشد برای جلوگیری از خطرات احتمالی بزرگ راه احداث بگردد.