سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۵
۰ نفر

گروه ورزشی: جدول مسابقات والیبال بازیهای آسیایی دوحه، با اعمال نفوذ قطری‌ها شرایطی متفاوت با برنامه‌ریزی قبلی پیدا کرد.

در جدول قبلی قرار بود در پایان دو مرحله از بازیها، پنج تیم آسیایی حاضر در مسابقات جهانی ژاپن به همراه سه تیم برتر دورهای مقدماتی در جدول حذفی تکلیف تیم‌های صعودکننده به مرحله نیمه‌پایانی را مشخص سازند که حریف اصلی ایران برای راهیابی به نیمه‌نهایی قزاقستان بود.

در تغییرات جدید صورت گرفته تیم‌های آسیایی حاضر در مسابقات قهرمانی جهان بر اساس رتبه‌شان در دو گروه مرحله پایانی قرار می‌گیرند و این در حالی است که خود قطری‌ها که هرگز در والیبال آسیا موقعیتی نداشته‌اند با استفاده از امتیازات میزبانی و مرعوب ‌کردن کمیته برگزاری بازیهای والیبال شرایط را به‌گونه‌ای ردیف کرده‌اند که با برخورد با یکی از دو تیم تایلند و بحرین به‌راحتی وارد بازیهای نیمه‌نهایی خواهند شد.

در رقابت‌های والیبال بازیهای آسیایی ابتدا 13 تیم حاضر در چهار گروه بازی خواهند کرد که تیم‌های اول و دوم هر گروه به دور دوم صعود می‌کنند. در دور دوم دو تیم تایلند و هند هم به جمع تیم‌های این مرحله اضافه خواهند شد که در خاتمه دو تیم اول هر گروه به دور سوم خواهند رسید.

با ورود نمایندگان آسیا از مسابقات قهرمانی جهان در ژاپن جدول حذفی 8 تیمی در مرحله یک‌چهارم نهایی شکل می‌گیرد.

  • گروه اول: 1- قطر (سرگروه) 2- تیم دوم آسیا در جهان 3- تیم چهارم آسیا در جهان 4- هند
  • گروه دوم: 1- تیم اول آسیا (سه‌گروه) 2- تیم سوم آسیا در جهان 3- تیم پنجم آسیا در جهان 4- یکی از دو تیم تایلند و بحرین

در این مرحله که بازیها به‌صورت حذفی خواهد بود. تیم اول هر گروه با تیم چهارم گروه مقابل و تیم دوم هر گروه با تیم سوم گروه مقابل بازی خواهند کرد و تیم‌های برنده جواز صعود به مرحله نیمه‌پایانی را می‌گیرند.

با این جدول تنها صعود قطری‌های میزبان از پیش قطعی به نظر می‌رسد و با خاتمه مسابقات جهانی و مقام‌های که تیم‌های ایران، قزاقستان، ژاپن، چین و کره به‌دست می‌آورند، موقعیت‌شان برای کسب عنوان مشخص خواهد شد. جدول جدید کاملاً به ضرر ایران و سایر مدعیان شرق آسیا تمام شد.

کد خبر 8343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز