«عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب با اشاره به هتک حرمت زنان و دختران فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست، خواستار واکنش جدی جامعه جهانی به ویژه کشورهای عربی سازشکار شد.

عبدالباری عطوان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از رای الیوم، عطوان با اشاره به هتک حرمت زنان و دختران فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست در کرانه باختری و غزه این سئوال را مطرح کرد که چرا کشورهای عربی و در راس آنها سازشکاران، خواستار تحقیق بین المللی فوری در این باره نمی شوند؟

وی افزود: ارتکاب جنایات جنگی و پاکسازی نژادی در غزه با توجه به اینکه آمار شهدا به بیش از سی هزار و مجروحان به سه برابر این تعداد رسیده است، نیاز به اثبات ندارد، اما با توجه به گزارش های زیادی که از اقدامات شنیع ارتش اشغالگر در تجاوز به زنان و دختران در کرانه باختری و غزه و اعدام آنها در بسیاری از موارد مخابره شده است، به تحقیق بین المللی فوری در این زمینه نیاز است.

عطوان ادامه داد: رسانه های رژیم صهیونیستی در ابتدای عملیات طوفان الاقصی، هجمه شدیدی را به منظور مخدوش کردن وجهه حماس به راه انداختند و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا نیز با آنها همراهی کرد و رسانه های غربی مانند سی ان ان و بی بی سی نیز این خط خبری را پیش بردند و آن را به شدت انعکاس دادند؛ اما در ادامه به علت نبود مدرک و مستنداتی در این زمینه، بایدن و رسانه های غربی مجبور به پس گرفتن ادعای خود شدند و به افتادن در دام تبلیغات دروغین اسرائیل اذعان کردند.

وی با اشاره به آمار بالای تجاوز به نظامیان زن در ارتش رژیم صهیونیستی و جریان داشتن پرونده های بسیاری در این زمینه در دادگاه های این رژیم اضافه کرد: نظامیانی که به هم نوع و هم کیش خود تجاوز می کنند، در تجاوز به زنان و دختران دشمن فلسطینی خود تردید نخواهند کرد. خطرناکتر از آن، فتواهای صادره از سوی خاخام های اسرائیلی از جمله یک خاخام ارتش این رژیم است که تجاوز به زنان و دختران عرب را مجاز شمرده است.

این تحلیلگر در ادامه به سکوت غربی ها در این زمینه اشاره کرد که از ارزش های اخلاقی و احترام به قوانین جنگی دم می‌زنند.

عطوان با اشاره به ارزش های اخلاقی مبارزان فلسطینی، آنان را جوانانی مومن، متدین و پایبند به تعالیم قرآنی و سنت نبوی دانست و افزود: به همین دلیل بود که مقامات صهیونیست یک مدرک هم از هتک حرمت زنان صهیونیست به دست مبارزان فلسطینی نیافتند.

این تحلیلگر نوشت: دشمنی که دهها هزار کودک و زن را به شهادت رسانده و منازل را بر سر ساکنانش خراب می کند، در تجاوز و اعدام زنان و دختران هم تعلل نمی کند.

وی در پایان از کشورهای عربی خواست که خواستار تحقیق بین المللی در این زمینه شوند.



کد خبر 834096
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زند IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
    1 0
    بسم الله الرحمن الرحیم انّا للّه وانّا الیه راجعون