یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

گروه ورزشی: ملی‌پوشان فوتبال ایران برای جهت دیدار با کره‌جنوبی در آخرین بازی از مرحله مقدماتی رقابت‌های جام جهانی راهی این کشور شدند.

 آخرین تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان قبل از سفر به کره‌جنوبی عصر روز جمعه در محل کمپ تیم‌های ملی برگزار شد. تیم ملی فوتبال ایران که روز چهارشنبه با پیروزی یک بر صفر برابر امارات همچنان شانس خود را برای صعود به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی زنده نگه داشت، عصر جمعه جلسه تمرینی خود قبل از سفر به کره جنوبی را برگزار کرد.

اعضای تیم‌ملی فوتبال کشورمان برای برگزاری دیدار روز 27 خرداد برابر کره جنوبی جمعه شب تهران را به مقصد دبی و سپس سئول ترک کردند.  ملی پوشان عصر روز گذشته اولین جلسه تمرینی خود را در سئول برگزار کردند.

پیش از سفر به کره جنوبی نام فرزاد آشوبی که پیش از این بازیکن محبوب قطبی بود از فهرست تیم ملی خارج شد. قطبی، ایمان مبعلی را به جای آشوبی دعوت کرده است. جواد کاظمیان هم فعلا تیم ملی را همراهی نمی‌کند و در این بازی حضور نخواهد داشت. اخبار زیادی در خصوص اختلافات آشوبی و قطبی منتشر شده اما هافبک تیم ملی در این خصوص تاکید کرد که در این موضوع با قطبی به توافق رسیده است.

آشوبی: تیم ملی برای من و قطبی نیست

فرزاد آشوبی بازیکن مورد علاقه افشین قطبی روز گذشته از فهرست تیم ملی برای بازی با کره‌جنوبی کنار گذاشته شد و همین موضوع شایعات زیادی را در خصوص اختلاف آشوبی با قطبی به وجود آورد. آشوبی در مورد خط خوردنش از تیم ملی می‌گوید: «من دو روز پیش با قطبی حرف زدم و شرایط فعلی‌ام را برای او توضیح دادم و در نهایت هر دو به این نتیجه رسیدیم که من قبل از بازی با کره‌جنوبی اردوی تیم ملی را ترک کنم.

در صحبت‌هایی که با قطبی داشتم مسائلی را مطرح کردم و لزومی ندارد که آنها را رسانه‌ای کنم، فقط باید بگویم که هیچ مشکلی با او ندارم  و جدایی‌ام از تیم ملی با هماهنگی سرمربی صورت گرفت.»

آشوبی در مورد این موضوع که می‌گویند از نیمکت‌نشینی‌اش در بازی با امارات و کره‌شمالی ناراحت شده است، تاکید می‌کند: «برای هر فوتبالیستی افتخار است که حتی روی نیمکت
 تیم ملی کشورش حضور داشته باشد. تیم ملی برای من و قطبی نیست و همه می‌دانند که فقط 11 بازیکن می‌توانند در ترکیب ثابت قرار بگیرند و 7 نفر هم روی نیمکت حضور داشته باشند. اینکه می‌گویند من ناراحت شده‌ام به هیچ عنوان صحت ندارد.»

قطبی: آشوبی را خط نزدم

سرمربی تیم ملی فوتبال پیش از ترک تهران  در جمع خبرنگاران در رابطه با خط خوردن آشوبی توضیحاتی داد. وی در این مورد گفت: «فرزاد آشوبی را از تیم ملی کنار نگذاشته‌ام. در صحبتی که با هم داشتیم توافق کردیم که او برای بازی با کره تیم ملی را همراهی نکند و به هیچ عنوان درهای تیم ملی به روی او بسته نشده است.» وی همچنین در خصوص جواد کاظمیان گفت: «با کاظمیان هم صحبت کرد‌ه‌ام و او به من گفت که به زمان بیشتری نیاز دارد، به خاطر همین به او اجازه دادم که اردوی تیم ملی را ترک کند. مشکلی در زمینه بازیکن نداریم، تمرین‌های گروهی خوبی را انجام داده‌ایم و هر کجا که نیاز باشد از بازیکنان استفاده می‌کنیم.»

قطبی با بیان اینکه تیم ملی صددرصد آماده است، گفت: «از عملکرد بازیکنان در دو بازی گذشته کاملا راضی‌ام. امروز هم خیلی با نشاط تمرین کردیم، در تمرین آخر تاکید زیادی روی ضربات آخر داشتیم چرا‌که مهاجمان ما در محوطه جریمه حریف باید هوشیارتر باشند.»
سرمربی تیم ملی از تماشای دیدار تیم‌های کره جنوبی و عربستان خبر داد و گفت: «هر دو تیم فرصت‌های زیادی داشتند و هجومی بازی می‌کردند. من از کره شناخت دارم اما شناخت یک موضوع است و کار در زمین امری دیگر. من نکات فنی را به بازیکنان می‌گویم اما این که چطور آنها را اجرا ‌کنند، بستگی به آنها دارد.»

قطبی در پاسخ به این سئوال که چرا بازی‌های آخر مرحله گروهی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به صورت همزمان برگزار نمی‌شود، گفت: «فیفا و AFC باید بیشتر به این موضوع فکر می‌کردند، چون این دو بازی برای هر چهار تیم حساس است اما به خاطر فصلی که در آن قرار داریم و اختلاف ساعت کشورها این اتفاق افتاده است.»  سرمربی تیم ملی در پایان در رابطه با قراردادش با فدراسیون فوتبال گفت: «پس از بازی با کره جنوبی قراردادم تمام می‌شود. اگر به جام جهانی برویم در آفریقای جنوبی در خدمت تیم ایران هستم اما اگر بعد از بازی با کره صعودمان قطعی نشود برای ادامه همکاری باید با فدراسیون مذاکره کنم.»

کد خبر 83492

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز