۷۵ درصد جمعیت غزه به منطقه کوچک رفح در جنوب این منطقه کوچ اجباری کرده‌اند.

وضعیت زندگی در رفح - زندگی در نوار غزه

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: جنگ غزه در پنجمین ماه خود به سر می‌برد و تاکنون بخش عمده جمعیت این منطقه به دنبال بمباران‌های اسرائیل آواره جنوب باریکه در همسایگی مصر شده‌اند. تکلیف این جمعیت مشخص نیست و هنوز منتظر مذاکرات منطقه‌ای و جهانی هستند.

پایگاه سازمان ملل در گزارشی نوشت: بیشتر جمعیت غزه آواره شده‌اند و زندگی اکثر آنها در شرایط وخیم و غیرانسانی است. نزدیک ۱.۵ میلیون نفر از جمعیت مردم غزه در رفح و نزدیک مرز مصر پناه گرفته‌اند. این رقم بیشتر از ۶ برابر جمعیت معمول در این منطقه است.

آوارگان بمباران های اسرائیل کجا رفته اند؟ | نقشه تراکم جمعیت پناهجویان

با افزایش گرسنگی و شیوع بیماری‌های کشنده شرایط انسانی در غزه رو به بدتر شدن می‌رود.

اعضای همکاری برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) در غزه حضور دارند.

سازمان ملل اعلام کرده یک میلیون زن و دختر در غزه آواره هستند که نیمی از آنها اکنون در رفح هستند.

تعداد قربانیان حملات اسرائیل در غزه از شروع جنگ در ۷ اکتبر به بیش از ۲۹ هزار نفر رسیده است.

در آخرین تحولات مذاکرات و اقدامات تعیین سرنوشت جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، سازمان همکاری اسلامی متشکل از ۵۷ کشور از شکست شورای امنیت سازمان ملل در تصویب پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای «پایان دادن به تجاوزات وحشیانه اسرائیل در نوار غزه» ابراز تاسف کرد.

دومین نهاد بزرگ بین دولتی پس از سازمان ملل همچنین در بیانیه‌ای که در پایگاه اینترنتی خود منتشر کرد گفت که از وتوی آمریکا علیه قطعنامه پیشنهادی در روز سه‌شنبه عمیقا متاسف است.

در این بیانیه آمده است: سازمان همکاری اسلامی مجددا از جامعه بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت درخواست می‌کند تا مسئولیت بر عهده بگیرد و اقدامات فوری برای توقف نسل‌کشی مردم فلسطین در نوار غزه اتخاذ کند.

کد خبر 834235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha