سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

گروه بین‌الملل: حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان پیش‌بینی کرد که دولت فواد سینیوره دوام چندانی نخواهد داشت.

پس از آنکه جناح اکثریت در کابینه لبنان حاضر نشدند در تصمیم گیری‌های مهم اخیر لبنان از جمله در خصوص مکانیزم محاکمه متهمان ترور رفیق حریری ونیز تشکیل دولت وحدت ملی به نظرات جناح مخالف توجه کنند حزب‌الله لبنان به تهدید خود عمل و وزیران خود را از کابینه خارج کرد.

در پی این اقدام دو وزیر طرفدار جنبش امل و نیز وزیر حامی رئیس جمهوری لبنان نیز از کابینه استعفا دادند و بدین ترتیب اختلاف میان جناح هوادار حزب‌الله و نیروهای مخالف ‌آن فزونی یافت.

دیروز دبیرکل حزب‌الله لبنان در جمع گروه کثیری از خانواده‌هایی که خانه‌هایشان بر اثر تجاوز اسرائیل ویران شده است تاکید کرد که دولت کنونی لبنان باقی نخواهد ماند و دولت جدید تشکیل خواهد شد.

وی در این خصوص توضیح بیشتری نداد. در همین حال، وی در واکنش به شایعاتی مبنی بر امکان وقوع جنگ داخلی دراین کشور گفت: اطمینان می‌دهم صلح وثبات در لبنان حفظ خواهد شد و به هیچ وجه نباید نگران جنگ داخلی بود.

از سوی دیگر دیروز امیل لحود رئیس‌‌جمهور لبنان در واکنش به مصوبه اخیر هیات دولت در خصوص مکانیزم تشکیل دادگاه متهمان ترور رفیق حریری گفت:پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره تشکیل این دادگاه بی‌ارزش و فاقد وجاهت قانونی است.

وی طی بیانیه‌ای اعلام داشت که موافقت دولت لبنان به ریاست فواد سینیوره با این پیش نویس مغایر با قانون اساسی لبنان است و هیچگونه مشروعیت و ارزش قانونی ندارد.

لحود قبلا اعلام کرده بود که با توجه به استعفای شش وزیر کابینه سینیوره دولت وی از مشروعیت قانونی برای تصمیم‌گیری درباره این قطعنامه برخوردار نیست اما جناح موسوم به14 مارس که به دشمنی با سوریه معروف است، بدون توجه به این تذکر این پیش‌نویس را تصویب کرد.

القاعده: دولت لبنان راسرنگون می‌کنیم

دیروز روزنامه الحیات چاپ لندن گزارش داد که القاعده تهدیدکرده است که دولت لبنان را سرنگون خواهد کرد.

در این بیانیه که هنوز صحت آن به تاییدنرسیده است نوشته شده: ما(القاعده)وارد لبنان شده‌ایم و برای نابودی این دولت فاسد که از آمریکا دستور می‌گیرد،  تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 8339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز