نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس گفت: ادامه روند قانون گذاری در مجلس یازدهم در مجلس دوازهم نیز ادامه خواهد یافت. اما به طور موردی باید بگویم تصویب قانون جامع حمایت از خانواده در اولویت خواهد بود.

احدیان2

به گزارش همشهری آنلاین، محمدسعید احدیان، نامزد دوازهمین دوره انتخابات مجلس و نماینده لیست جبهه انقلاب در گفتگو با همشهری نکاتی را درباره مهم ترین موضوعات کشور بیان کرد.

ملاک همبستگی شورای ائتلاف و جبهه پایداری: تلاشمان این بود هرکسی که درون جبهه انقلاب بوده است و علی رغم وجود اختلافات، در نهایت به یک همگرایی برسیم تا جریان انقلابی مانند مجلس یازدهم در مجلس دوازدهم نیز تداوم پیدا کند. البته برطرف کردن نواقص قطعا در دستور کار نیروهای انقلاب در مجلس آینده قرار خواهد گرفت.

تمایز لیست انقلاب با سه لیست دیگر تهران: نگاه و رویکرد در لیست انقلاب، اقدامات و تصمیماتی است که امامین انقلاب اسلامی آن را تبیین کرده اند. سه محور عدالت، عقلانیت و معنویت اصول کلی حاکم بر نگاه لیست جبهه انقلاب است. انتخاب و معرفی چهره های جوان، با تجربه، انقلابی و همچنین نگاه تخصصی تر به مسائل و مخصوصا موضوعات فرهنگی از جمله مهم ترین ویژگی های لیست انقلاب است.لیست جبهه انقلاب، اصلی ترین لیست انقلابیون در این دوره از انتخابات مجلس است. رویکردمان عدم نفی دیگر چهره ها، لیست ها و ارائه برنامه های خود برای مجلس دوازدهم است.

مهم ترین نقطه قوت دولت: مردمی بودن و حضور رئیس جمهور محترم به همراه کابینه خود در عرصه های مختلف مهم ترین نقطه قوت دولت سیزدهم است. همچنین نگاه جدی به سفرهای استانی و اتمام پروژه های از قبل مانده در شهرستان ها و استان ها از دیگر فعالیت های چشمگیر دولت فعلی بوده است.

مهمترین نقطه ضعف دولت: نقطه ضعف یا بهتر است بگوییم مهم ترین موضوعی که نیاز است دولت بر آن توجه بیشتری داشته باشد، ایجاد هماهنگی بیشتر میان تیم اجرایی دولت برای حل مشکلات اصلی و عمده مردم شریف ایران است.

مهمترین ضعف مجلس یازدهم: متاسفانه برخی از اختلافات داخلی در مجلس یازدهم و اقدامات فردی برخی از نمایندگان اجازه نداد کارها و اقدامات مهم و بزرگ مجلس برای مردم ملموس و روشن شود. متاسفانه این اقدامات باعث شد تصویر روشن مجلس یازدهم به خوبی به مردم نمایانده نشود و دلیل به نتیجه نرسیدن برخی از اقدامات مجلس یازدهم نیز همین اختلافات داخلی عده ای بوده است.

مهم ترین قوت مجلس یازدهم: این مطلب را از زبان رهبر معظم انقلاب میگوییم که مجلس یازدهم، مجلسی فعال بود که برای مشکلات کلان کشور نقشه راه داشت و بخش عمده ای از قوانین مورد نیاز کشور را برای حل مسائل اقتصادی، سیاست خارجی، فرهنگی و ... به تصویب رساند.

مهم ترین برنامه لیست انقلاب در مجلس دوازدهم: ادامه روند قانون گذاری در مجلس یازدهم در مجلس دوازهم نیز ادامه خواهد یافت. اما به طور موردی باید بگویم تصویب قانون جامع حمایت از خانواده در اولویت خواهد بود. طرح واردات خودرو و کالابرگ الکترونیک نیز در اولویت طرح های مجلس دوازهم خواهد بود.

راه حل مردمی کردن اقتصاد: مردم را در سطوح مختلف و بخش های غیردولتی را در عرصه های مختلف اقتصادی وارد کنیم. مهم ایجاد حلقه های میانی به عنوان واسطه مردم با حاکمیت میتواند نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا کند.

حکمرانی مجازی و فیلترینگ: ضابطه مندی برای فضای مجازی یک ضرورت الزامی برای حکمرانی فضای مجازی است. همچنین به دلیل پیچیده بودن فضای مجازی، تصمیمات خوب و شجاعانه ای برای کنترل آن باید گرفته شود . اما قطعا فیلترینگ پاسخ خوبی به حکمرانی مجازی نخواهد بود. همان طور که در سال های گذشته نیز راهکار خوبی نبوده است.

حجاب و گشت ارشاد: راه حل اصلی حجاب و حیا در جامعه اقدامات فرهنگی دستگاه های مربوطه و فعالیت های ایجابی است . در کنار این مورد باید قدرت بازدارنگی برای عرصه های هنجارشکنانه در موضوعات حجاب را داشته باشیم. اما نه مانند گشت ارشاد که هزینه زا باشد. قانون عفاف و حجاب مجلس بازدارنگی خوبی در این زمینه ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 835021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • DE ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    2 0
    نمایندگان جدید که آمدند اولین کار طرح جابه جایی پایتخت را کلید بزنید و بعد از چند هفته رای نیاورد برای دست گرمی
    • احمد IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
      1 1
      تمام ی نامزدها باید فرصت صحبت در همشهری را داشته باشند
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    6 0
    دولتی که نتونسته بعد از دو سال از تصویب واردات ماشین حتی یک ماشین وارد خایابان ها کند دیگه کاری هست که بتونه انجام بده؟
  • ناامید IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    1 6
    انشالله بعد از انتخابات بر همین عقیدتون پابرجا باشید
  • US ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
    4 1
    ایلان ماسک بزودی اینترنت جهانی عرضه میکنه شما هنوز تو فکر فیلترید؟